Uwbuurman met z'n BMW's, Kopzorgen op 148!!

Discussion in 'Mijn auto' started by uwbuurman, Jan 12, 2010.

  1. heb je niet per ongeluk een nieuwe carrosserie laten komen?

    ziet er heel erg netjes uit men complimenten.

    heb je al een idee wat je motorisch doet standaard of een beetje meer vermogen?

    mvg sander
     
  2. In ieder geval een m20 motor met k-jet, dus originele Looks en blok.
     
  3. Pfew.. 1 hoofdstuk dus uit.. op naar het volgende..
     
  4. dat is inderdaad het netst als je er zo veel werk in hebt zitten da als de kap open gaat het er origineel uit ziet.

    mvg sander
     
  5. Je hebt terecht HEEL VEEL EER van je werk Koos! Wat gaaf man!
     
  6. :oops::thumbs:dank je Franc!
     
  7. Moest even aan dit draadje denken (ook al is het niet Focus gerelateerd) toen ik het stukje van de deze maand 'groene' Miura las:

    Heb je een vraag voor het volgende lid van de maand?
    Wat is je favoriete Thread op focusclub.nl ?

    [MENTION=141]uwbuurman[/MENTION] deze staat voor mij zeker in de top 5! Ben benieuwd wat er 2015 nog aan de BMW gaat gebeuren of wat er stiekem al aan gebeurd is.
     
  8. Zo Koos,

    Ben ik even aan het zoeken op dit forum vanwege wat mogelijke issues met de focus TDci kom ik je hier weer tegen.

    Mooi werk kerel.:thumbs:
     
  9. Hahaha Peter! Vriend!!! Je ziet ons ook overal hahaha

    Wat zijn de issues met de TDci? Turbo naar de knoppen?
     
  10. Nee hoor, gelukkig nog niet.

    Ik bemerk de laatste tijd dat de CVT bak zich anders gaat gedragen. Met heel erg rustig wegrijden komt de aandrijving soms wat schokkerig op gang.

    Nog niets echt ernstigs maar een beetje inlezen kan geen kwaad.
     
  11. Na het stralen waren er nog wat kleine problemen naar voren gekomen. Zo is er onder de plamuur een ingelast plaatje tevoorschijn gekomen en zijn er op diverse plaatsen wat kleine gaatjes gevallen in plaatwerk wat ik niet heb vervangen. Op plaatsen heb ik net te weinig weggehaald en dat is jammer, maar niet getreurd, ik heb het hersteld.

    Ingelast plaatje

    [​IMG]

    Er uitgesneden en een donorplaatje klaar gemaakt.

    [​IMG]

    En er in gelast.

    [​IMG]

    En in de epoxy

    [​IMG]

    Bij het plaatsen van het andere dak is 1 van de lassen op de C-stijl niet mooi en vol geworden, daar zijn wat gaatjes gevallen en het is niet helemaal vlak. Dat is prima te herstellen met plamuur, maar ik wilde eens wat anders proberen. Ik heb een vertinsetje gekocht:

    [​IMG]

    Dus kaalgeschuurd en vertind.

    [​IMG]

    Het is mooi glad geworden, de gaten zijn gevuld.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    En netjes in de epoxy.

    [​IMG]

    Ook de hoekjes die altijd roesten bij de B en C stijl, onder bij het zijraam heb ik kaalgemaakt en vertind.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Vervolgens heb ik ook bij de voetruimte links een slecht en onvlak stuk weer op dikte gebracht en dicht gemaakt met tin.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Tot slot heb ik nog een bosje gaatjes dicht gelast, afgewerkt en weer in de epoxy gezet.

    [​IMG]

    Dan nog wat plaatjes van de onderkant. Is erg mooi en strak geworden!

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    De auto staat er nu zo bijā€¦

    [​IMG]
     
  12. mooi hoor Koos :thumbs:

    maar wat houdt dat vertinnen nou in?
    hoe werkt dat dan? en is dat beter dan lassen of plamuren?
    ik heb er geen verstand van dus vraag het maar :D
     
  13. Mooi werk weer Koos :thumbs:
     
  14. zo dan, super :D
     

  15. [MENTION=7922]gerardTDCI[/MENTION], dat vertinnen is feitelijk dat je een laagje tin aanbrengt op het metaal van de auto. Daarna kun je het tin in model schuren of raspen en modelleer je de vertinde plaats tot de gewenste vorm. Het is wat ze vroeger deden, voordat er zulke goede plamuren en fillers bestonden. Het leek mij wel aardig om eens te proberen, ik wil zo weinig mogelijk plamuur aan mijn auto hebben. Niet in de laatste plaats omdat mijn auto voor de restauratie voor 95% uit plamuur en kit bestond ;)

    Het voordeel van tin ten opzichte van lassen is dat tin mooi vloeit en het te modelleren is, terwijl je met lassen veel meer warmte in het metaal brengt en niet echt makkelijk een laagje metaal over de hele plaat aanbrengt. Lassen is meer voor het hechten van twee delen en tin is voor het afwerken, net als plamuur.

    Wat heb je nodig? Dat zie je op mijn foto's, een brander, een staaf tin, zuurvrije vertinningspasta en een spatel.
     
  16. Vertinnen gebruiken ze ook om gietijzeren oude motorblokken te repareren. Zag het toevallig op discoverychanel vorige week in een auto programma. Een scheur in zo'n blok wordt hiermee gevult en afgestreken omdat je gietijzer niet kan lassen. Grappig.

    Hij staat er mooi bij zo Koos!
     
  17. Mooi gedaan Koos
     
  18. ah, weer wat geleerd.
    blijf het mooi vinden hoe je het allemaal voor elkaar krijgt, en dit soort dingen ook gewoon voor de 1e keer doet :worship:
     

Share This Page