1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Work in progress van MarkFocus

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door MarkFocus, 25 mei 2014.

  1. Vandaag een eerste aanzet gedaan om de :focus2: eens goed in de was te zetten. Ik woon in een nieuwbouwwijk waardoor er iedere ochtend wel een laag zand op de auto ligt. Veel poetsen en schoonmaken dus.

    Ik ben wel tevreden met het resultaat:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Iemand tips om de sierstrip te repareren?
    [​IMG]

    Er is een nieuw voorruit geplaatst. Helaas geen originele Ford maar een Pilkington. Gelukkig wel met IR codering:
    [​IMG]

    Wat staat er nog in de planning:

    • Nieuwe koppeling en DMV
    • Nieuwe koplamp units
    • EGR afsluiten
    • Chiptuning
    • Achterklep repareren
    • Eigengemaakte twinnyload beugel plaatsen
    Wordt vervolgd.
     
  2. Je :focus2: staat er mooi bij. Eer voor je werk :D
     
  3. netjes Mark :thumbs:
     
  4. Vandaag een kleine update uitgevoerd. Aangezien mijn twinnyload houder met de oude auto is verkocht nu zelf een gemaakt en zwart gespoten.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Nog even afstellen en waterpas afmonteren..

    [​IMG]
     
  5. niet zo slim hé, om 'm op je oude auto te laten zitten ;)
    maar, zo heb je weer wat te knutselen :thumbs:
     
  6. Heb 'm vandaag gezien, erg mooie auto.
    Wat TLC onder de kap en dan is ie prima. :thumbs:
     
  7. Staat er heel netjes bij
     
  8. #9 MarkFocus, 13 jun 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 jun 2014
    Ik ben bij Marco en Lars op bezoek geweest om de Focus eens aan de tand te voelen over een trilling die zich voordoet tijdens het rijden.

    Direct een goede actie uitgehaald om voor huis een paaltje uit de grond te rijden. Ik begreep van Lars en Marco dat ik gelukkig niet de eerste was :) Paaltje was zo weer in de grond gezet en de focus heeft er een kleine onopvallende tattoo op de rechter voorbumper bij.

    Uiteraard na een testrit door Marco deed het probleem zich niet meer voor. Dat zul je altijd zien. Ik heb ter vergelijking een stuk gereden in de Focus van Marco. Met 2 ton op de klok rijdt deze nog erg strak.

    Omdat de Focus nu 173K heeft gereden heb ik besloten om het 200k onderhoud maar wat te vervroegen (distributieriem, waterpomp, koppeling, vliegwiel, DPF vloeistof e.d.). Daarnaast bleek de slang vanaf de (turbo?) in gescheurd die we tijdelijk met ducttape hebben hersteld. Lars heeft de focus aan de computer gehangen en de software bleek up to date en slechts een melding. De focus bleek een storing te hebben m.b.t. de tankdop. Vreemde melding die na een paar keer drukken op de tankdop ook weer verdwenen was.

    [​IMG]

    Dank jullie wel voor jullie tijd heren. We gaan snel een afspraak maken om de nodige TLC uit te voeren en de Focus weer spik en span te krijgen :)

    Groet Mark
     
  9. TLC? :confused:

    Elke dag leer je wat erbij
     
  10. #11 Marco Morello, 13 jun 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 jun 2014

    TLC: Tender Love Care. :mrgreen:

    Oftewel wat aandacht. ;)
     
  11. Een veel gebruikte term bij onze vrienden van Wheeler Dealers op Discovery Channel :)
     
  12. is dat standaard onderhoud bij 2 ton op de teller?
     
  13. Geen standaard onderhoud.
    D-riem met waterpomp wel. Als je de D-riem en multiriem toch vervangt is het handig om de krukaspoelie ook te vervangen.

    DMV en koppeling laten we voorlopig even voor wat het is, eerst maar eens kijken hoe de auto rijdt na grondig onderhoud.

    - nwe olie
    - nwe filters (olie, lucht, interieur en brandstoffilter)
    - nwe D-Riem met waterpomp en koelvloeistof
    - nwe turbobuis
    - nwe krukaspoelie
    - DPF vloeistof omdat deze waarschijnlijk niet is bijgevuld
     
  14. ohw, schrok al van die DMV en koppeling, als dat bij het onderhoud hoorde kon ik alvast gaan sparen ;)
     
  15. De onderdelen zijn besteld. Nu is het wachten totdat de UPS aan de voordeur staat. Begin Juli breng ik een bezoek aan Marco en Lars en maken we de Focus weer in orde.

    Voor de personen die willen bestellen bij Mister Auto gebruik hiervoor promocode MANL5 dat scheelt je weer 5%.
     
  16. Vandaag de goodies binnen gekregen :) We kunnen aan de slag:

    [​IMG]
     
  17. #18 rfknol, 27 jun 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 jun 2014
    Tender, Love and Care;) gok ik zo.
    Mooi dat de Focus weer het nodige onderhoud gehad heeft. Misschien heb jij wel hetzelfde probleem als nog iemand (en ik ook denk ik) en dat is dat de rubbers van de draagarm op hun eind beginnen te lopen. Bij mij trilt ie ook niet altijd en ook niet altijd even hevig.

    Edit:
    Ik miste een bladzijde:mrgreen:
     
  18. Dit weekend bij Lars en Marco geweest voor de distributieriem, krukaspoelie, waterpomp, turboslang, filters, olie etc. Heren jullie hebben mij maar weer goed geholpen! De Focus rijdt weer een stuk beter. Zoals op de foto's ook is te zien was het maar goed dat ik de distributieriem heb vervangen bij 180K in plaats van 200K. Ook bleek deze niet helemaal correct op tijd te lopen.

    Op de brug:
    [​IMG]

    Turboslang + luchtfilter vervangen:
    [​IMG]

    Koelvloeistofreservoir los om meer ruimte te maken:
    [​IMG]

    De oude distributieriem:
    [​IMG]

    Wiel eraf voor extra ruimte:
    [​IMG]

    De nieuwe waterpomp:
    [​IMG]

    De spanner was helaas ook aan vervanging toe. In het filmpje is te zien dat deze trilt:
    http://youtu.be/TFiOavPa_tE

    Voorlopig kan de Focus kan er weer even tegenaan.
     
  19. Met dank aan de heren rijdt je :focus2: zoals het hoort :thumbs:
     

Deel Deze Pagina