Loctite op de spline is ook gewoon een Volvo fix hoor.. Speelt al vanaf het jaar 2000 en 10 jaar later is er dus nog geen oplossing..
Dan doe ik ook mee Mogelijk valt er bij Fasttech ook wel wat te regelen wat betreft een dyno-dag. Is misschien iets centraler in het land?
Op miin oude forum (evoclub) zijn ze met een rollerbank dag bezig bij verhoeven in harskamp. Kans is groot dat er wat plaatsen over zijn voor wat auto,s Dus mensen die een RS en ST hebben laat maar weten als jullie tijd en zin hebben Ze hebben 2 data,s als optie 11 dec en 18 dec
Ok Zou een leuk dagje kunnen zijn met een paar Fords tussen de EVO's, daar zitten vast wel een paar 400+ pk versies tussen?
In Harskamp.... dan denk ik dat ik ook wel eens wil zien wat mijn auto aan PK-tjes heeft. Ik ben benieuwd. En dan ook nog een paar keer over de Heetweg heen en weer trappen
En ik maar blij zijn met mijn iets van 280-300pk (als 'ie dat haalt....) Hoe kom je er achter in welke versnelling je het beste een dyno run doet?
Twan, Ik heb ook wel belangstelling voor een dynometing. Ik heb de RS gekocht o.a. voor de prestaties en cijfers op papier. Tjonge, die persoon op op het circuit van Zolder zal niet blij geweest zijn met die 260 pk. Ging hij daar nog iets mee doen richting dealer/importeur? Toen jij de standaard RS net had, heb jijzelf toen een dynometing laten doen? gr. Frank
Johoo, Wat bedoel je met de verhouding 1:1? En hoe kom je daarachter welke versnelling dat is? gr. Frank
1:1 (versnellingsbak verhouding) ligt het dichste bij de omwenteling van je motor. Als je een andere overbrenging hebt bijvoorbeel 1:2, dan krijg je een vertekend beeld van je vermogen. Misschien dat de overbrengingen ergens geschreven staan. Anders berekenen... Omtrek van je wiel en de toeren van je motor. Komt een snelheid uit. Dan de versnelling kiezen die daar het dichste bij komt. Edit: wat niet gaat werken vanwege je differentieel
Dan kom je bij een ST op de 4e versnelling uit geloof ik: 1st: 3.385:1 2nd: 2.050:1 3rd: 1.433:1 4th: 1.088:1 5th: 0.868:1 6th: 0.700:1 Reverse: 3.231:1 Final drive ratio: 4.000:1 Zal voor de RS denk ik niet heel veel verschillen.
Wordt hier nog rekening gehouden met de overbrenging van je differentieel? Anders is het beeld weer meer vertekend.