1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xenon en lampen vraagjes

Discussie in 'Electronica' gestart door Cletus, 30 jun 2007.

  1. Hey all,

    Gisteren heb ik een Xenon set gekregen van een vriend van me. Helaas is het H7 dus past het niet in mn focus :( Maar ik heb ze er toch ingezet en vastgekregen. Nu is dit het probleem niet. Dit is alleen als test om te kijken of de lichtopbrengst etc mij bevalt.

    Ik kan nu al zeggen ja!!! :lol:

    Maar er zijn nog een paar onduidelijkheden over Xenon.

    Ik zou in aanmerking komen voor een H4 set. Nu weet ik dat volgensmij in H4 lampen ook je groot licht ingebouwt zit. Is dit dan ook zo bij Xenon? Of is dat alleen het lichtje met de juiste clip eronder?
    Alleen groot licht doet het nu dus niet met die H7 lampen.

    Ik las ook iets over Bi Xenon. Wat is dat dan?

    Ik weet dat je verschillende sterktes hebt. Wat is het verschil tussen 6, 8, 10, 12k ? Is dat de sterkte van de lamp of beinvloed dit de kleur?

    Ik ben tegelijkertijd ook opzoek naar andere koplampen en heb geweldige op marktplaats gevonden bij een of ander tuningbedrijf in Ermelo.

    Dit is de foto ervan:
    [​IMG]
    (zoekfunctie op marktplaats "ford focus chroom")

    Ik weet verders niks van deze koplampen af maar voordat ik een complete Xenon set koop en deze straks niet meer in mijn nieuwe koplampen passen :)

    Weet iemand hoe dit in elkaar zit? Is dit ook gewoon H4 of wat anders? En zijn dit lampen voor een Focus voor de facelift?

    Ik hoor het graag :):):)

    (En ja mijn foto's van mn achterlicht en mn binnenverlichting komen er nog aan :P)
     
  2. Hey Paul,

    Waar blijven nou de foto's van derde remlicht :lol:

    Hoop vragen over de xenon... Maar hierbij hopelijk de antwoorden...
    Normaal heb je idd H4 nodig voor jou koplampen... Maar aangezien je gaat switchen naar angel eyes (zoals op de foto) zal je gaan veranderen naar H7. Deze stekkers zitten al op de angel eyes. Wel zal dit denk ik een angel eye zijn voor model na de facelift, maar dit is gemakkelijk op te lossen met een verloopstekkertje, wat onder andere verkocht wordt bij european-parts.net.

    Bij normale H4 xenon zit er 2 lampjes op 1 fitting. De "normale" dimlicht is xenon en het groot licht is dan halogeen... Maar daarnaast heb je ook Bi-Xenon voor H4, dan heb je zowel dim- als grootlicht in xenon...
    Wel is het zo dat je hier nix tot weinig aan hebt. Ten eerste gebruik je groot licht toch nauwelijks meer en ten tweede moet xenon (zoals je wellicht gemerkt hebt) op temperatuur komen om op volle sterkte te kunnen branden. Oftewel, ff kort seinen met xenon zit er al niet in...

    Dan heb je inderdaad nog verschillende kleuren... Daar staat het aantal K (kelvin) dus voor. Origineel xenon af fabriek zit op 4300 K (is spierwit en zie je in de BMW / Mercedessen bijvoorbeeld). 6000 K is wit met een klein blauw gloedje der in.. Lijkt meest op origineel af fabriek. Dan komt 8000K (zie foto Focus Slewey) dat is al blauwer... Dan 10.000K, dit is echt te blauw en verminderd ook je lichtopbrengst (en vind ik ook niet mooi meer). 12.000K is paars licht en gewoon afschuwelijk...
     
  3. Goed man!~Antwoorden waar ik wat aan heb.

    En......... het regent buiten. wil niet met mn dikke dikke camera in de regen staan ;)

    Ik zal dan denk ik voor de 4k of 6k lampen gaan zonder groot licht :)

    maar wat bedoel je precies met die lampen na facelift.. is het niet zo dat daar ook al een knipper inzit dan? Dat heb ik nu volgens mij niet.
     
  4. Bij de angel eyes die op de foto staan, zie je dat de knippers in de koplamp zitten... Oftewel, de knipper zou je dan eventueel kunnen verplaatsen van de bumper naar de koplamp... (= dus koplamp na facelift)

    Alleen zal je in de bumper dus 2 gaten moeten opvullen, of wellicht gewoon pinkers over kunnen spuiten in de kleur van de auto... (is maar ideetje) Maar je kan ook gewoon de pinkers in de bumper laten zitten uiteraard (had ik ook gedaan met me vorige angel eyes op de focus).

    Overigens is redfiesta het niet met mijn antwoord van bi-xenon eens.. Volgens hem zou je wel snel kunnen seinen met groot xenon licht...
    Maar hier krijg je niet mee te maken als je H7 lampen krijgt :wink:
     
  5. Ik zou natuurlijk ook allebei de knippers kunnen aansluiten toch? zowel in de bumpert als in de lampert. Maar het hoeft niet :) overspuiten ziet ik niet zo zitten.

    En als ik toch deze wil kopen kan ik net zogoed het setje H7 wat ik van die vriend van me gehad heb houden :) hoef ik dus ook geen H4 te kopen.
     
  6. Hoe zit het met die nieuwe lampen dan? Doet de afstelling het ook nog dan? Dat draaidingetje op mn lampen unit. Vaag uit te leggen misschien snappen jullie wat er bedoelt wordt.
     
  7. Ik denk dat je elektronische hoogteverstelling bedoeld???

    Deze kan je overzetten vanuit je originele koplamp... Maar ik vond dit best een :censored: klus om te doen...

    Maar de vraag is of je het echt nodig hebt??? Als je telkens met een aanhanger of caravan gaat rijden, ok.. Maar zo niet, dan is het gewoon handmatig 1 x goed afstellen en vervolgens nooit meer aan komen.

    En euhh.. foto's 8) :lol:
     
  8. Jajaja :)

    Elke keer als ik tijd heb om een foto te maken heeft me vriendin mn Ford weer gekaapt :(

    Als ze er is dan regent het :(

    Nederland... Gotta love it :)
     
  9. Oh ja hoe werkt die hoogteverstelling dan?

    Zit dat in de lampenunit zelf of doet hij dat eronder ofzo?
     
  10. Zit in de lampunit zelf... Is een zwart blokje aan de achterzijde van de koplamp, alleen moet je de koplamp wel open maken (klemmetjes tussen glas / plastic) om deze los te halen.
     

Deel Deze Pagina