1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

beter rijden met BP Ultimate 98 ??/

Discussie in 'Performance' gestart door dorre, 13 jan 2010.

  1. Zoals Marco al schrijft benzine met een hoger octaangetal. Het verschil in octaangetal geeft bij turbomotoren een groter vermogensverschil dan bij atmosferische motoren.
     
  2. Inderdaad Euro 95 tov Euro 98. 98 is uiteraard beter, en niet zo'n beetje ook.
     
  3. Het is zo fout om 95oct te rijden op een sportievere wagen.

    Indien iemand zijn wagen chipt, maar niet bereidt is om 98oct te rijden... Die kan beter zijn auto niet chippen ^_^
     
  4. Feiten, en graag argumentatie.
    De computer in de auto heeft binnen een aantal kilometer door wat voor brandstof erin zit en zorgt voor de rest. Een auto zonder computer kan op 98 of 95 worden afgesteld. Maar chippen en dan met 95 blijven rijden kan zonder enkel probleem. Ja, je zal in 7.1 in plaats van 7.0 aan de 100 zitten nou ....

    Trouwens. Als ik jouw verhaal mag geloven zou iemand die super dol graag zijn auto chipt, dan beter nog octaan 100 zou moeten tanken. Of hoger. Want 100 is immers hoger dan 98, als 98 ook hoger is dan 95 enzovoort.

    Enige wat je niet moet doen is der diesel in mieteren.
     
  5. Dat deed ik dus al die tijd verkeerd :baeh:
     
  6. #66 dimelot, 29 nov 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 nov 2013
    Rare beredenering... Waarom zou je geen 95oct mogen rijden in Nederland omdat je een sportieve auto hebt? Over het algemeen genomen kan je niet eens sportief rijden in Nederland. Overigens vind ik dat hard rijden niet sportief rijden is, dat is gewoon hard rijden. :baeh:

    En er zijn ook mensen die chippen om zuiniger te kunnen rijden... Dat de meeste mensen dan ook nog eens harder gaan rijden..
     
  7. #67 little viper, 29 nov 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 nov 2013
    1)
    Meer oct is meer verbranding?

    Meer (betere ) verbranding is meer vermogen?

    2)
    Doe de test: rijd je 95 oct dan zal je ST of RS ietsje minder knallen maken!
    O.a. Dat is toch al een bewijs dat de verbranding anders.
    Maw dat de 2 benzines effectief verschillen!

    3)
    Op het tankseksel van een Porsche staat letterlijk '98oct.' En bv niet 'minstens 95oct ofzo'
    Toch een teken dat producenten van sportievere wagens een hoger octaangehalte verkiezen.
    Of hun wagens alleszinds zo afstellen.

    4)
    Waarom hamert een chipper (de plaatser), erop om 98 te tanken?

    Het kan altijd zijn dat hij dit als dekmantel gebruikt in geval van problemen... Maar toch.

    5)
    Ik heb de 95 en 98oct test op al mijn auto's getest .

    Op mijn vrouw haar Renault modus van 75pk en 1.2i atmo en mijn ex Polo met 60pk voel ik het ook niet hè ;)

    Maar... Op mijn Civic type R !!

    Ik reed die bak in 1ste 2de en soms in 3de altijd van 5300 t/min tot 8.300 t/min!

    Met 95oct ging ie natuurlijk ook tot Max! Maar die laatste 400 toeren gingen toch met iets meer moeite hoor!! En dat is echt geen fantasie.

    Ik kan alles objectief oordelen
    6)
    Ik weet ook dat veel 98-benzines hun 98oct niet halen in testen.

    7)
    Op Circuit kan je zelfs enkel 98oct tanken!!

    Mvg
     
  8. Duh. Als dit op het tankklepje en/of in de handleiding staat, dan is de motor afgesteld op minimaal dit octaangetal ;)
     
  9. Duh, omdat ze hem dus afstellen omdat ze van uitgaan en testen dat 98 oct meer vermogen geeft of alleszins een betere verbranding
     
  10. Duh, in een 'sportauto' (en ik vind een ST geen sportauto maar dat mag ik eigenlijk niet zeggen maar ik doe het voorzichtig) moet je 98 tanken. Ferrari's bijvoorbeeld. Maar een Ford Focus ST kan eenvoudig op euro 95 rijden. Ook na de chiptuning, de computer regelt het allemaal.
     
  11. #71 little viper, 29 nov 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 nov 2013
    van mij mag je dat wel zeggen ;)

    Nog even toevoegen aan mijn lijstje:

    Op Circuit kan je zelfs enkel 98oct tanken!!

    Is het niet zo dat hoe hóger het compressiegehalte is, hoe belangrijker het is om 98ooct te tanken?

    Stel nu, je hebt 2 identieke wagens, bv 2 ST's.

    En de ene is "rijker" afgesteld als de andere...
    Is het dan niet méér essentieel voor de rijker afgestelde dat die 98oct tankt?

    Just a question
     
  12. Ik pak even je eerste bericht erbij want je ontloopt de discussie:
    Jij zegt dat het 'zo fout is' om op euro 95 te rijden. Maar hierboven heb je het totaal niet meer over euro 95. Wat je boven dus verteld is voor iedereen hier op het forum logisch en geen nieuws.

    Maar je ST kan eenvoudig op euro 95. Ook op het circuit.
     
  13. klopt te computer regelt het dan bij.
    maar je gaat dan wel vermogen verliezen als je auto gechipt is op 98 brandstof
     
  14. Uhm... ja waarom zou ie dat doen denk je??? Misschien omdat de uitkomst van zijn tuning dan beter lijkt dan het is...?



    Wordt een benzine wagen gechipt op 98? Of is dat niks anders dan de ECU op 98 omzetten? En is het niet zo dat ze andere waardes aanpassen? inspuitmoment, als het kan hoeveelheid, turbodruk etc? Uiteraard bij een motor met meer dan een software matige tuning is een hoger octaan
    een must.
     
  15. @ silver: ik denk inderdaad dat een installateur van de chip eventueel " het tanken van 98" zou aanhalen als dekmantel en/of verkoperspraat om te kennen zeggen:

    "U rijdt 95 meneer"? "Dat is de reden waarom uw waardes minder goed zijn of bv als er schade is aan de motor
     
  16. Ik heb mijn auto ook laten chiptunen bij UT en volgens mij werd mij niet geadviseerd om uitsluitend 98 te tanken. Ik heb een paar keer 98 van BP getankt maar merkte geen verschil, behalve dan een euro of 6 meer betalen per tank. Zuiniger reed ik ook niet op 98.

    Ik tank dus maar weer gewoon 95 van de onbemande pomp.
     
  17. ik kan het verschil met euro 98 wel merken. kan langere afstanden ermee rijden en rijd wat beter. met Vpower niet echt
    in Duitsland kan je Vpower Racing oct100 tanken. En dan zeker met de :ST: kan je een heel groot verschil merken. :D
     
  18. #78 sot, 14 feb 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 feb 2016
    oud topic ff omhoog kicken:cool:

    Het viel me op dat ik met Shell racing meer turbo druk had als met BP Ultimate.
    De laatste weken wat metingen gedaan met de OBDII scanner
    op Shell V power 95= 1.1
    op Bp U =1.25
    met Shell Racing= 1,4 druk !
    TOV V power zou je er zo een Pk of 30 bij krijgen, jammer genoeg alleen in duitsland te krijgen.....

    in iedergeval doen de pingel sensors hun goed werkt.:rock:
     
  19. In sommige delen van Nederland kun je ook Firezone 102 krijgen. Is wel aan de prijs.

    Als je in Duitsland bent kun je ook Aral 102 proberen. Is goedkoper dan Shell 100.
     
  20. Ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe de Firestone competition het doet eigenlijk.
     

Deel Deze Pagina