Xenon koplampen

Discussie in 'Exterieur' gestart door Janssuh, 3 nov 2015.

  1. #2 JW, 3 nov 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 nov 2015
    Dit is een DEPO imitatie Xenon koplamp. Mijn ervaring is dat de kwaliteit van DEPO koplampen gemiddeld genomen niet verkeerd is. Ze zijn niet overdreven slecht maar ook niet overdreven goed. De kwaliteit is over het algemeen wel wat lager als van de originele Xenon koplampen die door Hella zijn geproduceerd.

    Hou er wel rekening mee dat het hier om een kale koplampbehuizing gaat. De benodigde ballasten, starters, lampen en afdichtingen zitten er dus niet bij. Om deze koplampen compleet te maken met gebruikte onderdelen verdubbeld de prijs zo'n beetje. Met nieuwe onderdelen ben je nog veel meer kwijt.

    Als je nu originele (doffe) Xenon koplampen hebt en deze wil vervangen zijn deze DEPO lampen een leuk betaalbaar alternatief voor de dure originele Xenon koplampen.
     
  2. Dus daar heb ik weinig aan, ik zag ook lampen op de fk shop maar heb liever orginele look, dan lampen met led lampjes die stuk kunnen gaan en dan niet kunt vervangen. Die op de website daar staan.
     
  3. Kwaliteit van deze DEPO's is niet van Hella te onderscheiden. Op mijn vorige Focus heb ik 1 Hella vervangen door een Depo, geen verschil te zien. Zijn inderdaad kale koplampen. Niet alleen verdubbelt de prijs minimaal door de extra onderdelen te kopen (gebruikt, nieuw is onbetaalbaar!) maar probeer die delen maar eens te vinden. Losse starters of ballasten worden nog wel eens aangeboden, maar dingen zoals de afdichtrubbers, knipperlichtfittingen, stadslichtfittingen, die kom je los zelden tot nooit tegen.
     
  4. Ik heb gister een setje hella's gevonden.
    Deze komen als het goed is morgen of zaterdag binnen.
     
  5. Ik heb de hella's nu gemonteert maar de dimlichten doen het niet.
    Krijg spanning op stekker maar de lampen branden niet.
    Ze hebben wel meer pennen waar de stekker op moet dan mijn oude lampen.
     
  6. je zal toch even moeten nalopen welke pinnen voor het dimlicht zijn aan de unit kant en dan de stekker aan de auto kant moeten doormeten.
     
  7. Heb ze gister werkend gekregen moest een paar pinnetjes verplaatsen. Alleen de koplamp stel motoren zitten bij deze lampen apart wat bij mijn oude niet was. Dus deze laat ik dan maar vervallen.
     
  8. Dat is wel apk-afkeur.
     
  9. Tenzij je een lichtschakelaar monteert van een focus met OEM-Xenon, dan heb je geen verstelwieltje, en is het geen afkeur
     
  10. Wel vreselijk hinderlijk ben je dan bezig, zeker met xenon is de hoogteverstelling belangrijk.
     
  11. Als ze goed staan af gesteld zijn niet
    Heb jaren xenon gehad in mijn polo zonder hoogte verstelling.
     
  12. Totdat je in de binnenkant kijkt, dan zie je direct waar het prijsverschil vandaan komt. Nog steeds niks mis met Depo lampen, maar er zit wel degelijk verschil in the builtquality.
     
  13. #14 kolere, 9 nov 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 nov 2015
    Dus als je bagage in de achterbak hebt liggen of personen op de achterbank ga jij de motorkap open doen en met de hand de lampen naar beneden draaien?

    Als je de wekelijkse supermarktboodschappen (krat bier wat drankflessen) achter hebt liggen moet je ze al bijstellen en al helemaal met een beladen aanhanger of vakantiespullen in de auto.
     
  14. Haha nee nooit geen problemen ervaren ook niet van andere die seinde dat ik ze zou verblinden.
    Er zijn toch ook zat auto's die geen hoogte verstelling hebben??
     

Deel Deze Pagina