1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Jeffrey's groene RS II -> RS on steroids !

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door JeffreyP, 1 sep 2015.

  1. Blijft echt een super kar zeg.
     
  2. #202 JeffreyP, 11 jul 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 jul 2016
    Zaterdag 26 juni heb ik de RS achtergelaten bij Verhoeven tuning in Harskamp. Ze zijn er die maandag gelijk aan begonnen en kwamen vrij snel al wat problemen tegen wat betreft de software. Er stond al een stage 1 tuning op door de eerste eigenaar (ken ik niet). Vanuit deze software konden ze niet begonnen met schrijven omdat dit geen goede basis referentie is. Ze weten natuurlijk niet hoe, wat of waar er allemaal mee geknoeid was in de mappings.

    Er zat dus maar één ding op en dat was terug naar origineel. Ze hebben in omstreken van Harskamp naar alle Ford dealers gebeld en kwamen uiteindelijk bij Ford Barneveld uit. Hun hebben mijn auto weer terug gezet naar origineel door middel van een software 'update'.

    Woensdag middag zijn ze opnieuw begonnen met schrijven. Ikzelf had NOOIT problemen met de turbodruk of wat dan ook maar hun plots wel.. Bij het opvoeren van de turbodruk waren ze inneens 1 BAR turbodruk kwijt.. WTFF dacht ik hoe kan dit nou weer.....

    Hele diagnose achter de rug en uiteindelijk bleek het een vacuumslangetje te zijn wat vanaf de turbo richting het inlaattraject loopt. Jammer dat dit niet zo uitkomt maarja helaas.. Liever nu als op de snelweg haha.:)

    Nieuw slangetje met wat levertijd erop en ze konden weer opnieuw beginnen met schrijven. Eerste run daarna was gelijk 400,0 PK en 530NM. Precies wat ik wilde maar kon altijd beter natuurlijk.

    Ik had via iemand 650CC injectoren gekocht uit Engeland. Hij draaide zelf op REVO stage 4 op zo'n 403PK dus dacht dat zit wel goed. Nou mooi niet want de injectoren spuiten dan voor de volle 100% in. Iets wat niet geadviseerd wordt. Nieuwe Bosch 670CC injectoren gekocht via Verhoeven en deze erin laten zetten. :thumbs:

    Met wat spelen en proberen kwamen ze op 401Pk en 549NM maar alsnog wat Leon niet tevreden want kon altijd beter. Ze hebben zo'n 500KM gereden/gerold met de auto en uiteindelijk is het eindresultaat een mooie 409 PK / 564NM geworden!!! :rock:

    Echt wat een verschil is dit met wat ik eerst had. Is gewoon weer een totaal andere auto, maar nu met nog meer pit! Het trekt, klapt en vlamt zo bruut nu. De magische grens van 400 is overschreven, precies wat ik wilde! :cheer:

    [​IMG]
     
  3. Wow wat een prachtig resultaat :thumbs: Je wachten is dus nu eindelijk beloond. Veel plezier!
     
  4. Mooi resultaat! :thumbs:
     
  5. dat is gaaf Jeffrey, een 400+ :rs: :rock:
     
  6. echt gaaf 400+ pk
    en die dealer in Barneveld is een hele fijne!
     
  7. Ferme machine!
     
  8. #208 dutchguy, 11 jul 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 jul 2016
    Zeer mooi resultaat! Ik hoop dat je er veel plezier aan hebt!

    Een aantal dingen vind ik wel bijzonder.
    Ze hebben geen originele software liggen en hebben een ford dealer nodig?
    Of ze houden je voor de gek, of ze hebben nog nooit een originele RS uitgelezen.
    Ze kunnen zo de dump van een andere rs pakken...?..

    650cc zou op 100 duty cycle zitten?
    En 670cc gaat net goed?
    Ik snap überhaupt niet waarom je zulke grote injectoren moet hebben voor iets net boven de 400 pk.

    Met zulke grote injectoren moet je richting 600 pk kunnen halen....
    Het zal wel aan mij liggen , want ik snap het niet.
     
  9. Mischien stond er een hele oude software op en wilde ze de nieuwste hebben..
     
  10. Dat zijn hele nette waardes zeg :cool:
    Maar is dat niet heel hard werken voor de voorbanden nu?
     
  11. lekkere waardes hoor! ik zit over 1,5 weer voor 3 weken in Renesse.. wie weet spot ik je daar nog?
     
  12. Mooie waardes, maar ik was ook wel wat verbaasd over de 650cc injectoren.

    Die moeten probleemloos werken op het vermogen wat er nu uit komt. Bij Revo kan het zelfs met de 550cc injectoren.
    Dan nog meer ter info, de Revo 4+ software is geschreven op 750cc injectoren.

    Maar er is een leuk spreekwoord... better safe than sorry.
     
  13. Elke dump van een rs zit gelinkt aan een chassiscode. Dit konden ze absoluut niet zomaar overzetten van de ene op de andere rs. Waarom weet ik ook niet maar neem aan dat hun er ervaring mee hebben. Ik niet in ieder geval.

    Ik had injectoren gekocht via iemand uit Engeland. Hij beweerde dat het 650cc injectoren waren maar in werkelijkheid zijn dit maar 550cc. Alsnog raden ze bij REVO stage 4 550-650cc injectoren aan.

    Omdat ik dus 550cc heb gekocht helaas draaiden ze op 100% duty cycle. De 670cc die ik nu heb draaien gewoon goed (60-65%) duty cycle.

    En mocht je nog een stapje hoger willen gaan met turbo upgrade en de hele mikmak dan ben je verplicht om naar 775cc of hoger te gaan (1000cc bijv).

    Dat ligt vooral ook veel aan je rechtervoet. Ik heb grote voeten ja haha (maat 49). Die willen wel eens de bodem raken. En tsja de banden zullen nu wel wat sneller slijten maar ach... Als je maar plezier erin hebt toch. Wil ook wel eens semi slicks gaan proberen eigenlijk dus een goeie reden hahaha:baeh:

    Dat denk ik niet. Daar kom ik eigenlijk niet zoveel...

    Doe mij maar safe :)
     
  14. [MENTION=1001]stationpowerrrr[/MENTION]; met wat voor injectoren rij jij?
     
  15. Dacht iets van 550 injectors? En die deed op dezelfde bank iets van 417pk en 600nm afgelopen dynomeeting :kwijl:
     
  16. Lekker zeg, mooie waardes!!
     
  17. Klopt ik rij met 550cc injectoren en krijg eigenlijk hogere waardes zowel koppel als pk's
     
  18. Nette waardes Jeffrey, precies wat je wilde, altijd goed.

    Originele software hebben ze wel van mijn RS, of het uitwisselbaar is weet ik niet.

    Dat van de injectoren verbaasd mij ook wel een beetje, ik heb de originele 440cc toen vervangen voor 550cc omdat de 440cc op zijn eind zouden lopen met de waardes die ik graag wilde hebben, het kon wel maar was zeker niet aan te raden.

    Maar goed, de waardes zijn nu goed en je hebt nu een RS die gaat als de brandweer :rock: en daar gaat het om.

    Enjoy the power :rock:
     
  19. Ik heb originele 440cc injectoren en 377pk (vermoedelijk wielpk) met 550nm. ;)
    Duty cycle blijft binnen de perken omdat de brandstofdruk gewoon een tandje hoger gaat.
    De Mondeo heeft een vergelijkbare pompmodule als de rs500

    De voertuig specifieke info in de PCM heet het vid-block.
    Deze is gewoon 'los te knippen' van de software.
    Je kan er eenvoudig alle kanten mee op. Als je bij ford nieuwe software laat programmeren dan schrijven ze alleen het software deel, vid blijft onaangetast.
    Bij een tuner lezen ze via bdm compleet alles uit inclusief vid.
    Het is zelfs mogelijk om een me9 PCM van bijvoorbeeld een Volvo v50 om te programmeren (alle id's) naar st225 of rs.

    Het enige bijzondere deel in het vid-block is het chassisnummer, dat is zo te wijzigen.
    Zo lastig is het allemaal niet...
     
  20. Overigens wel nette waardes, dat zeker.
    Maar je kan altijd nog eens praten met ze waarom je perse 670cc(!) injectoren nodig hebt. Zowel Simon als Twan zijn bij hun geweest en rijden met 550cc injectoren. De ST van Bert doet zelfs 417pk met 550cc injectoren.

    Volgens mij moet de auto nu ook behoorlijk rijk lopen.
     

Deel Deze Pagina