1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

ford focus 1.8 TDCI nu nieuw bouwjaar :S 11-2003 100pk tdci :D

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door jpboerhof, 17 mei 2007.

  1. Al opogelost nu? Gelukkig heb je de Cougar nog en wat een pech dat je deze nu moet gebruiken...:lol:
     
  2. is idd weer een duur geintje :(

    Maar als het goed is gaat ie straks toch vele malen beter/zuniger rijden als ze alle 4 gaar bleken te zijn? Of valt dat wel mee?
     
  3. Met de rechtervoet van JP? whahahaha, dat maakt niets uit Bas!
     
  4. morgen is het brandstof filter en de rest binnen wat boutjes etc.

    dus hopelijk morgen avond weer tdci en.

    het enige wat ik gemorken had is dat hij wat roete maar ach dat doet iedere ford. kwa inhouden ofzo mork ik niks.

    ben wel benieuwd of het anders rijd :P
     
  5. Hopen dat i snel weer "on the road" is je wagon is te mooi om stil te laten staan.
     
  6. potver de potver.....

    gister heb ik de werkzaamheden door Ford uit laten voeren, heb ik zelf helaas geen tijd voor, immers het hok komt straks, dus graven en met de fundering bezig.

    gistermiddag had ik bericht dat mijn verstuivers die ik van Buchli had 3 met dezelfde code waren geleverd ( schijnt na navraag niet ingeleerd kunnen worden als dit 3 dezelfden zijn geen idee of dit waar is of niet) afijn, buchli heeft een nieuwe set gestuurd naar de dealert.

    en deze zijn vandaag gemonteerd samen met een nieuw brandstoffilter.
    ze hadden wat moeite met het inleren maar het was vanmiddag gelukt en kon de auto ophalen nadat zei een proefrit hadden gemaakt.

    dus 10 voor 5 was ik er, helemaal blij natuurlijk. betaling direct afgehandeld prima.

    toen maar weg, eerst terug naar mijn ouders de cougar weer leeg halen. toen vond ik de auto wat onrustig, maar kon door de nieuwe banden voorop komen ( dacht ik )

    daarna alles overgesmeten en hop de snelweg op met de tdci :)

    minder roet viel me op.

    wat me ook opviel, 8 liter op de 100 km verbruik ( tegen de wind in, airco aan en nieuwe banden ) nou dacht das wel wat veel.... :(

    dus bij tankstation eraf bandenspanning controleren, dit verhoogt naar rondom 2,6 maar nog hoog verbruik, en een beetje onrustige motor. ( vooral bij 1250 en 2250 rpm.. )

    toen ik thuis was direct de auto maar eens uitgelezen, geen foutcodes. wel nog alles gereset.

    toen na het eten maar weer proefrijden, ok verbruik met wind mee werd beter, alleen onrustig gedoe werd erger, dus besloten naar Heerenveen te rijden.

    daar stond de ANWB die even gevraagd nou kwam niet heel veel zinnigs uit, ligt aan de banden, thuis maar eens aandraaien...... nou het ligt niet aan de banden, als ik stil sta trilt hij al.

    toen weer even bij mijn ouders gekeken en maar besloten om de focus weer bij de garage te parkeren.

    nu dus mijn vraag... wat kan de oorzaak zijn dat de motor ook onder het rijden en vooral merkbaar in 4e en 5e versnelling onder de 2000 rpm dus schokkerig rijd, ( als ik dus snelheid handhaaf ) en als ik gas los laat dat dan alle trilling direct wegvalt..
     
  7. Hmm. Kan het niet door het chippen komen? Dit is immers met gare verstuivers gebeurt.
    Lukt het wat met de schuur? Leuk klussie iig
     
  8. Ik heb bij mijn nieuwe verstuivers ook gemerkt dat hij de eerste 1000 km wat onrustig was. Na die 1000 km is dat over gegaan. Ook het brandstofverbruik lag bij mij hoog toen (6,5l/100km)
    Misschien heeft hij toch nog wat tijd nodig?
     
  9. Eerste verdachte is natuurlijk je nieuwe verstuivers; toch niet goed ingeleerd ofzo.

    Verder kan je krukas poelie dergelijke problemen veroorzaken (ja dat kan zo ineens). Meestal gaat dit gepaard met extra geluid.
     
  10. Ha JP

    weer ff een halve ochtend je Topic bijgewerkt!!
    maar hopen dat t nu goed komt met de verstuivers en zooi.

    Mooi hokje ga je erbij zetten, lekker klusplekje.

    had je trouwens nog iets gehoord van het ST170 EATC paneel??
     
  11. Wel raar dat dit na de nieuwe verstuivers is gebeurd, maar het kan pech zijn. Zekere voor het onzekere, dan zou ik de auto even terug geven aan Sutherland. Laat die maar even kijken of hun reparatie wel goed is gegaan...
     
  12. helaas vandaag is de auto uitgelezen, alle correctie waarden van de verstuivers waren verdwenen.... hoe kan dat???

    Buchli gevraagd, schijnt door de tuning te komen. dus gezegd hup programeren die hap naar standaard.

    maar.... nu schijnt er vandaag of morgen nog nieuwe software te komen voor de tdci, weer nieuwer dan die ik er nu in heb..

    auto blijft dus weer nachtje staan... ;(

    @ Dennis ben er nog mee bezig, zal die engelsman weer een mailtje sturen of hij nu wel wat heeft..
     
  13. nou, zo vreemd is dat niet

    volgens mij is het namelijk zo dat als je verstuivers opnieuw inleerd, je de tuningsoftware ook kwijt bent.... maar pin me er niet op vast

    iig succes met herstel van de focus JanPiet
     
  14. Ohw jee... Spaarvarken leeg! Das ellendig!!!
    Hopelijk rijdt ie morgen weer...
     
  15. toch ben ik wel benieuwd hoe dat kan, binnen 2 ton alle verstuivers kapot...

    dat het door de chiptuning komt geloof ik niet zo namelijk.

    vind het vooral vaag dat mijn verstuivers bij bijna 4 ton het nog prima doen....
     
  16. dat ze bij jou 4 ton meegaan is inderdaad vaag Michael. nou ja, geluk is met de... ;)
     
  17. ze zeggen het koos ;)

    misschien heeft het met rijstijl te maken, ik weet dat JanPiet een veel fellere rijstijl heeft dan mij ;)

    en ik denk niet alleen Jan Piet hahaha
     
  18. Even UT mailen of ze hem opnieuw kunnen programmeren voor je na de software update.
    En dan natuurlijk wel met de geupdate software, zodat je verstuiver inlering goed is.
     
  19. @Michael: Bij Lars waren de verstuivers van de TDCI rond de 180.00 ook verrot. De enige gemene deler in deze is het feit dat zowel de auto van Lars als JP gechipt zijn. Ik heb het idee dat ze bij ATM echt het maximale eruit halen, waardoor alles meer op zijn mieter krijgt. getuige ook het koppel dat Lars eerst had: 357 nm t.o.v. 320 nu (bluefin)
     

Deel Deze Pagina