1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Zwakke Retourslang Koelvloeistof Ecoboost 1.0 en 1.6

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door marinh, 25 sep 2014.

  1. #281 Miquel, 19 jun 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 jun 2015
    Is deze slang oke of moet ik asap naar de dealer voor een andere?
     
  2. Welk blok is dit?
     
  3. die van Miquel :mrgreen:

    een 1.6 Ecoboost.
     
  4. #285 marinh, 19 jun 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 jun 2015
  5. #286 Miquel, 19 jun 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 jun 2015
    Ja mijn slang idd..... :lol:

    Ga morgen meteen langs de dealer.
    Kost de wereld toch niet?
     
  6. Volgens mij 2 tientjes ofzo.
     
  7. Monteur van de lokale dealer fluisterde zacht dat hij vermoede dat er ook nog wel een actie zal komen voor de 1.6
     
  8. Dat geloof ik wel. Mijn advies is wel: Wacht daar niet op...
     
  9. Ondertussen staat men focus al 4weken binnen te wachten op zijn nieuwe blok... de blok wordt maar niet geleverd bij men garagist... HOE LANG KAN HET DUREN?!
    "Engine of the year" noemen ze da....
     
  10. Vandaag telefoon gekregen van de garage, de levering van de motor is weer met 3 weken uitgesteld.... Ik rij vanaf vandaag met een vervangwagen.
     
  11. Bij mij was het in een week gefixed. De dealer bestelde een "ruilmotor". Nadat die motor 2 keer af was gestuurd (volgens het depot) maar nooit aankwam, besloot de dealer na 4 dagen om gewoon een hele nieuwe motor te bestellen en deze "meerkosten" bij Ford te claimen.Motor was er met een dag of 4-5 dus. Toen had de dealer nog een paar dagen nodig voor montage en kon ik weer rijden.
     
  12. Wij hebben er ook een staan en motor was met 2 dagen binnen.
     
  13. Van de klantendienst van Ford krijg ik geen reden waarom dit zo lang moet duren... Onder voorbehoud in week 32 wordt heb geleverd... Sleure
     
  14. Update: sinds de brief ben ik Ford Nederland gaan aanschrijven omdat ik de door mij betaalde 10% ook terug wil. Nu Ford de fout erkent vind ik dat ik schadeloos gesteld moest worden. Na een maand kreeg ik de mededeling van Ford dat ze het hadden doorgespeeld naar mijn dealer Crum Houten. Zij hebben het voorgelegd aan de garantie afdeling en de claim wordt toegekend. Ik krijg dus uiteindelijk alles vergoed! Top service weer van mijn dealer.
     
  15. Dat is zeker fijn!
    Bij ons is trouwens de Focus naar de dealer geweest om de bijbehorende software update te ontvangen. Ik weet niet wat die update voorstelde, maar wat jammer is, is dat ik nu geen doorschakel indicatie meer zie in het schermpje achter het stuur. Hebben meer mensen hier last van en is daar een oplossing voor? Ik heb gekeken of er iets in de settings te regelen is, maar niks gevonden.
     
  16. Dat is wel apart. Toen bij mij het slangetje was vervangen kreeg ik (na 2 keer oranje motorlampje) een motormanagement update. Sinds dien is het schakel indicator lampje juist eerder gaan branden dan dat ik gewend was.
     
  17. Bij ons was het niet een lampje, maar de versnelling waar in je hem hoorde te zetten: 2,3,4,5,6
     
  18. #299 Masterijn, 29 jul 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 jul 2015
    Even een updatetje: vandaag deed de indicatie het weer. Nu vermoed ik dat dat komt omdat ik sinds de update steeds een fietsdrager achterrop had en dat dit er voor zorgt dat de doorschakelsuggestie uitblijft. Of dit nieuw is na de update of altijd al zo was weet ik niet.
     
  19. Eergisteren eindelijk na lang wachten terug de focus in men bezit. Met een update, de garagist vertelde me dat de update waarschijnlijk diende om de sturing van de pomp te veranderen. Zodat wanneer de motor zwaar belast is geweest deze langer gaat nakoelen.
     

Deel Deze Pagina