1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

xenon koplampen focus 1

Discussie in 'Exterieur' gestart door dB, 30 jan 2008.

  1. Iemand bekend met Intercarparts?
    de xenon koplampen voor de focus 1 (facelift) kosten hier:

    FORD FOCUS 10/01-09/04 UN.
    DEPO "E" H7 HID D2S elektr.vs. ST170 (links)
    Bruto-adviesprijs : € 121.00

    Das wel per stuk maar das geen geld of wel?
     
  2. maar het is wel imitatie :cry:
     
  3. Ja dat zijn alle angel eyes enz ook...... :roll:
     
  4. idd klopt helemaal
     
  5. Hahaha oke dan
    maar ging mij ook eigenlijk meer om de ervaring met deze toko?
    www.intercarparts.nl
    En hoe estel je spullen bij deze mensen.
     
  6. Heb er wel eens iets besteld voor de Fiesta, liep allemaal goed. Bij het artikel gewoon op "toevoegen" klikken etc en dan naar "Uw bestelling".
     
  7. die koplampen zijn idd niet erg duur, bij ford kosten ze ongeveer 300 per stuk.
    Maar bedenk wel dat deze erg kaal zijn.
    Je moet waarschijnlijk de stelmotoren nog aanschaffen en de ballasten+starters+lampen.

    Dutchguy
     
  8. Die kun je overzetten als je al een setje afther-markets er in hebt zitten.
    Stelmoteren heb je ook al, dus valt wel mee. :wink:
     
  9. dat kan je dus niet!! :!: :!:

    de stelmotoren uit de gewone koplampen en/of angel ayes zijn anders!!
    (dit weet ik zeker, want ik heb beide thuis liggen)
    en aftermarket xenon lampen gaan niet passen omdat het hier over D2S lampen gaat en niet over normale H7 of H4.
    Ook de ballasten zijn anders; deze worden aan de onderkant van de lampvastgeschroefd en er zit een speciale connector op.

    Dus die vlieger gaat niet op!!

    Stelmotoren kosten 113 euro ex btw bij de dealer (per stuk :!: :!: )
    Ballasten kosten 300 euro bij de dealer (per stuk)
    Starters kosten 600 per stuk bij de dealer :!: :!: :? (ben uiteraard niet zeker hiervan)
    Lampen kosten 150 euro per stuk bij de dealer
    en je hebt nog een rubberstrip nodig bovenop de lampen (die zitten er ook niet bij en de oude passen niet) deze kosten 33 euro per stuk

    Via internet kan je sommige onderdelen wel voordeliger krijgen zoals de d2s lampen(nieuw), maar de overige onderdelen zijn meestal alleen 2ehands verkrijgbaar via bijvoorbeeld ebay.

    Dutchguy
     
  10. Dan gaat het idd niet.
    Jammer. :witte vlag:

    Dan heb je er eigenlijk alleen iets aan als je bv een org unit wil vervangen, omdat deze kapot is.
    Dan heb je de rest dus al.
     
  11. Wat is het verschil? Kun je dat aangeven? Ik heb vorige week de stelmotoren uit mijn fase2 koplampen overgezet in FK AE's, en die passen.

    After-market is ook D2S verkrijgbaar? Pilot enz. Die speciale connector is de gewone D2S-connector?

    Volgens mijn dealer was die rubberstrip niet los verkrijgbaar, en konden ze die alleen krijgen als ze de hele koplamp bestelden. Heb jij een bestelnummer hiervan?
     
  12. Over welke rubberen strip heb jij het hier? Die tussen de koplamp en motorkap zitten? Is dat net zoals te zien is in op de foto op de laatste bladzijde van mijn focus?
    Ik dacht dat die niet los aan te komen waren, moest er volgens mij een nieuwe koplamp in...
     
  13. die rubberstrip is wel los verkrijgbaar. Maar alleen voor de FL versie met H7 lampen. De rubberstrip op de oude H4 lampen is idd niet los verkrijgbaar.
    Beste methode voor de oude H4 is een stuk rubber met dubbelzijdig tape vastplakken.
    de bestelnummers zijn: 1152436 voor links en 1152435 voor rechts en kosten ongeveer 33 per stuk.
    dit zijn dezelfde strips als je nodig hebt voor bijvoorbeeld FK angel eyes, hier zitten ze ook niet bij geleverd.
    (Heb ze al eens besteld voor de FK´s van een vriend van mij)

    Het verschil tussen de stelmotoren is wel duidelijk als je de foto's bekijkt.
    Voor zover ik weet is de stelmotor van de H4 en de H7 lamp hetzelfde.
    Deze kan je ook zo in de FK angel eyes plaatsen (ervaring mee)
    Maar die van de originele xenon lampen is behoorlijk anders (lampbehuizing en stelmotor zijn van Hella, evenals de ballast en de starter)

    Er zijn inderdaad d2s setjes van pilot verkrijgbaar, deze zouden mechanisch in de koplamp passen, maar electronisch wordt het een knoeiboel, omdat de lamp bedrading via de originele ballast loopt welke aan de onderkant aan de behuizing is geschroefd (connector zit vast aan de ballast en vast aan de behuizing).
    Het zal wel werken, maar dan moet je zelf creatief met draad aan de slag.

    Dutchguy

    p.s. de rechter is uit een originele H4 lamp en de witte linker uit de xenon
     

    Bijgevoegde bestanden:

  14. Okay, duidelijk. Ik had inderdaad FL H7 koplampen, en nu FK AE's, dus die losse strips moeten dan volgens jou passen. Ze zijn wel prijzig, maar het ziet er denk ik wel beter mee uit. Het is nu ook maar een lege boel tussen motorkap en lamp. :?

    En over die stelmotoren. Eigenlijk maakt het niet uit dat de behuizing zo duidelijk van elkaar verschilt. Wat uitmaakt is: zit er een verschil in positie van de slag, lengte van de slag, en diameter van de kogel? Want dat is het enige dat functioneel uit kan maken. Wat is het nadeel van de FL stelmotor in een FK AE?

    Het belangrijkste waar ik nu eigenlijk mee zit, is de kogeldiameter. Ik merk bij rijden op ruwere ondergrond een lichte trilling in het lichtbeeld, en dat valt bij projectors erg op. Het kan natuurlijk ook gewoon de normale trilling van de voorvleugel van de auto zijn die dan ook de koplamp meeneemt, maar als het zo is dat de stelmotor voor extra trillingen zorgt, dan wil ik daar graag een oplossing voor verzinnen.

    Ik zag in de FK angel eyes op de behuizing de letters D2S 35W gedrukt. Ik had al een H7 carfanatics setje besteld, en die past uiteraard ook. Achteraf gezien had ik dus net zo goed een D2S setje kunnen bestellen, wat ook het extra voordeel had gehad dat de lampen dan waarschijnlijk ook een E-keur hadden. De H7 HID lampen hebben geen E-keur. Of heeft niemand hier nog D2S in de FK's gehad? Aangezien je bij FK toch zelf je bedrading en ballast moet plaatsen, maakt de dradenboel toch niet uit.
     
  15. Als je goed kijkt zie je verschil in het bevestiginsgedeelte.
    De originele uit de H4 en H7 heeft een kleinere diameter dan die van de originele xenon. En gaat dus niet passen.
    Electronisch zijn ze wel compatible, ook het stekkertje is hetzelfde.

    En voor de duidelijkheid: Het zijn de originele stelmotoren die in de FK angel eyes passen (en horen).
    De lampunits van die FK angel eyes hebben uiterlijk de kenmerken van xenon lampen (ze lijken wel sterk op die originele hella xenons). Ook aan de onderkant zie je de bevestigingspunten voor de ballast zitten.
    Misschien komen ze wel uit dezelfde fabriek... :?:

    Je kan niet zomaar d2s lampen in je FK setje zetten, want de projector zelf is wel alleen voor H7 gemaakt.
     
  16. Okay, dan heb ik het toch juist gedaan met de stelmotoren.

    De ballast van de pilot en carfanatics sets is nogal groot, en ik heb niet eens geprobeerd om ze onderop de lamp zelf te bevestigen. Links is die, zoals bij vele anderen, op de accubak gekomen, en rechts heb ik een fantastische plek op het frame onder de lamp gevonden.

    Toch apart dan dat ze wel 'D2S 35W' in het plastic hebben staan. :P
     
  17. Zoals ik al zei: de behuizing van de FK angeleyes is bijna hetzelfde als de originele xenons van Hella (bijna een kopie) alleen het binnenwerk is totaal anders.
     

Deel Deze Pagina