Veel plezier en veilige km's gewenst Je moet maar zo denken een scooter is een motor maar niet alle motoren zijn scooters
Welnee, een scooter is geen motor. Een motor klem je tussen je benen. Een scooter is een scooter, een voertuig.
Daarom….als ik wil toeren pak ik de Yamaha Tracer onder zijn kleedje vandaan, maar nu met deze scooter….hij is best rap te noemen, ik gok dat de meeste auto’s moeite gaan hebben om hem tot de 100km/h bij te houden.
Je ben zeker bang op een motor omdat je iets tussen je benen moet klemmen, scooterrijders hoeven niets tussen hun benen te klemmen omdat scooterrijders niet bang zijn
Ik vind die motorscooter nog wel een soort van grappig. Beetje de voorkant geleend van een BMW R1200Rt als ik het zo zie. Volgens Fortnine heb je juist de goede keuze gemaakt! Maar ik hou het voor nu nog bij m'n Versys 1000. Sent from my SM-G973F using Tapatalk
Heel vervelend Maar weet je hoeveel bv hun bandenspanning controleren als men weer gaat rijden na de winterstop ? meteen van kiet gaan zonder weer even het gevoel te krijgen na gemiddeld 4 maanden niet rijden dat zijn er vele .Ik rij het hele jaar door mits het sneeuwt .als het dan weer beter weer wordt zoals nu kom ik genoeg stuntelaars tegen waarvan ik al weet en zie dat het weer even geleden is dat ze hebben gereden ,daar zit bij een aardig aantal wat net goed gaat en helaas ook een aantal fout Ik zeg altijd tegen vrienden rij eerst is even een rondje om de kerk voel je motor dan heb je het eerste gevoel weer terug
Een ongeluk zit in een klein hoekje, maar in het weekend rij ik niet tussen al die piloten. Ga door de weeks in de avond. Je herkent ze ook aan de kleding, heeft niks met motorrijden te maken IMHO. (hoodie, sneakers, blote enkels... Brrrr.)
Dat leren ze misschien wel af als ze eens over het schuurpapier glijden die asfalt wordt genoemd. 'Tis alleen zo jammer van die leuke meiden die in een hééééél kort broekje of rokje en spaghettibandjestopje achterop zitten....
Tjah, je bent toch heel kwetsbaar en ook de "cagers" krijgen steeds meer afleiding met Android Auto/Apple Carplay. Daarnaast zien ze ons gewoon niet omdat we geen bedreiging vormen, dus worden onbewust weg gefilterd. Daarnaast kunnen ze het acceleratie vermogen van een motor slecht inschatten, eigenlijk matched het normaal gezien zoals katten en honden :'). Ik zat even de ongelukken van afgelopen weekend door te lezen, echt verschrikkelijk en elk ongeluk is er 1 te veel. Maar, zonder het fijne ervan te weten klinken de meeste wel als dingen die fout zijn gegaan die ik veel overmoedige (weekend) motorrijders zie doen. Veel te hard rijden op B wegen, toch nog even inhalen voor een kruising (oh chips, auto slaat toch af), even langs die traktor proberen te schieten met eigenlijk niet voldoende ruimte en via de berm toch anders uit te komen etc. Bovenstaande zijn aannames ten aanzien van de sumiere beschrijving van de incidenten, maar tegelijkertijd ook dingen die ik te vaak zie gebeuren. Overigens ben ik zelf ook geen heilige, maar het echte gekke ben ik wel kwijt na mezelf bijna een dijk af te rijden in een bocht (bleef wel op het asfalt), veeeeel te hard op plekken waar ik dat niet had moeten doen en meer heb ik in ieder geval m'n besef momentje(s) gehad en mezelf afgevraagd waar we nou helemaal mee bezig waren. Hoewel ik nog wel eens stevig kan doorrijden, racen doe ik wel op een circuit, daar gaat tenminste iedereen dezelfde kant op, de baan is behoorlijk schoon of ze staan er een vlag te zwaaien enzovoort. Sent from my SM-S901B using Tapatalk
Weer even een motorscooter update: Intussen begonnen met onderhoud en het eigen maken van de scooter....en per ongeluk ietsje sneller maken misschien Alle olie is vervangen (motor en aandrijving), de aandrijving is vervangen door Malossi onderdelen, uiteraard gelijk een BMC sportfilter erin, en als toetje een Mivv uitlaatsysteem....best rap nu. En om het af te maken, de gehele scooter in een ceramische coating gezet....en intussen al 2 tanken verder, 1:21/1:22 is standaard met al mijn korte stukjes, gewoon blij mee
Afgelopen week een nieuwe accu binnen gekregen voor mijn Thundercat. Ik had per ongeluk een keer mijn Xenon verlichting aan laten staan en sindsdien wilde de accu niet meer opladen. Starten lukte nog door de motor aan te duwen, maar de laatste keer dat ik er op reed, sloeg hij steeds af als ik voor een verkeerslicht stond en richting aan gaf. Dat werd me toch te link. Gisteren de accu erin gezet en hij startte meteen, zelfs zonder choke, en dat voor een beessie van 1997 met 102.000 km op de teller!
Ooit een keer hetzelfde gehad met een CBR600 uit 1991. Meegekregen met een volle accu en kapotte spanningsregelaar. Dat de spanningsregelaar kapot was wisten we toen nog niet. Gedurende de rit liep de accu dus langzaam leeg omdat hij niet werd bijgeladen. Met een lege accu hield de motor zichzelf boven de 1.750 rpm in leven, maar daaronder viel die uit. Op weg naar huis 7 keer moeten aandrukken bij stoplichten en rotondes.
Mijn "nieuwe" Honda Forza 300 Afgelopen juni mijn Honda Forza 300 Total loss gereden, uitgegleden in een modderpoel, gelukkig allrisk verzekerd. Aangezien alle kappen van kunststof zijn loopt het schadebedrag snel omhoog. Gelukkig heb ik een ander Honda Forza 300 op het www kunnen vinden de zelfde kleur, wel een jaar ouder [2019] en met 8900 km op de teller Hier een paar foto's:
Hier ook weer wat tijd gevonden voor de laatste 2 klusjes..... kleppen stellen en de bougie vervangen, man wat een pokke klus als je niet weet hoe de kappen eraf moeten. Dus heel voorzichtig stukje bij beetje ruimte weten te maken, maar dan kan je ook er goed bij. Het resultaat is dat hij nu beter start, en minder tot niet ploft bij gas los en er weer iets erop, achteraf wel leuk dat het gelukt is.