Xenon plaatsen mk3.1

Discussie in 'Exterieur' gestart door Miquel, 2 feb 2016.

  1. Wil dus h7r lampen gaan plaatsen, als ik dit gedaan heb moet ik deze dan ook laten activeren bij de dealer of bestaat de kans dat ze gewoon werken?
    Dacht iets gelezen te hebben over te lage weerstand ofzo?
     
  2. Activeren kan ook door iemand gedaan worden die het programma Focccus heeft. Verder doet hij het waarschijnlijk wel, maar zal de computer mogelijk aangeven dat de lamp defect is.
     
  3. #3 kolere, 3 feb 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 feb 2016
    Weerstand heeft te maken met het lampcontrolesysteem, je krijgt dan de melding dat de lamp kapot is. Hiervoor kan je een weerstand plaatsen, maar meestal is dit bij de al inbegrepen tegenwoordig.

    Verder kan je de auto voor HID lampen configureren zodat er niet 14v op de ballasten komt te staan maar netjes 12v.

    Als je niks doet, werkt het dus hoogstwaarschijnlijk.
     
  4. Het is net andersom.

    Het H7 lampje gaat sneller kapot als deze de volle boordspanning krijgt. Dus wordt dit afgeregeld op zeg maar +/- 12v. Hierdoor is de levensduur van de lamp veel langer.

    Ga je nu xenon plaatsen dan moet je dat systeem uitzetten. Dit kan inderdaad met Foccus. Hierdoor krijg de lamp de volledige spanning (12-14v) en kun je probleemloos xenon plaatsen. Dan heb je ook geen weerstanden/cancellers en andere toestanden nodig.

    Ga je xenon plaatsen zonder de aanpassing in de software dan krijg je een melding defecte lamp en zal de spanning worden afgesneden. Resultaat lampen uit.
     
  5. Top! Dus even langs de dealer om deze aan te laten zetten?
     
  6. Ik weet niet of de dealer het wil/kan doen.

    Ik kan het voor je doen maar op het forum zijn genoeg mensen die het kunnen. Gisteravond heb ik ook nog een forum lid op bezoek gehad voor deze aanpassing. Zo gepiept

    Wellicht iemand bij je in de buurt die het kan ?
     
  7. Ja dat zou ook mooi zijn! Iemand in de buurt van Alkmaar?
     
  8. Las trouwens in een post van Spanx het volgende:

    "Het schijnt dat de MK3 een extra adapter nodig heeft voor het voetje die in de koplamp geplaatst moet worden. Iets om rekening mee te houden, extra kosten circa 20 euries."

    Is toch gewoon een h7(R) lamp?
     
  9. #9 jjonkie, 3 feb 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 feb 2016
    Klopt wel, er komen draden uit en vorm van de achterkant is anders dus de originele past er niet meer op. Met deze adapter zet je ze goed vast.

    [​IMG]


    Maaruh 20 euro? geen probleem ... hoeveel setjes wil je....
     
  10. Waar heb je die gekocht?
     
  11. Ik heb denk ik nog wel een setje liggen. Kijk wel ff straks
     
  12. Programmeren zou ik voor je kunnen doen. Koffie staat klaar in Almere.
     
  13. Oké, thanx!
     
  14. [MENTION=7135]jjonkie[/MENTION] en je bron is? In de door mij hierboven geciteerde post van JW staat toch dit toch echt, dan vind ik JW een stuk betrouwbaarder dan de meeste andere bronnen:

     
  15. bron is mijn multimeter :-)
     
  16. Dan had ik het verkeerd begrepen, halogeen werkt op pwm blijkbaar met minder dan 12v en zelfs 8-9v
     
  17. Ik weet het niet precies meer maar ik meende dat het iets van 11 volt was. Als je dan de aanpassing doet is het meer en geven je halogeen lampen ook zichtbaar meer licht.

    Niet te lang mee rijden want ze gaan sneller stuk hierdoor.
     
  18. De spanningen lopen tegenwoordig op tot 15 volt, dit wordt door de computer dmv PWM teruggeregeld naar 12v om de levensduur van de lampen te verlengen. Echter een xenon module kan niet met een PWM signaal aangestuurd worden.

    Als je de instelling naar aftermarker xenon zet, worden de lampen gewoon op boordspanning aangestuurd, dus 12 tot 15 volt. Geen probleem voor een xenon module.
     
  19. #19 RogerM, 3 feb 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 feb 2016
    Wat Jjonkie zegt; gisteravond bij hem langs geweest en de settings aangepast want mijn after marker setje met canbus Warning canceller werd toch mooi niet standaard herkend, 5 seconden licht en daarna foutmelding. Ging in de oude Passat gewoon goed. Leuk om te vermelden dat ik naar huis reed met de als HID geactiveerde halogeen lampen en ik echt meer licht had. Dus echt een hogere spanning.
     

Deel Deze Pagina