Xenon

Discussie in 'Electronica' gestart door Roy, 19 sep 2007.

  1. Hallo,

    Ik heb sinds een paar maanden een ford focus station uit 1999 en nu ben ik van plan om xenon verlichting te bestellen via carfanatics.nl, maar na verschillende sites doorgelezen te hebben heb ik nog geen duidelijk antwoord op mijn vraag gevonden. De beheerder van carfanatics kon mij hier helaas ook geen antwoord op geven.

    Moet ik voor mijn standaard fabrieks koplampen nou xenon of bixenon lampen gebruiken? Want volgens mij heb ik maar 1 lamp in de koplamp zitten, dus ga ik ervan uit dat ik bixenon moet hebben maar hier lees ik op internet tegenstrijdige berichten over.

    Ik ben trouwens van plan om de H4 6000k te nemen.
     
  2. Hey Roy,

    Dit kan je zelf kiezen.. Indien je jou groot licht ook in Xenon wil hebben neem je bi-xenon, anders de gewone H4 xenon (dan heb je gewoon 2 lampjes op 1 fitting, waaronder grootlicht een halogeen lampje)

    Overigens is mijn ervaring dat ik grootlicht nauwelijks meer gebruik met xenon, maar als je veel op landweggetjes rijdt, kan het handig zijn...

    Succes in je keuze.
     
  3. Oke, dan ga ik waarschijnlijk gewoon voor de normale xenon. Rijd ik eind deze maand ook mooi verlicht.

    Hartstikke bedankt voor je snelle antwoord.
     
  4. Met gewone bedoel je hopelijk niet een versie zonder halogeen grootlicht erbij. Zonder werkend grootlicht kom je niet meer door de keuring!
     
  5. Ik dacht dat ik net van Hunter begreep dat er op de H4 xenon een halogeen lampje zit die dan voor het grote licht zorgt. Dus eigenlijk moet ik dus wel voor de bixenon gaan of snap ik het nu gewoon niet??
     
  6. Wat Ldp zegt is voor jou niet van toepassing...
    Er bestaat geen H4 fitting zonder een groot licht er op :roll:
    Hier een afbeelding van de "normale" H4 xenon, waarin duidelijk het extra halogeen (grootlicht) lampje is te zien.
    [​IMG]
     
  7. :oops:

    Nu ik dat plaatje zo zie: beïnvloedt dat het lichtbeeld niet enorm, zo'n object net naast de HID-lamp?
     
  8. Oke vandaar dat ik het hier ook vroeg, overal staat het weer anders. Maar nu ik het zo zie met de foto erbij is het me wel helemaal duidelijk hoe werkt. Maar word het lichtbeeld inderdaad niet beïnvloed?

    Stel dat ik alsnog voor een bixenon ga. Gaat het mechanisme van het grootlicht niet eerder kapot dan van de normale xenon?
     
  9. Het lichtbeeld wordt niet beinvloed door dit lampje hoor...
    Zou ook vreemd zijn, anders rijden er honderden mensen rond, met verlichting wat niet in orde is :?

    Verder weet ik niet of het mechanisme van bi-xenon sneller kapot zal gaan, maar bij carfanatics heb je toch 2 jaar garantie op alles, dus mocht het in deze periode kapot gaan, no problem...
     
  10. Ja is op zich ook waar. Was gister denk ik niet echt wakker toen ik dat zei.

    Maar heb ondertussen een Pilot setje van iemand van hier overgenomen. Dus binnenkort maar gaan inbouwen dan.

    In ieder geval voor jullie informatie!!
     
  11. en als dat grootlichtlampje nou eens stuk gaat? kan je die dan zo vernieuwen of moet je meteen een hele nieuwe fitting inclusief xenonlamp kopen?
     
  12. Aan de andere kant: hoeveel zul je het grootlicht nog gebruiken, met HID dimlicht? En zelfs als je het gebruikt is het maar voor hoogstens enkele seconden per keer.

    Als voorbeeld: in al de keren dat ik in de Escort mijn H4-lampen heb moeten vervangen wegens kapot dimlicht, zag de grootlichtspiraal er nog uitstekend uit.
     
  13. Ik gebruik nooit meer grootlicht sinds ik xenon er in heb!
    Echt meer dan genoeg licht als je xenon hebt
     
  14. Hier het zelfde, alleen voor de keuring moet het er wel op zitten. :lol:
     
  15. ja hoe zit het nu als je grootlicht lampje stuk gaat?
    je kunt zeker niet alleen dit lampje vervangen maar de gehele lamp unit met xenon lampje erop?
     
  16. Nee hoor, alleen lampje voor groot licht vervangen. Xenon kit is geen hele unit, ook "slechts" een lampje (dimlicht) met wat extra kabeltjes en een kastje.
     
  17. Ik ben ook van plan een Pilot Xenon kit aan te gaan schaffen.
    Dus begrijp ik goed dan dat de Focus MK1 een H4 fitting heeft, en de facelift een H7? Mijn FoFo is uit 2002 dus dan ik zou de H7 moeten hebben...
    Ook twijfel ik nog tussen 6000k en 8000k, kunnen mensen misschien een foto van beide posten om het verschil te laten zien?
    Alvast bedankt :)

    (Nog een domme vraag, maar die setjes zijn toch universeel en maakt niet uit of je het uit de USA koopt?)
     
  18. het verschil van 6000 en 8000 kan je bij pilot schematisch zien...

    [​IMG]
    -
    8000
    [​IMG]
    10.000
    [​IMG]
    -
    12.000
    [​IMG]
    -
    persoonlijk zal ik voor de 8000 of 10000 gaan die lekker blauw zijn, waarmee je dus goed opvalt, mja dat is mijn smaak...

    12.000 is gewoon paars en vind ik nie zo mooi
     
  19. ik heb zelf de xenon kit van carfanatics(is gewoon pilot dus) h7 8000k.
    ben der zeer tevreden over, en zit ook al een blauwe gloed in, vind deze opzich de mooiste.
    de lampen zijn universeel, maar je hebt natuurlijk ook nog kwaliteit.
    een vriend van me heeft van een japans merk, en al 2 keer zijn lampen stuk.
    en de pilot hoor je alleen maar goede verhalen over :D
    zie op de foto linker lamp nog origineel met xenon look lampje der in, en rechts met xenon 8000k
    [​IMG]
    hier allebei de lampen
    [​IMG]
     
  20. Ok thanks, ik ga ook alleen voor de Pilot set. Maar het gaat mij om een duidelijk antwoord op de fitting... Jij hebt dus H7 zeg je, maar een fase 1 focus?? Dan zou je bv angeleyes moeten hebben maar die zie ik ook niet.

    AUB duidelijkheid hierover. Alvast bedankt.
     

Deel Deze Pagina