1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xenon ford focus MK2

Discussie in 'Electronica' gestart door Danny, 25 okt 2008.

  1. hey
    ik had een vraagje ik ben vanplan xenon in te gaan bouwen bij mijn ford focus mk2 fase 1. ik heb al een set van pilot op het oog maar de winkel die ze verkoopt zegt dat er een conversiekabel bij moet.

    is dit wel of niet nodig? aangezien er nog wel een beste prijs aan die kabel zit voor een stom weerstandje en een relaitje :/


    Gr Danny
     
  2. Volgens mij niiet nodig. Bij mij zit er ook niks tussen.
     
  3. Ik heb er ook geen conversiekabel tussen en het werkt perfect. Volgens mij heb je alleen een conversiekabel nodig als je een auto hebt met een waarschuwingssysteem voor een kapotte lamp (anders krijg je rare foutmeldingen). Ik heb de stroom voor de ballasten gewoon uit de stekker gehaald die normaal op de h7 lamp geklikt zitten en niet met een relais rechtstreeks van de accu. Ik heb tot nog toe geen problemen gehad.
     
  4. kabel

    je hebt die kabel niet nodig he zelf ook een set van pilot.
    ik had er wel bij gekocht die kabel maar heb hem weer terug gebracht.
     
  5. ok ik haal die set wel op zonder die kabel en dan probeer ik het wel :) bedankt voor de reacties
     
  6. Leuk topic!

    Ik wil ook Xenon in mijn focus drukken, maar ben hier ook niet echt in thuis. Daarom heb ik ook nog aantal vragen.

    Zover ik nu weet moet ik dus in ieder geval H7 hebben, en rond de 5000 a 6000K gaan zoeken.

    Moet ik verder nog ergens op letten? Evt. ivm mogelijk verkleuren van mijn koplampen etc..?

    Iemand nog een link waar ik dit kan bestellen?
     
  7. ik ga morgen een set ophalen
    ik zal wel ff kijken of er nog bijzonderheden zijn waar je op moet letten met inbouwen.

    ik weet wel dat je beter een goeie set kan kopen dan dat je zon goedkoop prul anders krijg je last van storingen enzo.
    ik ga zelf trouwens voor 8000K mooi blauw ;)

    Gr Danny
     
  8. ok ik wacht even jou reactie af..... en anders kan ik je altijd nog een keer aardig aankijken als je weet hoe de montage moet :lol:
    Ik heb in mijn vorige auto 8000K gehad. Het gaat mij niet om de blauwe Xenon look, maar om de lichtopbrengst ;)
    Alvast bedankt voor je tip! :)
     
  9. In mijn vorige focus had ik h4 6000k en in mijn huidige h7 4300k. Ik vind de lichtopbrengst van 4300k net iets beter en ik wilde de kleur die origineel xenon het meest benaderde. Ik heb de (pilot) set uit mijn vorige auto gehaald en nieuwe lampen besteld. Ik heb nog nooit problemen gehad met de xenon set. Inbouwen is erg eenvoudig. Bij mij pasten de starters (wat ouder type) exact op de bevestigingspunten aan de onderzijde van de koplampen. Het enig wat je dan nog moet doen is een gat boren in het afdekkapje aan de achterkant van de koplamp.
     
  10. Daar zit de originele ballast ook volgens mij.
    Ik heb de ballast er ook onder zitten. Zelf vind ik 8000k te blauw, maar dat is smaak. [​IMG]
     
  11. ik ben ermee bezig geweest
    en het stelt eigenlijk helemaal niets voor als je de bovenste bout losdraait kan je de hele koplamp eruit pakken en kan je gewoon lekker rustig alles erin maken

    alleen pas op met het gat boren door de kap dat je hem niet te hoog doet anders komt je rubbere "hoedje" klem te zitten tegen het plastic frame erachter
     
  12. Ik heb het afdichtrubber om moeten draaien omdat hij anders te ver uitstak buiten het afdekkapje. Als je bij mij onder de motorkap kijkt is nergens aan te zien dat er een xenon set inzit. Het rubber en de kabels zitten zo strak weggewerkt dat je echt niets meer van ziet. Ik vind het bij de focus 2 veel gemakkelijker om alles netjes weg te werken als bij de focus 1. Daar is het soms lastig een geschikte plaats te vinden voor de ballasten (vooral aan de passagiers kant).
     
  13. waar heb jij de balasten dan juist gemonteerd, zou mijn setje morgen willen plaatsen. Heb dan ook al eens gekeken maar had niet direct een idee hoe de balasten mooi weg te werken.
     
  14. ik heb ze op die steunbalk onder de koplamp
     
  15. okay, ga ik daar ook proberen, maar die zit er bij mij dacht ik maar aan één kant. Ach ik zal wel zien, waar ik juist bij uitkom.
     
  16. als je die ene bout boven in los draait kun je de hele koplamp eruit pakken

    ruimte zat daarzo :D
    kan je zelfs nog coke in smokkelen als het moet :P
     
  17. is idd ruimte genoeg, en dan maar kijken om ze goed stevig te bevestigen met wat kabelbindertjes. Ga er niet voor boren.
     
  18. ff 1 tip
    ik heb namelijk xenons van pilot
    daar zit een weestand bij deze MOET zelfs geschroeft worden en mag absoluut niet op plastic geplaatst worden i.v.m warmte

    zonder weerstand werkt hij niet :( (dus niet de ballast maar puur een losse weerstand)
     
  19. ik heb een set van een ander merk en is enkel ballast + lamp, mogen die ballasten wel tegen het plastiek, of worden deze ook te warm?
     
  20. balasten heb ik nooit last mee gehad dat die warm worden
    ze worden heel iets warm meer niet
     

Deel Deze Pagina