dat geloof ik graag, maar ik bedoelde eigenlijk deze aanzet lassen op deze foto van het plaatje/beugeltje just a small thing
Dan even wat tussendoor over de velgen van mijn 1987 e30 325iA cabrio. Dit deed ik in het vroege voorjaar van 2013. Ik gaf toen aan dat ik over een jaar of twee de velgen zou aanpakken. Ik heb onlangs de stoute schoenen maan aangetrokken en de banden van de velgen laten drukken. De kale velgen zijn bij een herstelbedrijf, zodra ik weet wat ik van het resultaat vind zal ik daar een review van geven, met naam en toenaam. De eerste resultaten bevestigen mijn vermoeden. Alle velgen zijn krom, waarvan twee met een behoorlijke hoogteslag ( eivormig zeg maar), 1 met een vlakke kant en 1 met een deuk in de rand die in het verleden bijgevijld is, dat moet worden opgelast en in model afgedraaid worden. De set is een jaar of 10 ofzoiets geleden al eens gepoedercoat. Die coating laat los, is lelijk geworden en zoals gezegd zijn er in die periode niet al te goede reparaties uitgevoerd. Dat wordt nu hersteld, de velgen zijn het waard, al kost dit me een bedrag ter waarde van een setje gebruikte Alpina's erbij. Ze worden alle vier weer mooi rond en onbeschadigd. De kleur wordt zilver metallic, net als de deksels. Daarnaast heb ik, voordat het seizoen geopend wordt, nog een klein laswerkje te doen aan de dorpel. Ik hoop dat ik daar aan toe kom... Zo ja, dan volgen de gebruikelijke foto's wel.
Zoals gezegd, de banden van de Alpina’s laten drukken en vervolgens de schade van de afgelopen 28 jaar eens opgenomen. Afgebladderde, oude coating Sneu weggeschuurde schade Platte kant stoeprandschade Ik heb gisteren een berichtje gekregen, dat ze klaar liggen voor me. Ik ga ze ergens komende week weer ophalen. Hoewel ik ze zelf dus nog niet heb gezien, deel ik alvast het resultaat:
Wow, netje hoor, ziet er weer strak uit, de laatste velg zie je de reflectie van de flits op de spaak ?
Mooi resultaat weer Koos. Onderdeel die je gewoon zelf niet kan doen, uitbesteden is de juiste keuze.
Klopt, Raymond. Netjes rond maken en oplassen en afdraaien en dat soort werk, dat moet de specialist doen. Kost een sloot centjes, maar dan heb je ook weer wat! Omdat mijn auto in 1987 op deze velgen is afgeleverd door toenmalig BMWdealer en Alpina dealer Piet Oldenhof, maken de velgen deel uit van de historie van de auto. Dus ben ik heel blij dat ze weer zo goed zijn geworden.
Mooi man!! Deze Alpina's zijn echt mooi. Nog steeds! Ook op nieuwe BMW's. Huer in Zwaag staat bij kareltrans een originele Alpina B3 te koop met vergelijkbare velgen. Gewoon dik! http://www.kareltrans.nl/personenwa...ering/1/naam-a-z/per-pagina/1/alles-weergeven
Waarom, Johan... Waarom moet je dat nu posten... Ik word er zo onredelijk hebberig van... En ik wilde de e91 toch al ruilen voor een benzinevariant... Zal ik... Mmmm....