1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

beter rijden met BP Ultimate 98 ??/

Discussie in 'Performance' gestart door dorre, 13 jan 2010.

  1. Weegt de grotere afstand die je kan rijden nou op tegen de hogere kosten??
     
  2. Bij mij gaat t om de fun. Je kiest voor een FF en ik wil t ultieme uit de auto halen!;) Ik ben geen kilometervreter!
     
  3. @ Sjanse


    Je moet er is ARAL100 ingooien! ( Eerste tank naar Nurburgring had ik Shell Racing 100 )

    Dat gaat als de brandweer!

    Ik reed met mijn Escort op een tank de laatste tijd 460 km met wel wat scheuren erbij!

    Ik had op Aral100 ( 1,569/L. ) 500 km op mijn tank
    Waarvan over zeker een traject van 100 km tussen Köln und Arnheim 200-210 kmh is gereden!

    Dus als je voor de kosten gaat weegt het zeker op, het kost geen drol in Duitsland in vergelijking tot NL
     
  4. Ik tank om de 5 beurten ultimate. Uit tests is gebleken dat 98 meer "performance" levert met hoge compressie motoren. Toevallig heeft de 1.6 (zetec SE 16v) voor een atmosferische motor een aardig hoge compressie.

    Hoewel ik het rauwe randje aan een zetec motor erg leuk vindt klinken (ook de kleinere motoren hebben een soort roffel) wordt deze wanneer ik ultimate tank minder. Ik vermoed daarom dat de motor soepeler loopt, het verbruik lijkt ook iets beter.

    Of 't echt value for money is, ik ben er nog niet helemaal over uit. Misschien als je heel breed kijkt, motor die langer mee gaat of langer storingsvrij is maar daar heb je alleen wat aan als je de auto "af" rijdt, een garage interesseert 't een bos wortelen of je 95 of 98 hebt getankt, de inruilprijs zal daar niet vanaf hangen.
     
  5. Het is sowieso al rendabel om bij een Shell of BP of een ander "merkstation" te tanken ten opzichte van de "witte pomp", ik noem een Tinq, Tango, enz.

    Ford adviseerd bij alle klachten mbt rijgedrag, overmatig roken enz eerst de klant te adviseren meerdere tanken kwaliteitsbrandstof te tanken, voor er serieurs naar te gaan kijken.
     
  6. is dit eigenlijk niet hetzelfde als flesje forte extra in de tank te gooien
    of is dit minder aggresief en goedkopere manier ervoor om dan ultimate 98 te tanken.

    ik heb net een focus 2.0 130pk zat te denken om forte erin te gooien
    maar nu ik dit lees is het eigenlijk net hetzelfde alleen dan al goed gemixed in de benzine
    of kan iemand mij het verschil uitleggen
    of zijn er mensen met dezelfde motor en willen ervaring delen
     
  7. Tank was bijna leeg dus ben vandaag maar eens begonnen met
    Energy Supreme van Esso. Ben benieuwd wat het verbruik hierop wordt.
     
  8. #48 dorre, 6 mei 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 mei 2010
    Is allemaal wel leuk en aardig die hoge octaan benzine maar motor loopt (of rijdt...??) er een stuk soepeler door waardoor de rechtervoet uitgedaagd wordt.
    Gevolg dat ik "gewoon" weer op 8.8 ltr/100 km staat met voornamelijk snelwegkilometers. Slurpbak.............:lol:
     
  9. #49 jason101, 6 mei 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 mei 2010
    Ik denk dat het ook een rijstijl is. Ik rij iedere dag 80km op en neer, voornamelijk snelweg. En echt harder dan 130 ga ik niet, op soms een uitzondering na.
     
  10. Ik tank eens in de zoveel beurten V-Power om de boel wat schoon te krijgen. Schijnt beter te zijn. Denk wel te merken dat het helpt. Motor pakt wat beter op.
    Maar ik kan nu niet echt zeggen dat het zuiniger rijdt. Bij mijn benzine Focus 1.6 blijf ik tussen de 1 op 12,5 en 1 op 13,5 hangen, ongeacht de benzine die ik erin gooi.
    Bij de 1.6 TDCI verbruik ik tussen de 4.7 en 5.1 liter per 100 km en daarbij maakt het meer uit hoe ik zelf mijn rijstijl aanpas dan dat ik er andere diesel in gooi.
     
  11. #51 Alchy, 6 mei 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 mei 2010
    In mijn 1,8Tddi merk ik wel een duidelijk verschil. Bij de V-Power diesel van Shell doe ik meer kilometers (tenzij ik echt lig te raggen :oops:), draait de motor stiller en heb ik meer power. Hetzelfde heb ik met de Total Excellium diesel.

    Met alle merken buiten deze 2, doe ik minder kilometers, is de motor een pak luider (draait niet zo soepel) en pakt hij minder op.
     
  12. met bp ultimate heb ik 1 op 11.85 (2.0 fofo mk1 uit 99)
    toen heb ik geprobeerd rustig te rijden (soms een uitschieter van de rechter voet)
    hierna euro95 getankt en een dagje naar duitsland (211volgens garmin en 215 max op teller gezien ) wat ik 's morgens heb getankt kon einde van de dag weer erin
    370km ritje was het 1 op 9.65 over gehouden en dat vindt ik best aardig wanneer ik loop te raggen

    een bmw kan daar niet aan tippen
    collega moet blij zijn als hij boven de 1 op 8 komt met zijn 5 serie
     
  13. Total Excellium diesel wil ik nooit meer, kreeg minder power uit de motor
     
  14. Met mijn 3.5l 6cil haal ik gemakkelijk 1:10
    Niet gelijk alle BMW's over 1 kam scheren :p;)
     
  15. #55 FFWTitanium, 7 mei 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 mei 2010
    Precies, met me vroegere 2l 6cil haalde ik ook met gemak 1:13
    Dus zulke zuipschuiten zijn het nou ook weer niet
     
  16. ik zeg niet dat het zuipscheten zijn
    anders moet je een echte amiricaan pakken die met geluk 1 op 3 loopt te bokken
    en ik denk dat hij een 4.8 v8 heeft in die geest
    collega heeft seat ibiza rs 250pk en rijdt ook 1 op 8
     
  17. Interessant nieuws voor diegenen die in de buurt van Duitsland wonen of er geregeld komen.

    Aral vervangt vanaf nu Ultimate 100 voor Ultimate 102 en al hun tankstations gaan weer SuperPlus 98 leveren (gelukkig !). Dit betekent wel het einde voor normaalbenzine (91 octaan), maar dat wordt toch amper getankt tegenwoordig.
    Verder is het prijsverschil tussen Euro 95 en SuperPlus weer gewoon 6 cent i.pv. 8 cent. Ultimate 102 blijft 14 cent duurder dan Euro 95.

    Ik zal die Ultimate 102 toch maar eens gaan testen, ondanks het feit dat ik niet overtuigd ben van een eventueel voordeel t.o.v. SuperPlus 98 (mijn ST herkent alleen 95 of 98 octaan) en ik het veels te duur vind. Ultimate 100 heb ik overigens nog nooit getankt, wel 1 keer V-Power 100 Racing (maar merkte geen verschil, alleen leek de motor iets luider).
     
  18. De ST van Dimelot liep op euro 95 tijdens de run meen ik gelezen te hebben...Dat kost je zomaar 10pk.
     
  19. Vergeleken met?
     
  20. Met rijden op euro 98 waarschijnlijk.
     

Deel Deze Pagina