Zal mijn ook maar even melden dan. Al een aantal jaar motorrijder. Eerst op een Kawasaki er-5, dan even een Suzuki Bandit 1200 gehad, die nu uit elkaar ligt, gespoten is en nog in elkaar gezet moet worden. Begin dit jaar dan een Suzuki SV 1000 gekocht en heel misschien dat er later dit jaar nog een Harley bij komt.
Sinds zaterdag terug van 2 weken vakantie in Oostenrijk. Vrouw en jongste dochter in de Focus, ik op de Vstrom. Was geweldig. Zowel de Focus als de Vstrom hebben geen klap verkeerd gegeven. In totaal 3000 km met de motor gereden. Grote voordeel was dat ik nauwelijks bagage mee hoefde te nemen. Alles lag in de Focus. Ik moet wel zeggen dat de heen en terugreis wel een afstand is. De volgende auto (na 5 x een Focus twijfel ik of dat weer een Focus wordt) krijgt zeker een trekhaak voor een motoraanhanger. Hieronder een foto van mijn motor op de Grossglockner Hochalpstrasse en de Gerlos Alpenstrasse met op de achtergrond de Krimml waterval.
Het touren is er niet van gekomen… sterker nog….morgen breng ik em weg en staat ie te koop gemengde gevoelens…. Als ik wil rijden huur ik er wel een…
De motor van mijn vrouw staat ook te koop. Is een nette Kawasaki Zzr600 uit 1994. We verkopen hem omdat de zit te sportief is voor mijn vrouw. Wel jammer want verder rijd hij als je een zonnetje. En ik ben te groot voor de machine. Ford Mondeo MK4 2.3 automaat Ghia station. Gewoon heel lekker rijden.
Ik heb dat met mijn fazer 1000 ook getest afgelopen week nadat ik de bocht niet haalde op de dijk. Ook een FZS1000 kan perfect offroad [emoji15][emoji32] Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
De zon begint alweer wat meer te schijnen, de temperatuur loopt heel zachtjes weer op, en ongetwijfeld begint het bij sommigen het motorrijden al te kriebelen. Ik laat hem nog even in zijn winterrust staan, mij nog iets te veel gepekeld de afgelopen dagen. Maar dat neemt niet weg dat na lang twijfelen, ik toch besloten heb de motor te voorzien van een ander geluid, heb er nu een Akrapovic systeem met certificaat onder gezet, klinkt toch net wat volwassener maar toch niet te hard...blij mee
Hier nog diepe winterslaap (200pk zonder enige elektronische hulpmiddelen is nog een beetje tricky). Daarom komt die van mij pas bij 12-15 graden of hoger naar buiten
Gisteren toch maar weer de motor onder zijn dekentje vandaan gehaald, wees niet bang, niet mee gereden want het is geen pekel machine. Toch nog wat puntjes gevonden om aan te passen: Had pas een 2e hands Akrapovic uitlaat systeem gekocht, maar de stickers schijnen al heel snel kapot te gaan, om nu ruim €25,- voor 2 stickers uit te geven ging mij echt te ver, gelukkig is er nog ome Ali die voor €3.71 hitte bestendige stickers verkoopt, dus die gisteren erop gezet, gelukkig heb je de demper er binnen 5 minuten onderuit. Toen stond er nog wat voor mijn zitvlees op de planning, div merken bekeken en reviews gelezen, en toch maar voor een Bagster zadel gegaan, veel positieve reviews en ziet er ook het meest netjes eruit naar mijn mening, dus die zit er intussen ook op. En het rubber van het schakelpookje slijt best wel snel, dus ook daar een alternatief voor gezocht, kwam dit voetje tegen die ik wel eens wou proberen, het lijkt in eerste instantie wel een verbetering, tijd zal het leren. Nu denk ik echt klaar te zijn....maar dat dacht ik de vorige 3x ook al