Zelf sleutelen aan de Focus 2004

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door soapy, 11 sep 2009.

  1. Beginners vraag:bye::bye:

    Ik heb een Focus 2004 met 1.6 motor, zit er over te denken om zelf onderhoud te gaan doen, dan niet het hele ingewikkelde, maar olie
    e.d.
    Is dat goed te doen:confused::confused:

    Ik heb verder geen info over wat en wanneer bij welke km stand moet gebeuren, dus welke boek kan ik dan het beste aanschaffen:confused::confused:
     
  2. Hallo, misschien is het leuk om je eerst ff voor te stellen in het Voorstellen Topic. ;-)

    Wat betreft het onderhoud, als je zelf het onderhoud gaat doen heb je kans dat je geen aanspraak kan maken op een eventuele claim van roestgarantie (bij roest in de kitnaden o.i.d.). Er zit immers 12jr garantie op doorroesten op de focus mits deze al zijn beurten en stempels heeft.

    Verder moet er in je Focus 5w30 olie. Er gaat meen ik iets van 4,25liter in.
    Vervang bij het olie verversen ook het olie filter. De olie moet je om de 15.000km of elk jaar vervangen, bougies om de 60.000km, zo ook het luchtfilter. Al kun je het luchtfilter en het pollenfilter net zo goed elk jaar vervangen, kosten immers niet zo heel veel.

    Distributie moet om de 160.000km of 10 jr.
     
  3. #3 soapy, 11 sep 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 sep 2009
    Goeie tip, ga me even voorstellen:bye:
     
  4. Misschien heb je hier iets aan?
     
  5. He bedankt, nu heb ik de TIS 2004 gevonden, maar klopt het dat de 1.6 Duratec motoren niet meer vanaf 2004 in de Focus zitten???
    Kom alleen maar Zetec 16v tegen.

    Dus is mijn 2004 Focus met 1.6 Duratec een "ouder" type focus:confused::confused:

    Zat al te kijken naar die Haynes manuals, die heb je tot 2003 en
    2004, dus zal de t/m 2003 moeten hebben toch??
     
  6. Iemand een idee, wat en bij welke km stand gecontrolleerd danwel vervangen
    moet worden, google me een ongeluk maar kan niks vinden
     
  7. De 1.6 in de focus 1 was een Zetec motor. De motor in de Focus 2 is een Duratec. Het is in principe dezelfde motor (basis). De onderdelen die er op en aan gebouwd zitten zijn wel verschillend (inlaatspruitstuk gasklephuis e.d.).
     
  8. #9 soapy, 14 sep 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 sep 2009
    Bedankt, maar snap het niet meer, heb ik dan een geimporteerd exemplaar
    ofzo?? Volgens mij hangt er in mijn Focus een 1.6 Duratec 8 klepper in...

    Als ik selecteer dan komt alles in miles ipv kilometers, ik heb toch echt de
    2004 Focus met de knippers in de koplampen en een ietwat opgefrist interieur.
     
  9. Oh Oh, wat heb ik vaak onder de kap gekeken:(:(

    Zojuist even gekeken, ik heb een 1.6 Zetec 16v:D:D:D
    Heb ik em 3 jaar :blijvenlachen::blijvenlachen:

    Dus ik ben eruit....
     

Deel Deze Pagina