1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Zwembad in Focus II

Discussie in 'Interieur' gestart door Sido, 28 nov 2009.

  1. Hallo allemaal,

    Ik heb een laagje water van zo'n 1cm aan de bestuurderszijde over de hele lengte van mijn Focus II staan, bouwjaar 10-2005. Nu heb ik al even op het forum rond gekeken, maar nog niet echt een passend antwoord kunnen vinden?

    Er komt volgens mij geen water vanuit de middenconsole, want de geluidsdempingsmat voelt hier helemaal droog. Ik kan echter niet helemaal achter het gaspedaal voelen. Ook komt het water niet van achter uit te auto.

    Zoals ik nu bekijk komt het water van onder het dashboard (stuurzijde) naar beneden gelopen, wat zou het kunnen zijn?

    Van het zomer heb ik ook water aan de bijrijderszijde gehad, ik dacht eerst dat onze zoon een fles drinken had laten vallen, maar ik begin nu te twijfelen of dit ook niet water van buiten was, want we hebben heel wat regen gehad op vakantie.

    Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

    Met vriendelijke groet,

    Sido Smit
     
  2. #2 focusrider236, 28 nov 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 nov 2009
    Hallo
    Heb je al gekeken of de platen bij de ruitenwissers voor nog goed afdichten.
    Heb namelijk wel eens gehoord als die niet goed meer zijn de rubbers dat ze gaan doorlaten en misschien veroorzaaktdat je zwembad wel.gr:D
     
  3. #3 Iodokus, 28 nov 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 nov 2009
    Mijn idee :thumbup: ik heb hier in het verleden ook eens mee te maken gehad, heel vervelend :(
     
  4. Volgens mij kan dit niet bij de focus II de parafan zit niet onder de ruitenwissers. Als die rubber niet goed is zou het water via de motor ruimte zo de straat oplopen.
     
  5. Ben je niet onlangs bij Carglass geweest? Nieuwe voorruit gehad?
     
  6. Vandaag ontdekt wat er mis is met de auto.

    Heb het complete interieur verwijderd, zoals stoelen en bank. Daarna bekleding geheel omhoog getrokken. De geluidsdempingsmatten aan de voorijzde van zowel bestuurders- als passagierszijde uitgesneden. Dit omdat alles achter het dashboard vast geklemd zit.

    Er stond zo'n één a twee centimeter water op beide zijden van de carroserie.

    Hierna met de tuinslang goed op alle naden en kieren ingewaterd, na een kleine 5 minuten ontdekte ik dat het water via de voorruit naar binnen komt. Heb erg veel geluk gehad want het water sijpelde langs de bedrading naar beneden op de vloer. Omdat alle ramen voorzien waren van kenteken en voorraam niet, heb ik eens met carglass gebeld of ze de auto misschien van nieuwe voorruit hadden voorzien. Ja hoor in maart 2008 was het voorruit vervangen. Maar wat schets mijn verbazing.

    Op mijn vraag of dit garantie is ih het antwoord: "wij geven levenslange garantie" Waarna ik aangaf dat ik de auto in december 2008 heb aangeschaft, zeggen ze doodleuk. Ja maar de garantie kan niet worden overgedragen aan de nieuwe eigenaar. Dus????? Sta je nu achter je produkt of niet??? Al met al hebben ze de ruit nog even afgekit en dit moet het zijn anders € 680,- neertellen voor een nieuw geplaatst voorruit.

    Tot zover ik zal zo een brief schrijven met de vraag of de vervolg schade, zoals muffe bekleding en al het werk dat er in zit ook nog op hun te verhalen is.

    Groeten,

    Sido
     
  7. Geen garantie meer waar je hem gekocht hebt.
    Ziten nog binnen het jaar.
     
  8. Nee, maar dat was wel een bewuste keus. Heb de auto gekocht zonder garantie tegen een zeer gunstige prijs. Tot nu toe geen problemen gehad. Alleen uit laten lijnen en het regulier onderhoud. Verder ziet hij er prima uit en neemt geen druppel olie of andere vloeistoffen. Dit is echter wel een vervelend probleem, ben benieuwd naar de reactie van Carglass. Zij hebben tenslotte een naam hoog te houden.
     
  9. Als carglass het niet oplost is het toch vervelend dat je opeens een steen tegenkomt die op je voorruit knalt en voor een hele grote ster midden in je gezichtsveld zorgt....... :angel:
     
  10. #10 dorre, 2 dec 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 dec 2009
    Precies !!
    ben ook ooit een steen tegen gekomen na een wel heel vervelende grote kras op mijn raam.
     
  11. Inderdaad, je hoeft alleen die 680 euro te betalen als je alleen WA verzekerd bent. Anders krijg je gewoon een gratis ruit hoor... gewoon een schroevendraaier erop zetten en dan met de hamer er een tik op geven. Ik snap dat dit tegen je principes is, maar its the only way...

    Hopelijk lekt het nu niet meer in ieder geval!
     
  12. Die opmerking van mij is niet de meest charmante oplossing voor een (gratis) nieuwe ruit.

    Die regel van Carglass lijkt mij zijn opgesteld omdat het nog wel is voorkomt dat auto's die de handel in gaan onder carglass garantie worden gerepareerd. Dat is niet de bedoeling.

    De goede lijden altijd onder de slechte; naar mijn mening ook in dit geval. Dat er zichtbaar water het interieur instroomt lijkt mij duidelijk een montage fout of te kort drogen van de kit. Carglass moet daar zijn verantwoordelijkheid voor nemen. Regels zijn gemaakt om na te leven, maar soms zijn regels niet in alle redelijkheid en billikheid toepasbaar. En zo in dit geval! Ik zou het niet zomaar op je laten zitten Sido!
     
  13. Meestal heb je wel een eigen risico (vaak 150 Euro waarvan je maar de helft hoeft te betalen als je naar een bedrijf gaat wat een contract heeft met de verzekeringsmaatschappij).
     
  14. Gister ontdekt dat het voorruit, ondanks het extra afkitten nog steeds niet waterdicht is. Heb gelijk weer met Carglass gebeld. Ondanks dat het volgens hun voorschriften geen garantie meer is hebben ze de ruit vandaag toch geheel kostenloos vervangen.

    Tot zover een goede einde.

    Sido
     
  15. Dat is erg netjes! Goede reclame in ieder geval;).
     
  16. Vandaag had ik een afspraak met carglass dat ze mijn voorruit kwamen vervangen. Rond half twaalf kwam hij aan na ongeveer 1,5u in de auto te hebben gezeten met de mededeling dat het buiten regent en hij de ruit niet kan vervangen...
    Had hij wat mij betreft ook telefonisch even kunnen mededelen maar goed...
    Maandag een tweede poging, ben benieuwd :)
     

Deel Deze Pagina