Ik heb dus de xenonunits in de auto zitten en daarbij heb ik 1 probleempje waarvan me de oorzaak niet helemaal duidelijk is. Ik heb het dagrijlicht relais in de zekering kast zitten, dit is even goed om te onthouden. Als ik de auto op contact zet gaan dus de lampen meteen branden, allebei. Zodra ik de auto start en het is licht genoeg, zodat de lichtsensor het licht uit laat, dan start de rechter lamp niet opnieuw op. Wat kan het probleem hiervan zijn? Er staat in het bovengenoemde geval 12v op de stekker. Als het donker is staat er 14v op. Ligt het in dit geval aan de ballast of zou de starter niet helemaal lekker zijn? Als ik het dimlicht dan even uit zet en weer aan doet hij het wel gewoon.
Ik heb ook zoiets gehad met de Cmax, bij mij starte soms ook 1 xenon niet op bij het aanzetten van de motor. Oorzaak bleek achteraf een kapot gaande accu waardoor er onvoldoende start spanning was, oplossing (tijdelijk) lichten aanzetten nadat de motor gestart was. Definitieve oplossen accu vervangen. 2 jaar later was er echter ook een ballast stuk van 1 van de lampen, geen idee of dit er mee te maken had, was wel een duur geintje (+/-600euro) waren originele xenon units
heb net gisteren orginele xenon set gemonteerd in mijn auto voor 680euro inc verzendkosten vanuit duitsland 2x koplamp, 2x hoogteversteller (die nu omgebouwd is naar andere type versteller)2x xenon lamp, overige lampen allemaal aanwezig, 2x balast eronder dus echt helemaal kompleet dit viel me dus nog best mee (dealer zat ik op 1600euro) balast lijdt het meest als je hem niet op een stabiele spanning aanzet dus bij startende auto en verlichting aan is dus niet goed beste is starten en wanneer motor loopt de verlichting aan zetten je zou dus ff aan forumlid jw moeten vragen hoe de schema is van de verlichting verder dagrijverlichting zou in principe niks uit maken krijgt zijn eigen 12volt van accu en massa voelt alleen aan de bedrading of dimlicht aan staat of stadslicht ene keer 50% branden andere keer uit simpel gezegt schema bijpakken en aan de gang gaan vandaar links en rechts met elkaar vergelijken en kijken vanaf welk punt de wegen scheiden en dan daar stap voor stap controleren beste is dan scope meter pakken signaal 1 voor linker lamp en signaal 2 voor rechter lamp wanneer je dus ene wel opstart en de andere niet kijken in de grafiek wat de spanning gedaan heeft je moet dus wel met 2 man zijn zodat de andere op pauze kan drukken nadeel van scope meter is dat een goeie 1200euro kost (fluke 123)
Het dagrijlicht bij is bij mij dat alleen het dimlicht aanstaat. Hier is een compleet topic over Het staat bij mij wel op de nominatie een led drl aan te schaffen maar daar ben ik nog mee bezig om te kijken hoe en wat.
heb net gezien in elmconfig programma dat je optie hebt om hid lamp aan te zetten en ook autolamps fitted, always disabled if vehicle has got DTRL weet niet of dit iets zal schelen heb bij mij beide opties aangezet kijk wel hoe mijn xenon erop reageerd belangrijkste optie actuele brandstofverbruik op scherm is nu wel aangezet en dus ook zichtbaar