1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Uwbuurman met z'n BMW's, Kopzorgen op 148!!

Discussie in 'Mijn auto' gestart door uwbuurman, 12 jan 2010.

  1. Dat is nog eens uitgebreid voorbereidend werk, ziet er allemaal weer goed uit Koos.

    Verstuurd vanaf mijn HTC One_M8 met Tapatalk
     
  2. Wow, meteen in de dinitrol, top!:cheer:
    Ziet er allemaal, zoals gewoonlijk, zeer goed uit.

    Succes met de opbouw Koos en we maken snel eens een afspraak.
    Ben zeer benieuwd...:thumbs:
     
  3. Het begint echt ergens op te lijken zo. Mooi hoor.
     
  4. De eerste stapjes voor opbouw van de 323i zijn gedaan. Ik heb, zoals jullie hebben kunnen lezen, een aanpassing gedaan voor de afvoer van het schuifdak. Normaal gesproken komt deze uit via de Astijl in de dorpel. Bij mij gaat dat water via de slang achter het spatbord naar buiten. Lijkt me beter voor de dorpel. Bijna alle e21’s met een schuifdak hebben rotte dorpels.

    De slangen kun je nieuw bestellen bij BMW. Je koopt dan twee slangen en maakt die zelf op maat, een klein stukje voor de achterzijde, die uitkomen boven de hofmeisterknik, en de langere aan de voorzijde. Ik heb ze niet afgesneden, waardoor ik lengte genoeg heb om ze goed naar buiten toe te laten afvoeren. Precieze plaatsing zal plaatvinden bij het plaatsen van de spatborden.
    Het is nog wel wat gepruts om die slangen door de A stijl te voeren.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Enfin, aan de achterzijde had ik ook nog slangetjes nodig, die heb ik gelukkig bewaard van voor de restauratie! Zelfs met originele klemringetjes nog!

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ik bleek nog 1 ringetje te hebben voor de voorzijde ook, de andere heb ik via Ite van een oude 6 serie weten te bemachtigen.

    [​IMG]
     
  5. Ik kwam in mijn bakken met onderdelen nog twee lipjes tegen die in kleur hadden moeten worden gespoten. Ik heb ze gestraald, de gaatjes dicht gelast en ze liggen nu bij Gert jan.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Daarnaast heb ik een hele vracht klemmetjes schoongemaakt. Eerst alles afgekrabd, daarna gestraald, die gaan binnenkort met wat ander spul naar de verzinker.

    [​IMG]

    [​IMG]

    En zelfs op de klemmetjes is plamuur en laagdikte mijn deel…

    [​IMG]
     
  6. Ik ben ook begonnen met de deuren. Die wil ik graag opbouwen, lijsten eraan, sloten erin, ramen en spiegels er in en op. Stap 1 was om de onderdelen klaar te leggen, waarbij ik zag dat de driehoekjes niet erg mooi meer zijn. Die zitten op de plek waar een type 1 de spiegels heeft. Ik heb de chrome spiegels op de deur.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Het plan was om de driehoekjes even snel schoon te stralen en dan de primeren en te spuiten. Niets minder was waar. Ik was vergeten hoe erg deze auto was en kennelijk nog is. Niet minder dan 6 (!) lagen verf, coating, menie, plamuur en Alsi… En daaronder alles behalve een netjes stukje blik…

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Dit zal ik later deze week verder kaal maken en ik denk er over om ze eerst te laten verzinken en dan door Gert jan te laten strak maken en spuiten.

    Daarnaast heb ik alle matten en vloerbedekking maar eens tevoorschijn gehaald na bijna 6 jaar.

    [​IMG]

    Het ziet er niet slecht uit, hoewel er twee dingen zijn die ik momenteel onderzoek.

    1: de isolatiemat voor de voetruimte achterzijde: als ik daar een mooiere voor kan vinden gaat die er in

    2: het tapijt, ik heb type 2 tapijt, als ik heel snel een mooi (!) type 1 tapijt kan vinden, van het overgangsmodel, dus 1 hoge en 1 lage stoelsteun, in zwart of antraciet, dan komt dat er in.
     
  7. Wie goed heeft opgelet in de voorgaande foto's zag ze al staan! Ik heb onlangs twee zeer harde deuren opgehaald voor de cabrio. Niet dat ik op korte termijn plannen heb, maar beide deuren zullen binnen nu en enkele jaren vervangen worden. Deze kon ik bijzonder geschikt verwerven, dus ik heb maar toegeslagen. Ze staan mij niet in de weg.

    [​IMG]

    Daarnaast nog een leuk plaatje vorige week. Omdat het kan.

    [​IMG]
     
  8. ziet er weer netjes uit koos en zelfs de klemmetjes origineel houden dat zouden veel mensen anders doen maar dit is hoe het echt hoort mijn complimenten.
     
  9. Wat een werk, maar blijft mooi om te zien hoe je echt je best doet de auto's origineel te houden

    Verstuurd vanaf mijn HTC One_M8 met Tapatalk
     
  10. Dank! Ja, de klemmetjes en schroefjes, het moet allemaal zo origineel mogelijk. Dat is ook de sport wel wat.
     
  11. Ziet er erg mooi uit hoor :thumbs:
    Schiet nu wel lekker op :cool:
    Alleen ik vind persoonlijk jammer dat je dinitrol gebruikt;)
    Dat komt niet op de oltimerprojecten van mij ;)
    Ik gebruik daar wat anders voor.
     
  12. Wat is er mis met Dinitrol dan?
     
  13. En wat gebruikt [MENTION=1001]stationpowerrrr[/MENTION] dan?

    Verstuurd vanaf mijn HTC One_M8 met Tapatalk
     
  14. Ik gebruik een mengsel van afgewerkte olie die uit een normaal motorblok komt die dus de nieuwe stoffen kwijt is. Die verdik ik met oud vet. Die gebruik ik bij de beide mini's en de ene is nog nooit gespoten en heeft zijn orginele lak nog. Maar die komt ook alleen maar buiten met extreem mooi weer hoor;).
    De andere mini is nog in de opbouwfase die krijgt deze behandeling pas als deze volledig klaar is.


    Dinitrol is een soort van maar die zijn gebaseerd op de nieuwe stoffen.
    En de dinitrol is niet zoals vroeger meer helaas zoals meerdere spullen.
     
  15. Perfecte oplossing voor het vochtafvoer van je dak!
    Je bent er nog lang niet al dat kleine grut/detail vergen bergen met tijd.
    Maar hoeft ook niet, heb je straks alleen maar meer profijt van.

    Succes Koos :thumbs:
     
  16. Dank, Eric!!
     
  17. Best project..... Netjes!
     
  18. De meeste mensen hier weten het niet, maar ik ben bestuurder bij de stichting die dit jaar al voor de 7de maal de Sharknosemeeting organiseert. Dat is een evenement voor klassieke BMW's, met de sterk voorover hangende "niertjes" zoals mijn 323i dat heeft.

    Dit jaar hadden we een nieuwe locatie, in Cuijk, Katwijk. Iedereen heeft vast gezien dat die hele bende is opgebrand op tweede pinksterdag, het was landelijk nieuws. Nu staan onze hallen er nog wel, maar alles zit onder de asbest, dus zijn ze gesloten op last van het bevoegd gezag.

    We hebben alles op alles gezet op dinsdag en woensdag, vandaag kwam het bericht van de gemeente dat we ook een nieuwe evenementenvergunning krijgen, kortom, we hebben een nieuwe locatie. Wat zijn we opgelucht en blij!!

    Voor degene die het leuk vindt: hierbij zijn jullie van harte uitgenodigd om langs te komen op zondag ergens tussen 10 en 16.00 uur, aan de Erflanden 9 in Boxmeer.

    We hebben, naast enkele honderden klassieke BMW's, een mobiele vermogenstestbank, de carreraclub is aanwezig met een slotcarracebaan en er is veel te zien, ook een I8, 2x een z8 en nog wat ander leuk spul.

    Entree 10 euro, inclusief 2 consumptiemunten.

    Ik heb er zin in. Wil je mijn ouwe cabrio eindelijk eens life zien? Dat kan daar! :cheer:

    www.sharknosemeeting.com
     
  19. Jammer dat het niet meer in Arnhem is, ik zal kijken of het lukt!
    In elk geval veel plezier gewenst met hopelijk weer mooi weer!
     

Deel Deze Pagina