Werd wel weer een keer tijd om je te spotten in de ST. Laatste weken alleen maar seinende gele koplampen van een ouder model 5-serie gezien. :wink:
Om REDWAGON te pesten heb ik gisteren een setje GELE H7 lampjes besteld. Ik was er al een tijdje naar op zoek op beurzen e.d. en gisteren dus eindelijk gelukt. REDWAGON kom ik regelmatig tegen en het gele licht van mn BMW valt op naar het "schijnt". Dus ja, dan moet mn XR5 ook natuurlijk. HAHA! Kijken of zn automatische dimmende binnenspiegel op geel licht ook werkt.... gne gne! Maargoed eigenlijk heb ik ze besteld omdat ik geel licht in het donker prettiger aan mn ogen vind.
Dan zal die ze toch een zijn neusvleugeltjes moeten bevestigen. :wink: Lastig zonder pootjes. Ik ga me dus mij FOCUSSEN op een blauwe ST met gele koplampen.
Gisteren was het eindelijk zover. De gele H7 lampjes zijn binnengekomen. Het zijn PIAA H7 xenon lampjes die geel licht afgeven. Dus lampjes die net "zoveel" licht als xenon geven maar dan in het geel. OK! Ik wilde het gele. Dat xenon verhaal kreeg ik er gratis bij. Ik heb me laten vertellen dat deze PIAA lampjes als verlichting in de rallysport word gebruikt. Leuk, maar ik ga er geen klap harder door... Gelijk heb ik de lampjes vervangen wat in principe een envoudig klusje moet zijn. Voor topic: minpunten voor de focus. Je moet je lamp compleet demonteren voor een simpel lampje. IPV dat alles 2.5 minuten duurt, duurt het dus 25 minuten. Gelukkig heb ik handige handjes. Hieronder heb ik foto's die ik heb gemaakt tijdens het vervangen van de lampjes. Dit zullen xenon aanhangers verafschuwen. Zoals het was gedurende (bah wat is tie vies) De rechterlamp is klaar, je ziet dat hij geler is als het normale licht Close up Ter vergelijk de normale verlichting De linkerlamp is ook gedaan Nog 2 close ups Hier het lichtbeeld. Je ziet ook het xenon verhaal terug in het lichtbeeld. Op de weg zelf zie je alleen het gele terug. Ik vind het heerlijk rustig aan mijn ogen.
Niet echt mijn smaak, maar het ziet er wel een keer weer "origineel" uit. 8) Ik denk dat als je een echte xenon kit zou monteren met een waarde van 4300k, dat je nog veel blijer wordt dan van dit. Maar goed, dat moet je maar eens overwegen. Dutchguy
Volgende week krijgt de XR5 zijn eerste mechanische vertroetel beurtje. - 1e beurt (olie service) op en aanmerkingen: - motor loopt wat onregelmatig (vibreren bij 2000 t/pm) - ruitensproeiers lekken na gebruik over de motorkap. (terugslagklep) - een tik/dof geluid onder de auto RV met inparkeren. Op dat moment rem ik en het stuur is ingedraaid. Laatst ook een paar keer gehoord bij sportief genomen haakse bocht. - Pook zit los. Kan rondgedraait worden.
De XR5T heeft paar dagen bij de garage gestaan. De dealer heeft enkele modificaties uitgevoerd. - Hydraulische VOLVO motorsteunen zijn gemonteerd ivm resonantie lees: http://focusclub.nl/forum/viewtopic.php?t=3641 uitgevoerd onder garantie - Homokineet modificatie ivm ijzer op ijzer geluid R.O. met inparkeren of achteruitrijden. (bekend euvelgarantie) - Achterruit strips zijn geplaatst ivm lekken in achterklep. (bekend probleem eigen rekening) - Ruitensproeiers terugslagklepjes zijn geplaatst (garantie) - Versnellingspook vastgezet, zat los(garantie) - Remvloeistof ververst (eigen rekening ivm opdracht van mij) Ze hebben de auto voor mij gewassen. - auto uitgelijnd. achter iets versteld omdat achterwiel RA scheef stond. (eigen rekening) EDIT: 04/03/09 FORD VERVANGT ONDER GEEN BEDING DE MOTORSTEUNEN. DUS NAAR DE DEALER GAAN HEEFT GEEN ZIN
HAHAHA! Jawel, niks is toch lekkerder als anderen voor je werken. Zeker als t ook nog is niets kost.....
Voor zover ik kan voelen wel. Maar ik heb nog maar kort gereden met de auto. De tijd zal t leren.....
Motorsteun modificatie is geweldig! IK SNAP NIET DAT FORD DEZE MOTORSTEUNEN GELIJK MONTEERD!!! Vandaag mn auto terug gehad, zoals eerder vermeld. Ook een lang stuk kunnen rijden met de XR5 nu de nieuwe "hydraulische" motorsteunen zijn gemonteerd. De karakter van de auto is echt 1000% beter geworden. Onderstaand opsomming van verbeterde punten: - loopcultuur van de motor is beter. Tijdens het rijden voel je dat de motor niet meer kantelt. De motor staat ook echt als een "blok". Ik kan het t beste omschrijven dat niet alleen de motor trekt als een dolle en daarna de auto. Maar nu gaat echt heel de auto als een gek ervandoor.... - De auto had de neiging om na kortstondig volgas geven even na te hikken. Net alsof de turbo zn druk niet kwijt kan, dus dat de motor nog even wilt door accelereren. Dat is nu helemaal weg! - Nu ga ik misschien slapende honden wakker maken. Maar de bekende ST/AIRCO probleem!?!? Ik meen de airco ook niet meer te hebben gevoeld. En dan bedoel ik het schokken van het inslaan van de airco pomp....Voordat ik dit echt "officieel" noteer moet ik nog een paar keer langer rijden. Maar ik houd de geinteresseerden op de hoogte.
Hoe raad je het? Ik ben een zeer tevreden ST rijder. In principe was ik al tevreden. Maar je wilt je auto steeds verder perfectioneren/verbeteren. Dus ja Perfect + verbetering = geweldig