Xenon probleempje

Discussie in 'Electronica' gestart door rfknol, 29 apr 2012.

  1. Ik heb dus de xenonunits in de auto zitten en daarbij heb ik 1 probleempje waarvan me de oorzaak niet helemaal duidelijk is.
    Ik heb het dagrijlicht relais in de zekering kast zitten, dit is even goed om te onthouden. Als ik de auto op contact zet gaan dus de lampen meteen branden, allebei.
    Zodra ik de auto start en het is licht genoeg, zodat de lichtsensor het licht uit laat, dan start de rechter lamp niet opnieuw op. Wat kan het probleem hiervan zijn?
    Er staat in het bovengenoemde geval 12v op de stekker. Als het donker is staat er 14v op. Ligt het in dit geval aan de ballast of zou de starter niet helemaal lekker zijn?
    Als ik het dimlicht dan even uit zet en weer aan doet hij het wel gewoon.
     
  2. Ik heb ook zoiets gehad met de Cmax, bij mij starte soms ook 1 xenon niet op bij het aanzetten van de motor.
    Oorzaak bleek achteraf een kapot gaande accu waardoor er onvoldoende start spanning was, oplossing (tijdelijk) lichten aanzetten nadat de motor gestart was.
    Definitieve oplossen accu vervangen.

    2 jaar later was er echter ook een ballast stuk van 1 van de lampen, geen idee of dit er mee te maken had, was wel een duur geintje (+/-600euro) waren originele xenon units
     
  3. heb net gisteren orginele xenon set gemonteerd in mijn auto voor 680euro inc verzendkosten vanuit duitsland
    2x koplamp, 2x hoogteversteller (die nu omgebouwd is naar andere type versteller)2x xenon lamp, overige lampen allemaal aanwezig, 2x balast eronder
    dus echt helemaal kompleet
    dit viel me dus nog best mee (dealer zat ik op 1600euro)

    balast lijdt het meest als je hem niet op een stabiele spanning aanzet
    dus bij startende auto en verlichting aan is dus niet goed
    beste is starten en wanneer motor loopt de verlichting aan zetten

    je zou dus ff aan forumlid jw moeten vragen hoe de schema is van de verlichting
    verder dagrijverlichting zou in principe niks uit maken
    krijgt zijn eigen 12volt van accu en massa
    voelt alleen aan de bedrading of dimlicht aan staat of stadslicht
    ene keer 50% branden andere keer uit

    simpel gezegt schema bijpakken en aan de gang gaan
    vandaar links en rechts met elkaar vergelijken
    en kijken vanaf welk punt de wegen scheiden en dan daar stap voor stap controleren
    beste is dan scope meter pakken signaal 1 voor linker lamp en signaal 2 voor rechter lamp
    wanneer je dus ene wel opstart en de andere niet
    kijken in de grafiek wat de spanning gedaan heeft
    je moet dus wel met 2 man zijn
    zodat de andere op pauze kan drukken
    nadeel van scope meter is dat een goeie 1200euro kost (fluke 123)
     
  4. Het dagrijlicht bij is bij mij dat alleen het dimlicht aanstaat. Hier is een compleet topic over:)
    Het staat bij mij wel op de nominatie een led drl aan te schaffen maar daar ben ik nog mee bezig om te kijken hoe en wat.
     
  5. heb net gezien in elmconfig programma dat je optie hebt om hid lamp aan te zetten
    en ook autolamps fitted, always disabled if vehicle has got DTRL
    weet niet of dit iets zal schelen

    heb bij mij beide opties aangezet kijk wel hoe mijn xenon erop reageerd
    belangrijkste optie actuele brandstofverbruik op scherm is nu wel aangezet en dus ook zichtbaar
     
  6. Dit wil ik ook :):)
     

Deel Deze Pagina