Focus 2 fase 1 Haagse rode Focus Mk2 1.6 automaat - het boek is dicht!

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door en_voyage, 10 apr 2023.

  1. Kijk! Dat klinkt simpel. Hoe heb jij jouw bedrading kunnen achterhalen? Zaten er afgeplakte stekkers voor de draden uit de voorruit?
     
  2. Ruitschade is alleen gedekt bij wa extra.
     
    en_voyage en Edgar Focus vinden dit leuk.
  3. Volgens mij ligt dat aan je verzekering en kan het er wel bij zitten eventueel zelfs als aparte bij verzekering. Zelf altijd wa+ of all risk verzekerd dus weet het niet zeker
     
    en_voyage vindt dit leuk.
  4. Er moeten dan ergens beneden links en rechts draden (2 aparte zekeringen )zitten onder de paravan
     
    en_voyage vindt dit leuk.
  5. Zo, verzekeringspapieren opgesnord: geen dekking voor ruitschade. Zelf betalen dus.

    Heb nog even gekeken achter het donkergrijze knoppenpaneel onder het verwarmingspaneel. Ik zag stekkers die achter blindplaatjes gestoken zijn (zoals de bruine en de zwarte). Ook zag ik een afgeplakte stekker iets dieper achter het paneel. Duidt dit op voorbereiding voor voorruitverwarming?

    IMG_6618.jpeg

    IMG_6620.jpeg

    Onder de paravan kon ik niet 1-2-3 iets ontdekken, maar het zit daar ook zó volgebouwd met meuk... even snel de paravan demonteren was er niet bij, heb geen idee hoe.
     
  6. #226 Beun, 3 sep 2023
    Laatst bewerkt: 3 sep 2023
    Zal morgen even bij mij kijken welke kleur de draden van de voorruit verwarming is
    Paravan demonteren ruitenwissers verwijderen motorkap openen zit met klemmetjes vast op brandschot (geloof dat zo heet ) en een rubber verwijderen
    Het is de 2 de stekker die bruinen
     
  7. Yep!, daar achter een loze links, zal hoogstwaarschijnlijk de stekker zitten
     
  8. Als de bruine stekker op mijn eerste foto inderdaad van de voorruitverwarming is, dan zou ik dus voorbereid moeten zijn.

    @Pibo_Focus_CC : kun je dit bevestigen? Of is het een andere stekker waarnaar ik moet zoeken?
     
  9. als deze in een loze "knop" zit , dat is dit je voorruit verwarmings stekker.
     
    en_voyage vindt dit leuk.
  10. Ja, hij zit in een loze knop waar normaal gesproken de knop voor de voorruitverwarming zit.

    Kan ik er dan ook van uit gaan dat de stekkers waar de flat cables van de voorruit in moeten, al aanwezig zijn? Of kun je wel de bekabeling van de knop hebben, maar niet de stekkers voor de ruit?

    Veel vragen, ik weet het, maar ik wil zeker zijn dat ik morgen of overmorgen de juiste voorruit kan bestellen. Liefst verwarmd natuurlijk! :mrgreen:
     
  11. #231 Beun, 4 sep 2023
    Laatst bewerkt: 4 sep 2023
    Ik heeft even gekeken alleen aan de rechterkant (lees bijrijder ) (kon ik kijken zonder ruitenwissers er af te halen ) wel 6 klemmen er af halen
    Er zitten terhoogte van de motor kap schanier 2 stekkers de blauw/rode draad vrij dik is voor de voorruit verwarming de andere kant zit er ook 1 maar kon niet zien welke kleur Mischien ook nog 1 in het midden voor de massa maar als er 1 draad licht zal de rest er ook wel zijn
    Als het prijsverschil niet zoveel is zou ik voor de verwarmde gaan heb je die alvast maar
    En de bruine stekker is inderdaad voor de schakelaar voorruit verwarming
     
  12. De afgeplakte stekker iets dieper weg liggend is de (gedeeltelijke) voorbereiding voor stoelverwarming.

    Suc6 met het uitzoeken van de voorruitverwarming.
     
  13. De kabel achter je loze knopje is van de voorruit verwarming, elke stekker heeft eigen vorm en past dus ook maar op 1 soort schakelaar. Ja de auto is dus voorbereid op voorruit verwarming.

    ga de artikelen kopen etc etc zoals ik al aangaf.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  14. Zo, ik hoop dat iedereen hier het warme weer een beetje OK is doorgekomen!

    Wat kleine updates:
    - Ik heb géén verwarmde voorruit laten monteren. Niet meteen op voorraad, en prijs was aanzienlijk hoger dan ik had verwacht. We hadden de auto afgelopen week echter vanwege omstandigheden hard nodig, dus hoe eerder de weg op, hoe beter! Ik kan er wel mee leven, de winters worden toch warmer, haha. Bovendien kost onze aanstaande bruiloft eind deze maand al genoeg geld, en er komen nog een nieuwe badkamer en zonnepanelen aan.
    - Eigenlijk heeft geen enkele radio lekker gewerkt in de Focus. Ik stuitte deze week op een gebruikte Travelpilot EX voor weinig. En: stukken beter! Ontvangst is niet eerder zo goed geweest, en bij matig signaal klinkt er veel minder ruis. Enig nadeel wat ik ontdekte na inbouw: het display is rood, terwijl mijn Focus groene dashboardverlichting heeft. Vergeten te checken, zucht... :weird:

    IMG_6656.jpeg

    Een GPS-antenne met FAKRA connector was ook snel gevonden. Inmiddels heb ik deze ingebouwd in de A-stijl aan bijrijderszijde. Ik vind het gewoon leuk om die oude techniek weer aan de praat te krijgen. Ik hou mijn iPhone met Waze er gewoon naast. En zeg nou zelf: zo'n periodecorrecte radio is toch gewoon heel gaaf? Of ga ik nou teveel praten als een restaurateur? :cool:

    Eén ding: een GPS-fix (locatiebepaling) krijgen is wat lastig. Het lijkt vaak alsof de Travelpilot denkt dat ik 10 kilometer verderop zit van de plek waar ik op dat moment werkelijk ben. Ik heb gekeken in het testmenu en de antenne ziet regelmatig 3-4 satellieten, maar een correcte plaatsbepaling krijg ik niet. Heb al gereset naar fabrieksinstellingen, dat hielp niet. Iemand een idee hoe ik dit kan fixen? Het heeft dus niks te maken met een dakantenne, want mijn GPS-signaal komt dus van de eigen ingebouwde antenne.
     
  15. Gps antenne kan beter onder dashboard signaal gaat beter door kunststof dan door staal
     
  16. Bij mijn auto is dat anders. Onder het dashboard nul satellieten. In A-stijl 3-4…
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  17. Ik had hem het zelfde als bij jou gezet op de a stijl geplakt kunstof kap er weer overheen
    Werkte goed
     
  18. En als je de gps ontvanger gewoon los op Dashboard legt ? Eventueel ens buiten de auto op het dak om te testen ? Hij zou veel meer satellieten moeten zien 6-8 minimaal maar 12 is geen uitzondering als het een beetje open is
     
  19. Goed idee. Ik rij nu een weekje rond en meer dan 3 satellieten ziet de GPS ontvanger niet. In mijn vorige Focus zat de GPS ontvanger op het dashboard, ik ga dat morgen even uittesten. wel even bedenken hoe ik het kabeltje laat lopen. Nu zit namelijk alles mooi in de A-stijl, en de kabel loopt via de gaten binnendoor.

    Even iets anders: mijn Focus heeft sinds een paar weken moeite met een warme start. Voorbeeld: ik breng mijn kinderen naar school, een ritje van iets meer dan een half uur. Na het afleveren van de kids bij de deur van school wil ik de auto weer starten, maar de motor komt niet direct op gang na aanslaan van de startmotor. Soms moet ik 3 keer proberen. Koude starts gaan eigenlijk altijd prima. Iemand een idee? Ik verdenk de accu, omdat tijdens de rit het hele elektrische systeem vol is belast. Bij het starten kan de accu dan even onvoldoende vermogen leveren om de startmotor echt goed te laten draaien.

    Klopt mijn aanname, of moet ik het ergens anders zoeken?
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina