1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Zwiers: Leds change: instrument lights

Discussie in 'Mijn Ford' gestart door R.Zwiers, 3 okt 2019.

  1. wat een gigantische klus, ben benieuwd naar het eindresultaat.
    Respect voor al die tijd en moeite die je er in stopt.
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.
  2. Bedankt, wil ik toch ooit eens in m'n leven gedaan hebben.

    Vandaag voornamelijk bezig geweest met onderdelen spuiten.
    Wou de dynamo ook uit elkaar halen om schoon te maken. Maar krijg de poelie d'r niet af. Dus die laten we maar zoals die is. Beetje schoon gemaakt met remreiniger en lucht.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Ik denk dat dat er straks wel gelikt uit ziet.
    Vandaag kwamen de verstuivers ook terug. Getest en schoon gemaakt. Dus die zullen ook weer optimaal presteren.
     
    gerardTDCI en Henry-ST vinden dit leuk.
  3. Vandaag een behoorlijke slag gemaakt in t polijsten van de uitlaat poorten.

    Je kan aardig verschil zien toen t zonnetje er op stond.

    [​IMG]
    [​IMG]
    Na t schuren met de rolletjes even met de hand korrel 400 en dan 1500 zodat t lekker glad voelt.

    Dat gaat wel goed komen
     
  4. rechter uitlaat poort is niet vlak. zit daar net de egr aanvoer?
    verder mooi om te zien wat je met je motor allemaal doet. ben benieuwd wat de waardes gaan worden als hij weer loopt
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.
  5. Dat klopt idd daar zit de egr doorvoer. Maar die wordt bij mij geblind.
    Wel beetje lastiger bij komen om de poort glad te maken.

    Ik ben ook zeker benieuwd wat die gaat doen. Met m'n brommers kreeg ik er altijd best wat vermogen uit. Dus wie weet.
     
  6. Met glad maken heb je ook de opening wat ruimer gemaakt. Dit ivm ik op youtube bij cleetus mcfarland, ze de v8 ook poorten, alleen ja daar gaan ze naar 1000-2000pk.
    Of alleen maar glad gemaakt. dat zal zeker idd paar pk opleveren als het in de 10 gaat zitten kun je maar op 1 manier achterkomen door 1 aanpassing tegelijk te doen.
    later als hij loopt zul je nooit weten wat het precies gedaan te hebben. Al zullen de inlaat en uitlaat traject minder snel vuil ophopen ivm te glad is.

    Met egr poort geblind, wil je het gat dichtlassen en dan schuren zodat het gelijk is aan de andere poort of kies je voor een andere manier door plaatje op dat plek tussen te doen
     
  7. #207 R.Zwiers, 15 aug 2021
    Laatst bewerkt: 15 aug 2021
    Ja als jij het gaat bekostigen dat ik elke keer dat blok uit elkaar ga halen om alles een voor een te doen. Vind ik t best.:baeh:

    Voornamelijk glad maken. Uitlaat poorten heb ik gelijk gemaakt aan de uitlaat. Inlaat is na genoeg gelijk. Dus dat wordt voornamelijk gladmaken. Niet teveel omdat de verstuivers op de kleppen spuiten en t schijnt dat als die te glad is dat de menging dan minder is.

    Echt groter maken ga ik niet doen want sommige plekken kan je moeilijk meten hoeveel dikte te hebt. En zonde als er een gat ik komt.

    Egr komt een blind tussen de klep en de kop. Dicht lassen bij de poort lijkt me beter. En kan ik eventueel wel regelen. Maar volgens mij als er geen doorstroom is blijft er een luchtbel in het kanaal zitten waardoor het zich in ieder geval niet helemaal op hoopt met roet.

    Als een professional er 15% vermogen uit kan halen. Kom t met mijn schuur werk vast wel op 7-10% .

    T gaat om het geheel en dat t straks een mooi vlotte 2.0 wordt, en daar heb ik alle vertrouwen in
     
    AlexKooijman, Ecobeast en gerardTDCI vinden dit leuk.
  8. Vanmorgen bezig geweest lager passing en en de main journals van de kruk as gechecked.

    Ik gebruik een waterpasje om de meter zo recht mogelijk te houden.

    [​IMG]
    [​IMG]
    Waardes waren allemaal erg netjes naar mijn zeggen. Tis natuurlijk maar zo precies omdat je het in de hand houd. Maar zeker geen ovale passing. Ook de krukas is nog mooi rond en schoon.
    Dus dat zit wel goed.

    Daarna bezig geweest met het a-frame. Alle lelijke scherpe randjes weg gehaald. T zou niks doen, maar wel netter en ik ben d'r geruster onder.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG] [​IMG]
    Direct cilinderkop mee genomen.
    [​IMG]
    [​IMG]
    Wel het polijsten van de uitlaat poorten afgemaakt vandaag. Erg lekker glad geworden. Dat gaat zeker wel helpen. Als laatst nog met schuurpapier 2000 korrel alles zo glad mogelijk gemaakt.
    [​IMG]
    [​IMG]
    Daarna wou ik beginnen met de inlaat poorten, maar meende me iets te herinneren dat die niet te of überhaupt glad moet.
    Maar goed ook want t wordt afgeraden, omdat de verstuiver in de runner van de inlaat poort spuit, mengt de brandstof zich daar met de lucht, een ruwe poort mengt het goed. Gladde poort krijg je druppels. Klinkt logisch dus heb alleen de poorten groter gemaakt op maar van de pakking. En een klein stukje voor de verstuiver iets gladder gemaakt. Dus dat zou ook goed wezen.
    [​IMG]
    [​IMG]
    Ik wou de verbrandingsruimte nog polijsten, maar deze is goed glad, daarbij wil ik de schadelijke ruimte niet groter maken. Dus dat laat ik ook wel zoals t is.

    Nu rest voor de kop alleen de kleppen en zittingen slijpen. Dan kan die weer in elkaar.
    Met strakkere veren:mrgreen:

    Morgen komt er als het goed is een speciaal pakketje binnen:kwijl:

    Nog even geduld.
     
  9. Wat een werk! Respect hoor
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.
  10. Vandaag weer verder gegaan.
    Begonnen met de kleppen en zittingen te lappen.
    Inlaat is natuurlijk zo klaar, uitlaat is een stuk harder dus dat duurt wat langer, maar t resultaat mag er wezen.
    [​IMG]
    [​IMG]
    Inlaat[​IMG]
    Uitlaat
    Ik check met blue mechanic om te zien of het beeld goed is.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Daar gaat nog wel even tijd in zitten, maar t zou t waard zijn. Later nog even controleren met spiritus als de veer er op zit.

    Daarnaast...
    Vandaag m'n speciale pakketje binnen gekomen.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Wauw, gewoon wauw, gesmede zuigers, wat een stukjes kunst.
    Met behulp van Richard van Flat Lander (http://www.flatlander-ipp.nl/index-nl.html) uitgekomen op 11:1 88.0mm gesmede zuigers. Dus iets hogere compressie en 88.0 mm in plaats van 87.5mm.
    Na veel twijfelen want t kost een smak geld, toch voor gegaan. Ook had ik mazzel dat ze bij Flat Lander een paar setjes op voorraad hadden, bestellen op order kost 7-12 weken. Klein beetje de rede waarom t 88.0mm is geworden, maar m'n tuner zei dat dat zeker met nieuwe zuigers beter is en zeker met gesmede omdat je andere marges hebt. Dus straks heb je de beste passing mogelijk.

    Direct het blok naar de workshop gebracht bij Postma motoren in Balk. Dus als ik bezig ben met de kop, maken zij de liners passend.:mrgreen::mrgreen:

    Kan niet wachten en ben echt benieuwd wat dit allemaal gaat doen voor m'n fiesta:cheer:
     
    McGyver, TWA, MK1Futura en 8 anderen vinden dit leuk.
  11. Ik ben zo benieuwd hoe dat blok straks loopt en wat al dat werk heeft gedaan
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.
  12. Ik ook!
     
    R.Zwiers en Edgar Focus vinden dit leuk.
  13. Wat ik eerder zei, ik wil de 200 pk toch wel kunnen halen, alles d'r boven is winst:mrgreen:
     
    McGyver en Edgar Focus vinden dit leuk.
  14. Afgelopen dagen druk geweest met kleppen lappen.

    Ook de verbrandingsruimte toch even gepolijst. Kon het niet laten.
    [​IMG]
    Al is het tegen eventueel kloppen. Minder kans op vervuiling van de verbrandingsruimte.

    Alle vlakken van de kop even gepoetst.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Je ziet nog wel vuil, maar dat voel je niet.
    Daarna begonnen met kleppen checken op lekkage.

    Ik doe het per 4 ter gelijk zodat al er lekkage is het duidelijker is waar die weg komt.

    [​IMG]
    [​IMG]
    Ik gebruik spiritus na advies van een oude rot in het vak. Spiritus heeft geen oppervlakte spanning dus als er lekkage is dan komt het er tussen door.
    [​IMG]
    Papiertje er onder en even een half uurtje laten staan.

    Als alles goed is de kop reinigen/ uitspoelen. Spuiten en in elkaar zetten. En dan maar hopen dat de klep speling nog goed zit haha.
     
    gerardTDCI, TWA en uwbuurman vinden dit leuk.
  15. Mooi werk!! Voor mijn gevoel zijn die zuigers wel laag zeg! Mooie dingen om te zien. 11:1 is dus 98 tanken? Of denknje niet dat ie gaat pingelen op RON 95?
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.
  16. Momenteel zijn er zuigers bij t bedrijf die m'n cilinders uit boord, maar als ik ze weer heb zou ik wel ff een foto van origineel d'r naast leggen. Deze zouden wat hoger moeten tov de originele omdat ze hogere druk hebben.

    Ik tank sws 98 E0 hier, zelfs in m'n focus. Kost iets meer maar rijd lekkerder.
     
  17. Cilinders uitboren, word cilinder inhoud anders?
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.
  18. Fractioneel wel, maar dat is echt heel minimaal. Een zuiger en cilinder moeten binnen een bepaalde tolerantie van elkaar zitten, te ruim en het wordt een olieboot met kantelende zuigers, te krap en ze lopen vast als de zuigers door wamte uitzetten. Dus als je cilinderwanden niet meer vlak en met het juiste hoonprofiel zijn, dan pak je een overmaat zuiger. Die is dan 5 honderdste mm groter in diameter. Ofzoiets. Dus dan moet je cilinder groter. Maar 5 honderdste mm, dan x4 in deze motor, dat leverst geen cc's op. Ik weet niet precies wat de overmaat is, die hier gebruikt gaat worden, overigens.
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.
  19. Wat een werk. Maar ben heel benieuwd.
    De eerste keer starten lijkt me spannend. Maar als hij dan loopt lijkt me geweldig.
    Die pk's zou wel gaaf zijn maar hij zal in iedergeval netjes moeten lopen na zo veel werk
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.
  20. Qua CC heeft de overmaat 23cc winst op de hele motor (1996cc naar 2019cc). Daar doe ik t echter niet voor, het werd aangeraden om overmaats te nemen wanneer er nieuwe en zeker gesmede zuigers worden gemonteerd. Dit omdat er bij gesmede zuigers een andere zuiger tot cilinder speling hebben. De winst zit hem in dat de afdichting van de zuigers en cilinder weer optimaal is. Eerder in dit verhaal had ik al verteld dat t standaard 87.5mm is en er nu 88.0mm zuigers in komen.

    Waar ik het blok laat boren zitten zelf in de NA duratec race motoren, en die melde mij dat je alleen gesmede zuigers en verse cilinders al heel erg merkt. Toen ik het had over de rest wat er aan gedaan is en wat er aan kom qua inlaat en uitlaat, zeiden ze dat die 200 geen probleem moet zijn, en dat die lekker hoog koppel moet gaan draaien. Moet goed komen
     
    McGyver en Edgar Focus vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina