1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Jeffrey's groene RS II -> RS on steroids !

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door JeffreyP, 1 sep 2015.

  1. Beide een super dik geluid !!
     
  2. Vandaag ben ik bezig geweest aan mijn cold air intake. Je hebt van Mountune de X4 Quad entry induction kit. Ik heb besloten om deze zelf te gaan maken.

    Via een mede RS rijder uit Engeland heb ik het bovenste deel van de Mountune luchtfilterbak gekocht, deze past 1 op 1 zonder aanpassingen. De reden dat ik hiervoor gekozen heb is omdat ik alles graag origineel wil laten lijken, dus niet van die grote group A filters erin of carbonnen toeters.

    Ik kreeg er zelfs nog een nieuw Mountune filter bij dus dat is mooi meegenomen. De vorige eigenaar had bij mijn RS een K&N 57 S vervang element geplaatst. Van het weekend ga ik ondervinden of er nog daadwerkelijk verschil zit tussen het K&N filter, en dat van Mountune.

    Nu verder over de cold air intake. Ik wil via de onderste grille met een airduct lucht toevoeren naar de onderzijde van mijn luchtfilterbak, dus direct uitkomend op mijn luchtfilter. Hiervoor heb ik een gat moeten zodat zodat mijn pvc verloopstuk van de Gamma erin kon worden gelijmd. Zo gezegd zo gedaan. Ook heb ik nog 2 extra gaten geboord. Het schijnt dat je door middel van deze gaten je aanzuig geluid wat beter hoort. Eventueel kan ik ze nog blind maken met dopjes.

    Zondag ga ik weer verder aan de cold air intake en hoop ik alles klaar te hebben.

    Mountune
    [​IMG]

    Mountune / K&N
    [​IMG]

    Onderzijde luchtfilterbak
    [​IMG]

    Airduct met flex slang
    [​IMG]
     
  3. Lekker bezig! Leuk dat je zelf wat maakt. Ben benieuwd naar het resultaat.
     
  4. Even een vraagje, past de mountune Luchtfilter ook in de Focus 3 ? zonder aanpassingen ivm het luchtfilterhuis ?
     
  5. Ja dat past, luchtfilter afmetingen zijn het zelfde, mountune heeft alleen een verhoogde deksel zodat de lucht er beter omheen kan stromen.

    Goed bezig Jeffrey :thumbs: :rock:
     
  6. netties jeffrey!! ik ben er ook net mee bezig haha (A) succes ermee en weer mooie update!!
     
  7. Soms moet je een beetje creatief denken:cheer:
     
  8. Omdat het vandaag prachtig weer was en ik toch nog een gaatje ergens had ben ik er vandaag maar aan begonnen :)

    Ik heb een tijdje geleden de onderste grille vervangen en ook 2 plaatjes gespoten die achter de grille zitten. Omdat deze een beetje mat van kleur waren heb ik beide maar vernieuwd voor een glanzend exemplaat. (Stuk gewrapt kunststof). Hier moest ik natuurlijk een gat in maken voor mijn airduct. Ik heb dit gedaan met een automatische figuurzaag omdat je hier heel secuur mee kunt werken. Vervolgens de airduct naar wens geplaatst met dubbelzijdige tape op het kunstofplaatje en daarna de grille volledig afgemonteerd.

    Toen ik alles in de auto ging monteren kwam ik er al gauw achter dat de toevoerslang ietswat te lang is dus deze moest ingekort worden. Nadat de slang naar wens is gemaakt kon de onderste luchtfilterbak gemonteerd worden, de slangen, filter en Mountune deksel.

    Ik ben tevreden met het resultaat omdat ik in het begin een beetje dacht dat het een raar zicht zou zijn omdat er maar aan Ć©Ć©n kant een gat zit nu:baeh:

    Ik heb ook nog niet met de wagen gereden sinds de cold air intake en het Mountune filter erop zit. Mocht het morgen weer zulk lekker weer zijn ga ik dit eens goed testen :thumbs:

    Nieuwe + oude plaat
    [​IMG]

    Airduct
    [​IMG]

    Airduct
    [​IMG]

    Locatie toevoerslang
    [​IMG]

    Onderste deel luchtfilterbak
    [​IMG]

    Mountune
    [​IMG]

    Airduct
    [​IMG]

    Airduct
    [​IMG]

    Airduct
    [​IMG]
     
  9. Zit daar enorm goed!
     
  10. Ziet er mooi uit, :thumbs:

    Wel ff een kleine tip als de slang ''naar beneden'' (U-vormig )hangt kan er water inkomen wat mogelijk naar binnen gezogen kan worden.
    Misschien kun je op het laagste punt een gat maken zodat het overtollige water eruit kan lopen.
     
  11. Water kan er natuurlijk altijd in komen met rijwind en regen. Hier had ik al rekening mee gehouden om de slang zo strak mogelijk omhoog te monteren. Misschien prik ik nog wel wat gaatjes in de slang zodat resterend water weg kan lopen. Bedankt voor de tip! :thumbs:
     
  12. Jeffrey's groene RS II -> Cold air intake = klaar

    Haha hilarisch die kentekenplaathouder... :-)
     
  13. Vandaag lekker een stukje gereden en qua vermogen merk ik niks. Logisch ook eigenlijk. Het aanzuiggeluid is wel harder geworden. Dit komt mogelijk door de gaten in de filterbak.
     
  14. Je zou dat kunnen oplossen door er een panty voor de spannen deze laten wel lucht door en na genoeg minder tot geen regen.zo deed ik dat altijd
     
  15. Thanks voor de tip. Dit is nog niet zo'n slecht idee. Heb ik ook gelijk een "filter" voor de chips op de weg haha:mrgreen:
     
  16. Graag gedaan
     
  17. Vandaag ben ik bezig geweest met het vervangen van de onderste motorsteun. Deze heb ik vervangen omdat de auto bij nat wegdek wel eens wil "springen" op zijn banden. Mede ook doordat er binnekort een kuurtje aan zit te komen werd het ook aangeraden om die te vervangen.

    Ik was langer bezig met het opkrikken en het plaatsen van de assteunen dan met de motorsteun zelf.

    Verschil is trouwens goed merkbaar. Trillingen worden nu meer overgebracht naar de auto. Dit zal na loop van tijd wel afnemen vermoed ik omdat alles even moet inwerken op elkaar. De motor kantelt nu vele malen minder. Wanneer ik op de snelweg reed en gas gaf dan voelde je de motor gewoon kantelen, dit is nu gelukkig over! :)

    Oude motorsteun
    [​IMG]

    Nieuwe motorsteun
    [​IMG]

    Oud / nieuw
    [​IMG]
     
  18. Super update, trillingen worden idd wat minder na +/-1000km
     
  19. Voor mij ook misschien de volgende update.. Stationair trilt hij meer toch?
     
  20. Ik merk bij stationair geen verschil Dimitri. Bij mij is het voelbaar wanneer je in het gebied zit wanneer je je koppeling op laat komen. Dan voel ik de "trillingen" het best. En dat het wat stugger is met schakelen allemaal.
     

Deel Deze Pagina