1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xenon doet niets meer... Hellup!

Discussie in 'Electronica' gestart door Jan Willem Schreiber, 2 aug 2011.

  1. Beste mede Fordioten,

    Op m'n profiel staat de :focus2: fase2 wagon nog, deze hebben we ingeruild voor een :ford: CMax uit 2008 1.8 16v titanium business donkergrijs metallic.

    Nu is het geval dat ik in de 'oude' :focus2: een xenon setje in had gebouwd, zo een als deze ongeveer:
    http://www.carlight.nl/products/product_groot_moth3.jpg

    Natuurlijk wil ik deze weer in m'n cmax monteren en ben in de veronderstelling dat dit geen probleem zou zijn. Heb vandaag een poging ondernomen. Alles uit de :focus2: uitgebouwd en op exact dezelfde wijze weer ingebouwd in de cmax.
    tot mijn grote verbazing doen beide lampen het nu niet meer!
    Aan 1 kant weer ff de halogeen erin gezet en gelijk weer een partij licht uit het dimlicht.
    Zowel Halo als Xenon zijn H7, zekeringen zijn allemaal nog heel.

    Hebben jullie enig idee wat dit kan zijn?
    Kan het met een eventuele canbus te maken hebben? dat ze het in de cmax niet doen?
    Of hebben jullie andere vermoedens?

    Graag jullie HULP!
     
  2. heb je de plus en de min van de lampstekker die op je xenon komt wel goed aangesloten?
     
  3. M'n oude c-max uit 2005 had geen canbus maar of die uit 2008 het wel heeft geen idee, ff wachten wat de experts hier van zeggen.
    Volgens mij heeft mijn focus van 2009 het ook niet namelijk.

    Wel vreemd dat ze het niet doen, ze trekken genoeg stroom dus wel of geen canbus zou eigenlijk niet uit mogen maken.

    Maar goed zoals ik al schreef ff wachten op een expert, die zitten hier genoeg
     
  4. c-max heeft voor de verlichting geen canbus, dit hebben alleen autos met verlichtingscontrole
     
  5. Ja kan de lamp en de ontsteker(kastje) eens omwisselen misschien is hier een defect aan ?
     
  6. Losse zweefzekering nog wel goed of geen contact?
     
  7. Stekker van originele Halo H7 afgehaald, zwart op zwart en blauw (xenon) op bruin (originele stekker)aangesloten. Moet goed zijn toch?
     
  8. Je bedoelt dan het omwisselen vand e draden die vanaf de ontsteker komen?
    Die passen maar op 1 manier toch?
    En kan dit geen kwaad?
     
  9. Ik heb de zekeringen mbt verlichting onder de motorkap en onder de dash aan de passagierszijde gecontroleerd en deze zijn allemaal nog heel.

    Welke bedoel jij? Waar kan ik deze vinden?
     
  10. IK denk dat die bedoelt of je er niet ergens nog een losse zekering tussen heb zitten, draadzekering.
     
  11. Misschien de ballasten stuk? of de lampjes zelf?
     
  12. Goeie massapunten?
     
  13. Als het goed is gaat er vanaf je balasten een voedingskabel naar je accu, die
    hoort gezekerd te zijn, die zekering noemen ze een zweefzekering....
     
  14. Die kabel met die zweefzekering heeft hij volgens mij niet Dennis, die heb je volgens mij alleen bij bi-xenon lampen.

    Heb je inmiddels al geprobeerd om de 2 draden van de lamp stekkers om te draaien (zoals Nicky voorgesteld heeft) zou natuurlijk kunnen dat die chinezen de draden omgewisseld hebben.
     
  15. Heb je inmiddels al geprobeerd om de 2 draden van de lamp stekkers om te draaien (zoals Nicky voorgesteld heeft) zou natuurlijk kunnen dat die chinezen de draden omgewisseld hebben.[/quote]

    Hij had deze set toch al in zijn focus gebruikt gehad!!! Dus neem ik aan dat de draden dan gewoon goed zitten.
     
  16. Idd, ze hebben in de focus wagon gezet en toen deden ze het ook op deze manier en ik heb idd geen voeding vanaf of massa naar de accu lopen, kan het dus ook niet zijn.

    Omdraaien van + en - heeft volgens mij dus geen nut maar kan het kwaad als ik het probeer? 'k ben nml bang dat ik de alles naar de mallemiezen help....

    Ik zit der aan te denken om alles door te meten met een multimeter maar moet eerst 1 zien te bemachtigen, wellicht kunnen we dan achterhalen hoe en wat.
    keep you posted.
     
  17. Volgens mij kun je de draden gewoon wisselen zonder dat je alles sloopt, maar doormeten is wellicht de beste optie, succes.
     
  18. Even proberen de plus en de min om te draaien. En eventueel testen met draaiende motor. Accu spanning kan net te laag zijn om ballasten in te schakelen. Zeker met de oudere versies van xenon.
     
  19. Afgelopen zaterdag ff bezig geweest:
    Eerst rechtstreeks op de accu aangesloten, alles werkte! (pak van m'n hart)
    Dus toen alles gaan meten, bleek der iets met de massapunten anders te zitten.
    Over de originele h7 lamp zit een alu steuntje die de massa geeft, voor de xenon heb ik deze steun niet nodig en viel dus mijn massa weg. Alles gelukkig zonder hakken en breken op kunnen lossen.

    Bedankt voor jullie reacties, topic kan gesloten worden.
     
  20. Goed om te weten! Mooi dat het werkt:D
     

Deel Deze Pagina