Uwbuurman met z'n BMW's, Kopzorgen op 148!!

Discussion in 'Mijn auto' started by uwbuurman, Jan 12, 2010.

  1. Vandaag heb ik tussen de bedrijven door mijn 16” Alpinavelgen opgehaald bij het bedrijf dat ze heeft hersteld. Het bedrijf heet Wheeltrim in Nijkerk. Ik heb me vooraf goed laten informeren over goede en minder goede bedrijven. Wheeltrim kwam uit de selectie, vooral gebaseerd op heel veel ervaringen van vele andere autofanaten, maar ook van professionele partijen. Wheeltrim staat bekend als goed, maar niet als goedkoop.

    Een jaar of 3 geleden heb ik de zomerset van de E91 320dT laten coaten bij Velgen Als Nieuw in Heerde, daar kom ik nooit weer. Dat zijn poedercoaters die ook velgen meenemen, maar verstand van velgen hebben ze niet en ze moesten hun werk 3 keer overdoen. Daarbij kunnen ze zeker niet lassen, afdraaien en richten. Bij Wheeltrim is het anders. Men nam de tijd voor me, toen ik de eerste keer kwam, met twee velgen, de band er nog om. We hebben mogelijkheden en wensen besproken, een offerte is opgesteld en daarvan is gelijk een kopie gemaakt voor het eigen archief.

    Een dag later was ik met 4 kale velgen terug en zijn ze gelijk beoordeeld waar ik bij was. Geen gedoe of onenigheid achteraf, vooraf helderheid scheelt gedoe. De velgen werden gelijk uitgemeten, waarna duidelijk de schade bleek. Men was prima in staat om toe te lichten hoe en wat er ging gebeuren met de velgen. Definitieve afspraken over werkwijze en behandeling zijn gemaakt, de coating is bepaald aan de hand van voorbeelden. Daarna is de offerte definitief gemaakt en heb ik de velgen achter gelaten, na een afspraak over planning gemaakt te hebben.

    De velgen zijn keurig op tijd gereed, ik kreeg een telefoontje met de gereedmelding. Omdat ik niet in de positie was ze gelijk te halen, heb ik 4 duidelijke foto’s ontvangen, waar ik erg blij mee was. Vandaag heb ik de velgen opgehaald.

    Mijn bevindingen na een nadere inspectie van de velgen:
    - Kleur: is ontzettend mooi, de metallic flakes komen goed uit.
    - Laswerk en ander schadeherstel: ik zou het niet weten, ik zie er niets meer van. Het is daarom goed gelukt, naar ik aanneem.
    - Poedercoating: ik zie wat hele lichte lopers/ophoping van coating. Jammer, maar niet zodanig dat ik ze nog een keer laat coaten. Je moet er met je snuffert bovenop zitten om het te zien, maar het zit er wel.
    - Overig: het contactvlak op de naaf is netjes afgedraaid na het coaten, waardoor alles goed gaat passen bij montage.
    - Overig: ze hebben de velgen opgehangen bij het coaten aan een ijzerdraad om de velg, niet door het ventielgaatje, want daar blijf je dan wat zien. Nu zie ik een streepje zonder coating rondom de velg, maar daar zit straks de band overheen, dus dat zie je dan niet meer. Prima oplossing.

    Dan mijn beoordeling van Wheeltrim:
    - Klantcontact: uitstekend. Alles wordt prima uitgelegd, afspraken zijn duidelijk en worden nagekomen.
    - Uitstraling pand: prima, beetje lullige balie, maar het voldoet waar het voor bedoeld is.
    - Prijs: zeer zeker niet goedkoop. Ik heb ook elders geïnformeerd, maar dit is 1,5 tot 2 keer zo duur als gemiddelde prijzen. Ik wist dat vooraf en het was het mij waard om met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te weten dat mijn velgen als nieuw zouden worden.
    - Voor wat het waard is, Wheeltrim is de enige in Nederland die een TUV certificaat heeft voor het herstellen van velgen.

    Conclusie:
    Ik ben erg tevreden. Mijn 15” breedset van de e21 gaat hier ook nog eens logeren. Wat mij betreft op de lijst van preferred suppliers voor onze club.

    Paar plaatjes van de achterzijde van de velgen nog:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. #1462 McGyver, Mar 9, 2015
    Last edited by a moderator: Mar 10, 2015
    Duidelijk verhaal en een zeer bevredigend resultaat!

    EDIT: Ik bekijk de foto's nu op een groter computerscherm, maar wat ziet dat er super uit! Het glimt en spiegelt zo mooi, het is bijna zonde om ze onder de auto te zetten.
     
  3. Dat ziet er allemaal goed uit en het bedrijf heeft een tevreden klant erbij :D
     
  4. ze lijken wel als nieuw Koos :thumbs:
    en gelijk heb je, dat mag dan ook wel wat kosten.
     
  5. Koos, super resultaat. Ik denk dat Wheeltrim dan geleerd heeft, want vroeger was er nogal wat aan te merken op hun werk.
     
  6. Mooi review Koos, en zeker een super goed resultaat.
     
  7. En de banden bij een zeer goede bandenboer er weer op laten zetten. Bevestigd wat ik dacht, de velgen zijn kogelrond! 2 van de banden hadden wel wat een hoogteslagje, maar dat is logisch, ze komen van kromme velgen. Een band had maar liefst 60 gram lood nodig, dus die hebben we een halve slag gedraaid op de velg en even op 4 bar gezet. een tijd je later was er maar 15 gram nodig. Actie geslaagd, ik kan niet wachten op de montage, maar eerst moet ik wat laswerk doen aan de cabrio. Twee kleine gaatjes in de dorpel, onder de instapstrip.
     
  8. Een rondje rijden kan altijd. En onderhandelen houden ze ook van weet ik uit betrouwbare bron en uit ervaring...

    Hij heeft heel veel leuk spul. Is de zoon van Karel. Zijn vader doet de bedrijfswagens.
     
  9. Ik had al het vermoeden dat je bij Wheeltrim was geweest. Mooi dat uitgebreide verslag, ik wil er zelf ook nog een keer langs.
     
  10. Vandaag bij Gertjan even kennis gemaakt met Jan. Mooi E21 Bauer project. Aardige kerel ook.

    Bedankt dat je Jan een heads-up gegeven hebt vanmorgen Koos, nu was de schrik voor Jan niet zo groot :mrgreen:
     
  11. Hahaha, jan nou, ik dacht al dat het goed was om hem even een belletje te doen. Baur is zonder e. Jullie waren lekker bezig hoorde ik.
     
  12. Inderdaad Baur. Tikfoutje.

    Klopt, samen met Gert Jan de Focus een metamorfose gegeven.
     
  13. En de rubbers er weer om. Je kunt beter niet zonder rubber erom, daar komen maar problemen van....

    [​IMG]

    Daarnaast heb ik besloten de roestplek (de, want enkelvoud aan mijn mooie cabrio...) aan te pakken.

    Eerst het interieur gesloopt, stoel eruit en strips eraf.

    [​IMG]

    Het gaatje zit in het overlappende deel van het achterscherm op de dorpel

    [​IMG]

    [​IMG]

    Roesthoek eruit

    [​IMG]

    [​IMG]

    En nu staat alles te kuren in de Rusticogel. Daarna kan er epoxy op en kunnen we lassen. uiteindelijk afwerken en spuiten. En dan die rubbers eronder en blazen maar!
     
  14. De tijd begint te dringen, 11 april moet de cabrio klaar staan voor de voorjaarsrit van de BMW e21club en ik wil graag even een paar kilometer gereden hebben, om vast te kunnen stellen dat alles goed functioneert, dus ik moest voort maken.
    Ik heb een stukje donorplaat op maat gemaakt, nieuwe plaat, een resthoekje van de nieuwe 323i wielbak.

    [​IMG]

    [​IMG]

    De schadeplek heb ik 3 keer behandeld met Rustocogel en de rust is afdoende verwijderd. Ik kan uiteraard niet meer weghalen dan de plek die ik heb opengemaakt. De auto is erg hard, maar ik ben wel bang, dat als ik de bende lostrek, dat ik zomaar twee projecten onder handen heb.. Voor nu, de plek netjes in de epoxyprimer gezet.

    [​IMG]

    En ook het donormateriaal

    [​IMG]

    Toen dat droog was, heb ik de plaat erin gelast.

    [​IMG][/URL]

    Afgewerkt
    [​IMG]

    En alles weer in de epoxy.

    [​IMG]

    Op de dorpel waren wat kleine roestplekjes ontstaan door schuren van de instapstrip op de dorpel. Die heb ik ook behandeld en uitgeschuurd en daarna de hele dorpel maar voorzien van een extra laagje epoxy.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Volgende stap is het in de kleur spuiten van het geheel. Hopelijk deze week ergens, dan kan ik in het paasweekend rijden.
     
  15. Goed bezig geweest, Koos!!!
     
  16. tnx, Peter! deze hou ik graag goed hahaha
     
  17. Was weer leuk om weer een stuk te lezen koos.
    Skon velgen iig.
    En een donorplaatje maken is peulenschil na al die ervaring die je hebt opgedaan na al dat werk.
     
  18. Dan is dit wel een simpel klusje vergeleken met de andere auto. Het ziet er weer netjes uit.
     
  19. Mooi werk weer Koos :thumbs:, straks nog wel ff een totaal plaatje van de cabrio graag :rock:
     

Share This Page