Hi Michael, dat klinkt positief . Is de jouwe op de manier ge-update zoals alle garages het zouden moeten doen? Dus op basis van de software die op dat moment in de auto zit, of op basis van de kenteken/basisgegevens van de auto?
[ de auto is geupdate zoals het officieel gedaan moet worden i.v.m garantie dus niks buitenom of wat dan ook . de update vindt plaats aan de hand van de file die in de auto zit en opgeslagen is op de server van ford ik heb er voor gezorgd om eer 2 x fdrs opnieuw in te loggen in de auto zodat ik 100% zeker weet dat op de ford server bekent is dat de 182 file in de auto zit!. ik kan het dus bevestigen dat over het algemeen iedere achteraf 182 pk geladen software geupdate wordt. ik kan niet vertellen bij eerdere gevallen als de pcm software eerst niet is gelukt en dat er via de technische hotline ondersteuning een update is vrijgegeven of dit dan ook de 182 pk software is.
Das de "verkeerde" Raymond Wat houdt dit precies in? Ok, maar in principe moet het als je vanaf nu naar de dealer wordt geroepen (dus voor de eerste keer) het geen probleem opleveren, en waarschijnlijk behoud je de 182pk?
Vandaag gebeld met de dealer fofo zou na uitstel deze week gaan voor de actie, maar de software is er volgens hun misschien wel misschien niet om dit te weten te komen moeten ze eerst de auto hebben... maar gezien bouwjaar (2011) denken ze van niet maar ze willen hem volgende week wel hebben voor een paar garantie puntjes en visuele lekkage check. Het houdt niet op niet vanzelf
dit is naar een leek moeilijk uit teleggen wat dit is. her is eigenlijk het nieuwe systeem van ford om module updates uit te voeren en andere zaken het is van belang dat er gekeken wordt welke software versie er bij ford bekent is na dat er is ingelogd in de auto doormiddel van fdrs. vandaag ga ik de auto van mijn vader doen, deze is sinds de 182 pk software wijziging nooit meer aan de ford diagnose apparatuur geweest dus op de ford server staat nog de 150 pk file. vanavond zal ik dus weten hoe het met deze auto is gegaan.
Zelfde geval als bij mij dus. Welk bouwjaar is die? Alhoewel mijne vorig jaar een bcm update heeft gehad
Deze focus is ook van 2011. Heeft wel updates gehad. Maar die heb ik zelf uitgevoerd met de ids die ik thuis heb draaien. Maar weet 100% dat deze vanavond ook met 182 pk weer naar huis ga
Ik weet zeker dat het systeem werkt met de updates die uitgevoerd zijn. Heb er namelijk vandaag ook fotos van genaakt.
dat zou idd al kunnen, door middel van de sensor los te gooien zal hij uit veiligheid van het ergste uitgaan. dus noodloop en melding op display. zelfde als je koelvloeistof systeem leeg is of temperatuur te hoog is. @michealrally op basis van de foto en melding kan ik niet zeggen dat hij werkt en dus de juiste software op staat. deze melding komen van je temperatuursensor vandaan, die geeft te hoog temperatuur aan. Geen idee maar mogelijk dat je melding zou moeten krijgen van koelvloeistof niveau te laag. en minder vermogen als gevolg hiervan. geloof niet dat dit is geweest maar direct deze melding. -40 buitentemperatuur is wel heel laag. klopt dat wel of is dat ook door de storing in eens zo laag gezet
Vandaag is onze Focus gekeurd en gelijk hebben ze alle hardware aangepast. Alleen was de software niet beschikbaar, daar bellen ze ons later voor terug om het alsnog uit te voeren. Had gehoopt dat het allemaal in een keer zou kunnen, maar helaas.
Vreemd dat bij jouw de software nog niet beschikbaar is, ik heb nu 2 x focus ecoboost aangepast, en bij bijde ook de software aan kunnen passen! zonder al te veel problemen. heb wel gemerkt dat de software programmeren via FDRS zeker voor de pcm niet soepel verloopt, maar vanmiddag ontdekt dat met IDS standaard de pcm geupdate kan worden naar de nieuwe software voor deze terugroepactie!