2.0i 16V 145pk wil iemand iets doen, even luisteren onder kap..

Discussie in 'Performance' gestart door FOCUSWAGON, 9 apr 2013.

  1. ik heb nog niet kunnen kijken ivm ik andere auto nu bij mij heb
    maar voor mij lijkt het op dynamoruis
    https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=uuDLfk2t0kA#t=41s
    weet niet of het bij jouw het zelfde klinkt.
    ik denk het wel. de rede dat ik het ook met radio aan en uit hoor is dat hij gevoeliger is ivm ik extra versterker achter in heb liggen

    tot zover stoort het me niet direct, komt niet boven de muziek uit.
    momenteel is de spanning bij lopende motor perfect
    namelijk 14.3volt gemeten vanaf de eobd stekker.

    enige dat het bij mij kan zijn is dat ik een aardlus heb en/of dat signaalkabels langs de voedingskabel niet goed is. goeie massa aansluiten op de radio en naar achteren. tevens de tulp kabels verleggen en kijken of het dan beter is of nog beter opgelost is

    heb ook verhalen gelezen dat ze tulp kabel de buitenmantel ervan (de massa is dat) direct met draad aan massa leggen via de radio en dat het dan ook beter is
     
  2. #22 trucker0werner, 3 mei 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 mei 2013
    [YOUTUBE]Dg22Ua8LS18[/YOUTUBE]
    http://www.youtube.com/watch?v=Dg22Ua8LS18
    dit is het fluitend geluid wat ik hoor, audio is niet perfect maar probleem is wel duidelijk te horen. vooral als andere het ook hebben weten ze precies of het, hetzelfde geluid is of niet
     
  3. Klinkt mij niet als een dynamo ruis, maar meer als een turbo geluid...
    en die zit er bij jouw niet op, dus zou je denken aan een luchtlek in het aanzuig
    traject......
     
  4. het kan ook nog de aardlus zijn met de radio en met de versterker. enige manier om daar achter te komen is om de 80A zekering bij mijn accu eruit te halen en dan kijken of het weg is.
     
  5. Nu je het zo zegt.....was volgens mij incl. foto's hoe je ze los kon halen
    toch? en iets van dat het onderdeel niet los te krijgen was, maar via de sloop
    een identieke gevonden en hersteld....of zit ik er compleet naast??
     
  6. yep klopt helemaal
    enige is dat ik toen der tijd bij mij dit in orde leek te zijn.
    echter de problemen die ik heb en hij had zijn hetzelfde.
    toen der tijd zelf ook gekeken en bij mij leek dit toen goed te zijn.
    moet dus van de week keer op onderzoek uitgaan

    kan iemand toevallig exact zeggen welk onderdeelnummer het is.
    op ebay heb ik er 1 gezien voor 100pond ex verzendkosten.
     
  7. #28 aslomp, 9 mei 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 mei 2013
    @trucker0werner:

    Hoi, ik heb je bericht gelezen.
    Bij mij was de fluittoon vooral bij stationair en iets daarboven hoorbaar.
    Je kan het kontroleren door even de afdekplaat van de motor te halen en kijken naar het vacuumdoosje. Tussen stationair en 2500-3000 toeren wordt het doosje aangetrokken door vacuum en zet dan de wervelkleppen "dicht".
    Daarboven gaan de kleppen weer open(ruststand). Ook als de motor uit is staan de kleppen open. Dus motor uit palletje naar boven, motor stationair palletje naar beneden.

    Er zit ietsje lager ook nog een vaccumdoosje voor de omloopklep. Ook die zal lek kunnen zijn.

    Hier is mijn topic http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=22256&page=3
     
  8. ik heb juist dat het vooral bij 2000-2500rpm te horen is.
    dat kan dus de ene klep zijn ivm dan bedient wordt.
    met rijden zelf merk je niks van

    laatst bij ultimate tuning op de bank heeft hij een nette koppelcurve en vermogencurve. helaas was hij al getuned en blijkt op 149pk te hangen.
    met beetje geluk zijn de vacuumkleppen niet goed meer en levert het ook wat winst op met rijden.

    ik weet dat boven de bak de 2 kleppen zitten ervoor. kijken of ik deze los kan maken en zo kan controleren of het geluid weg is.
    als de auto stilstaat kun je het namelijk al horen
     
  9. [MENTION=4637]trucker0werner[/MENTION] Is die tuning voor of na de testbank meting bij K&N Eindhoven gedaan? Bij K&N lieten ze bij jou een ander vermogen zien (verschil van 30 pk).
     
  10. kennelijk was hij altijd al getuned
    je moet wel in de gaten houden dat 119pk toen vermogen op het wiel was en 149pk brekende vermogen op de motor is. weerstand van de aandrijflijn wordt namelijk ook gemeten en daardoor kom je op een x aan vermogen uit.
     
  11. Zou het verschil bij jou dan ook van toepassing zijn op de andere 3 Rally Editions (Rykers, Steff en die van mij) die bij K&N Eindhoven op de testbank stonden?
     
  12. wie weet
    ik weet wel dat de uitlaat zeker iets heeft geholpen maar ik liever een pc koop dan uitlaat ga vervangen
     
  13. heb gisteren me vacuum afgesloten en gestart
    geluid was nog steeds aanwezig. tevens als ik de stekker van de klepjes voor de vacuumaansturing eraf haal zie ik de kleppen ook op en neer gaan.
    dus heb pech maar wel geluk
    geluk dat ik de spruitstuk niet hoef te vervangen
    pech dat het niet het probleem is.

    ik denk dat tussen mijn gasklep en luchtfilter de verbinding niet helemaal goed is. dus eerst de oude vertrouwde ford slang tussen zetten en dan kijken of het over is
     
  14. Ik zal zometeen eens kijken of die van mij dat ook doet dat fluit geluidje
     
  15. Ik ga morgen ook eens wat filmpjes maken.
     
  16. Vandaag bij een garage geweest na bezoek aan tandarts tijd.
    Omdat na werk normaal geen tijd voor is.

    Hij gaat al wat meer geluid maken....
    Vermoed dynamo. Als ik koppeling intrap zakt het geluid weg.
    Is er niet binnenkort een focus meeting omgeving brabant.
    Tot overmaat van ramp lig ik nu in scheiding...dus hoop te regelen en verwerken..pech achtervolgt me ... Mondeo airco stuk, was condensor. Iemand schade gemaakt op de Mondeo... Etc etc..

    Maar ontopic... Met koude start lijkt het harder te klinken. Bij garage toen straks was het niet overduidelijk maar wel aanwezig...
    Ik heb wel een Ipad, zou daar wel mee kunnen opnemen, tijdens rijden.

    Bedankt voor de moeite van opnemen.
    Moet er bij zeggen dat de mondeo wel dezelfde motor heeft en heeft het geluid niet...2.0L duratec dus.
    Ps mondeo staat te koop...
     
  17. Misschien kunnen we ook een keer afspreken... Is maar paar km
     
  18. Is prima hoor , is hooguit 4 a 5 km :cool:

    Stuur maar pm :)
     
  19. Ieder de helft rijden LoL
     

Deel Deze Pagina