1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Uwbuurman met z'n BMW's, Kopzorgen op 148!!

Discussie in 'Mijn auto' gestart door uwbuurman, 12 jan 2010.

  1. Daarna de achterdempers. Roest was mijn deel. Deze heeft Jurgen helemaal gedemonteerd. De buizen heb ik weer opgehaald om op te knappen.

    Eerst gestraald en in de epoxy (dank Jan!!)

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Daarna wat delen verzinkt en de buizen gekleurd. Ral 1006 maisgeel is de Bilsteinkleur.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    De clips erop en afgespoten.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. Daarna zijn de buizen terug gegaan naar Jurgen voor montage. Het blijkt dat mijn B8’s stangen hebben van 12mm. Tegenwoordig is de standaard maat 14mm. Hier voor en na polijsten

    [​IMG]

    [​IMG]


    Het lagerblok bij de mijne bestaat uit allerlei losse delen en dat is niet gunstig. Tegenwoordig is dat 1 geheel, maar iets van het schap pakken kan niet, want alles is dus 14mm. Daarom heb ik een setje lagerblokken laten draaien.

    Oud en nieuw naast elkaar:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Vervolgens in de pers gezet en monteren maar.

    [​IMG]

    Toen alles thuis was, had ik eindelijk via Jurgen de juiste lagers gevonden, voor de onderste bussen van de achterdempers. Jammer want nu is alles mooi en moest ik oude lagers verwijderen en nieuwe inpersen. Dat gaf wel wat schade, maar niet heel erg. Ik heb nog een halve knikkerbus RAL 1006, dus dat komt wel goed.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  3. Per saldo: een set helemaal kakelverse Bilstein B8 dempers. Inmiddels zijn ze weer verkrijgbaar, maar niet in 12 mm

    [​IMG]

    [​IMG]

    en zeker niet met het oude logo.

    [​IMG]

    Nog nieuwe stickers erbij gekregen, die plak ik als ze onder de auto zitten, zodat ze leesbaar zijn.

    [​IMG]

    Kortom, ik heb de echte oude en daar ben ik blij mee! Zo kun je ook je Hartge B8 of Alpina B8 laten herstellen. Die worden niet meer geleverd…
     
  4. Dat zijn geen halve maatregelen, top werk weer!
     
  5. Netjes van Bilstein ook dat ze je toch verder geholpen hebben aan het adresje. Ze hadden ook nee kunnen verkopen zoals veel bedrijven doen.
     
  6. Dat ziet er goed uit en ook fijn dat Bilstein meedenkt.
    Mooie detail foto's ook :)
    Bewuste keuze dat de keienvangers zwart zijn?
     
  7. Onderste deel van de keienvanger, de spatborden en de dorpels horen zwart te zijn, dat is zo affabriek.

    Bilstein, ja, was prima en ik heb ze persoonlijk gesproken op de Ring, wellicht meer geluk gehad met de persoon? Geen idee, maar erg mooi dat het zo is gelopen.
     
  8. ik zeg nix anders dan: :thumbs:
     
  9. Mooi weer allemaal Koos, perfect hoe je de dingen aanpakt :respect:
     
  10. ik blijf me verbazen over de manier waarop dit aangepakt wordt. De term grondig schiet te kort, absurd doet er geen eer aan..
     
  11. Restauratie tot in concoursstaat! Indrukwekkend om te volgen!
     
  12. Machtig mooi! Zeker geen half werk en het resultaat mag er zijn!:thumbs:
     
  13. Nice job. Again. Potverdikke wat een werk, maar wat een vakwerk.
     
  14. dit topic is echt genieten :thumbs:
     
  15. Doe het goed of doe het niet! Respect! :thumbs:
     
  16. Koos je blijft me verbazen!
    Wat een oog voor detail, er leuk om te volgen.

    Als ik in de buurt ben kom ik graag een keer kijken.
     
  17. Immer wilkommen!!! Zo ver is Drachten ook niet, Roelard! Leuk!
     
  18. #1899 uwbuurman, 2 aug 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 aug 2016
    De laatste originele klem, deze komt uit een e24, aan de schuifdakcassette geplaatst. Dat moest voordat ik de rest van het schuifdak en het hemeltje kan afbouwen.

    [​IMG]

    Om het hemeltje in te kunnen bouwen moet eerst het foam aan de A en de C stijl geplakt worden.

    [​IMG]

    De C stijl bekleding heeft een voorgestanst stukje, dat eruit moet om de klapraamscharnieren te bevestigen.

    [​IMG]

    Dat er dus uit

    [​IMG]

    Daarna dat geplakt en de dakisolatie achter de cassette gelijmd.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ook de voorste isolatie heb ik geplaatst, die zit rondom de cassette.

    [​IMG]

    Vervolgens heb ik de onderdelen voor het schuifdak bij elkaar gezocht. Hier zie je de e30 geleiders, die ik heb vervangen. De nieuwe in de zakjes.

    [​IMG]

    En de overige schuifdakdelen.

    [​IMG]

    Vervolgens het rubber (NOS) op de dakplaat gezet.

    [​IMG]

    Blijkt dat toch ^#&*$(!!!! te kort te zijn…. Een nieuwe is onderweg.

    [​IMG]

    Maar goed, per saldo:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Dit is dus voor het eerst in het bijna 38 jarige bestaan van deze auto dat er een werkend schuifdak in zit!! Voor mij een mijlpaal.

    Nog een dingetje: Zie het achterruitrubber, dat is op meerdere plekken meegespoten in het verleden… prutsers bij Brove.

    [​IMG]
     
  19. Loop je nu niet met zweethandjes om al dat strakke lakwerk heen met met alle spullen die er nog op en aan moeten?
     

Deel Deze Pagina