1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 1 fase 1 Wiljon's Focus - 06-05-2019 - Verkocht

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Wiljon, 27 aug 2008.

  1. :kwijl::kwijl: Zwarte velgen staan echt goed op een rode Focus :mrgreen:
     
  2. Mooi sjopje Sietze, maak die zilveren rand eens rood
     
  3. Wow :kwijl::kwijl:


    Ben er stil van...
    Dit is echt mooi.
    Ben ook wel benieuwd naar een rode rand, of miss een complete zwarte velg.
     
  4. Ik ga morgen op vakantie dus maak er even een photoshop verzoekje van op dit forum dan moet het wel lukken...

    Je mag die van mij ook wel een keer passen om het in real life te bekijken kunnen we vast wel eens regelen...
     
  5. passen lijkt me een strak plan. Kan ik ook direct de maat kiezen, of 17" of 18".

    Wil eigenlijk ook wel eens kijken hoe 18" RS1 velgen staan. jp heeft deze wel, maar met een iets (lees veel) te grote band eromheen.
     
  6. De RS 1 velg onder een normale Fofo vind ik eigenlijk geen gezicht, deze velgen komen wat te ver naar buiten. Als je perse voor 18" kijk dan naar een multispaaks wiel (Soort van ST170 maar dan 18").
     
  7. Na mijn vakantie maar eens een keertje afspreken dan... Ik ben einde augustus wel weer thuis... Moet dan ook de fase2 bumpers plaatsen dus dan moeten de wielen er toch af ;)
     
  8. Dan al? Die moeten eerst worden opgelapt. Heb ze laatst al zien liggen, maar daar moet nog wel wat aan gedaan worden.

    Kunnen we dan direct ook wat afspreken mbt de plastic onderdelen van mijn auto?
     
  9. Gisteren weer bij JP geweest.
    Heb eigenlijk maar weinig gedaan, meer koeriertje gespeeld: wd40, remmenreiniger, patatboer...

    Tweeterkapje en daarachter voorzien van isolatiemateriaal.
    Mike en JP hebben ook nog gekeken naar mijn slot aan bestuurderzijde. Deze blijkt kapot te zijn. Via afstandsbediening kon deze niet meer op slot, maar wel handmatig.
    Maar even een nieuwere opzoeken, liefst fase 2 uiteraard
     
  10. Roest is ook bij mij gekomen... Roest bij de achterklep
    Dus logisch vervolg, mijn auto valt nog binnen de 12 jaar garantie dus naar Ford in Veendam geweest.
    Deze heeft een Ford man laten komen en de ford man heeft gekeken naar mijn auto.
    Een dag later krijg ik een belletje van Ford Veendam:
    Goedemiddag meneer Meints,
    Een Ford man heeft gekeken naar uw auto mbt de roest bij de achterklep.
    Dit valt helaas niet onder de garantie, omdat er over een jaar nog steeds geen gat zit.

    Over een jaar valt mijn auto niet meer onder de roestgarantie, omdat deze dan 12 jaar oud is. Dit zou naar mijn idee geen reden mogen wezen toch??? Roest is roest en hoe eerder je het aanpakt hoe beter.....
    Graag jullie hulp hoe verder....
     
  11. waar zit de roest dan precies op de achterklep?
     
  12. Als er tekenen van roest zijn dan moeten ze dit herstellen voor het erger is of gaat worden.
    Mooi verhaal dit... Gewoon terugbellen dat dit het slapste excuus is wat je ooit hebt gehoord en dat roest roest is en de garantie nu geclaimd word...
     
  13. Dat valt wel enigzins te nuanceren.

    Ford geeft pas roestgarantie als ergens zomaar een gat in roest (dus als hij er echt door is)
    Daarbovenop hebben ze dmv TSB's extra aandacht geschonken aan de kitranden op de velsnaden van de deuren, kofferklep,motorkap. Tevens is er een TSB uitgekomen voor roest onder een chromen kofferbak strip.
    Ze nemen meestal ook roestplekken onder spiegels mee, maar ik weet niet eens zeker of dit genoemd wordt in een TSB.

    Dus even afhankelijk waar de roest zich bevindt op de kofferklep....
     
  14. roest is roest... en de garantie is 10 jaar! Ze kunnen je hooguit een deel mee laten betalen ivm met de waarde van je auto. Juridisch gezien dan.

    Kijk dat Ford eigen regels bepaald is prima maar juridisch is het anders...
     
  15. Ben ik het niet helemaal mee eens. Mijn vorige focus (2003) was bij lange na niet doorgeroest, maar kreeg wel de garantie reparatie.
     

  16. Sietze, waar staat het dat het juridisch anders is? Heb je dit ergens zwart op wit staan?

    Wil alleen maar zeggen dat je afhankelijk bent van hoe de persoon ter plaatse zijn muts heeft hangen. Want "juridisch" bestaat er niets. Ford had ook elke roestclaim van de hand kunnen verwijzen en de kop in het zand kunnen steken (Mercedes).

    Daarentegen heeft Ford een aantal regels opgesteld waar je aan moet voldoen om de garantie te kunnen claimen, dan wel de regels opgesteld waaronder het gerepareerd wordt.

    Dat het e.e.a. door verschillende personen verschillend wordt opgevat is niet goed, maar wel te verwachten.

    Neemt niet weg dat ik het er niet mee eens zou zijn, als ze mij zo met een kluitje in het riet zouden sturen. Ik zou het er dan ook niet bij laten zitten.
    Zeker niet als de auto altijd netjes dealer onderhouden is. Voldoe je daar niet aan, dan heb je dus niet volgens "de regels" gespeeld.
     
  17. Wat Marco zegt klopt.
    Er bestaat wat dat betreft een "contractvrijheid." Bij aanschaf van een nieuwe auto wordt een garantie afgegeven. In sommige gevallen is deze garantie overdraagbaar bij verkoop en in sommige gevallen is er sprake van het aspect (non-)conformiteit (in andere woorden wat je als consument van een product mag verwachten).

    Ford heeft in deze regels gesteld omtrent het onderhoud dat gepleegd dient te zijn om gebruik te kunnen maken van deze roest-garantie. Als je aan de gestelde regels voldoet dienen ze het gebrek te herstellen.
    Ik heb nergens in de regels een bepaling gelezen dat de corrosie dermate ernstig dient te zijn dat er sprake moet zijn van een daadwerkelijk gat in het plaatwerk (dan wel binnen 12 maanden).

    Als je dus gewoon alle stempeltjes hebt, moet je gebruik kunnen maken van de garantie en het is niet netjes als Ford Nederland hier onderuit probeert komen. En ik kan me vergissen maar ik geloof dat de inspecteurs het land in worden gestuurd om zo min mogelijk uit te keren en toch de (potentiƫle) klant te vriend te houden.
    Vandaar dat er soms coulance-regelingen zijn (focus-bezitters waar een paar stempeltjes missen die dan gedeeltelijk schadeloos gesteld worden etc.). Strikt juridisch zijn ze het dan niet verplicht maar marketing-technisch is het wel handiger.
     
  18. Zoek even op dit forum naar roestgarantie ik heb vorig jaar met een controleur gesproken en die heeft mij precies uitgelegd waar je roest aan moet voldoen en welke eisen ze stellen.
     
  19. @Sietze; dat is wat de controleur tegen jou heeft gezegd. Ondertussen kunnen de regels al weer zijn aangescherpt. Dan wel blijft het de interpretatie van 1 persoon. De volgende persoon geeft weer een ander oordeel. "Juridisch" gezien houden ze de regels vaag, zodat er ruimte is voor eigen interpretatie. Kosten technisch e.d.
     
  20. De roest is in beginnende status. Er zijn alleen maar belletjes te zien. Dit is onder de achterklep greep. Volgens de mensen bij Ford Veendam is dit een plek waar er garantie op kan zitten.
    Dan klopt hetgene wat Lars zegt: Pas repareren als er een gat inzit.

    De roestgarantie is bij Ford 12 jaar.

    Als je bij een auto van 2003 (rfknol) al roest begint te zien is dit voordat de 12 jaar voorbij is al een gat, een grote om precies te zijn. Daarom zullen ze het wel gerepareerd hebben.

    Mijn auto is nu 11 jaar, dus de juridische tak geldt ook niet voor mij.

    Ik kan nog bij mijn oom navragen hoe dit zit. Deze werkt bij Ford Emmeloord en daar heb ik mijn auto ook vandaan. Zou ik hem daar een 2e keer kunnen laten keuren of staat dit ergens opgeschreven?

    iig bedankt voor het meedenken.
     

Deel Deze Pagina