ik heb nog niet kunnen kijken ivm ik andere auto nu bij mij heb maar voor mij lijkt het op dynamoruis https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=uuDLfk2t0kA#t=41s weet niet of het bij jouw het zelfde klinkt. ik denk het wel. de rede dat ik het ook met radio aan en uit hoor is dat hij gevoeliger is ivm ik extra versterker achter in heb liggen tot zover stoort het me niet direct, komt niet boven de muziek uit. momenteel is de spanning bij lopende motor perfect namelijk 14.3volt gemeten vanaf de eobd stekker. enige dat het bij mij kan zijn is dat ik een aardlus heb en/of dat signaalkabels langs de voedingskabel niet goed is. goeie massa aansluiten op de radio en naar achteren. tevens de tulp kabels verleggen en kijken of het dan beter is of nog beter opgelost is heb ook verhalen gelezen dat ze tulp kabel de buitenmantel ervan (de massa is dat) direct met draad aan massa leggen via de radio en dat het dan ook beter is
[YOUTUBE]Dg22Ua8LS18[/YOUTUBE] http://www.youtube.com/watch?v=Dg22Ua8LS18 dit is het fluitend geluid wat ik hoor, audio is niet perfect maar probleem is wel duidelijk te horen. vooral als andere het ook hebben weten ze precies of het, hetzelfde geluid is of niet
Klinkt mij niet als een dynamo ruis, maar meer als een turbo geluid... en die zit er bij jouw niet op, dus zou je denken aan een luchtlek in het aanzuig traject......
het kan ook nog de aardlus zijn met de radio en met de versterker. enige manier om daar achter te komen is om de 80A zekering bij mijn accu eruit te halen en dan kijken of het weg is.
zat net te denken aan een topic die eerder aanwezig was http://focusclub.nl/forum/showpost.php?p=1820135433&postcount=26 daar staat letterlijk in het fluiten van lage toerental door dat de vacuumklep defect is en niet goed werkt. moet dus bij mij kijken of dit het geval is
Nu je het zo zegt.....was volgens mij incl. foto's hoe je ze los kon halen toch? en iets van dat het onderdeel niet los te krijgen was, maar via de sloop een identieke gevonden en hersteld....of zit ik er compleet naast??
yep klopt helemaal enige is dat ik toen der tijd bij mij dit in orde leek te zijn. echter de problemen die ik heb en hij had zijn hetzelfde. toen der tijd zelf ook gekeken en bij mij leek dit toen goed te zijn. moet dus van de week keer op onderzoek uitgaan kan iemand toevallig exact zeggen welk onderdeelnummer het is. op ebay heb ik er 1 gezien voor 100pond ex verzendkosten.
@trucker0werner: Hoi, ik heb je bericht gelezen. Bij mij was de fluittoon vooral bij stationair en iets daarboven hoorbaar. Je kan het kontroleren door even de afdekplaat van de motor te halen en kijken naar het vacuumdoosje. Tussen stationair en 2500-3000 toeren wordt het doosje aangetrokken door vacuum en zet dan de wervelkleppen "dicht". Daarboven gaan de kleppen weer open(ruststand). Ook als de motor uit is staan de kleppen open. Dus motor uit palletje naar boven, motor stationair palletje naar beneden. Er zit ietsje lager ook nog een vaccumdoosje voor de omloopklep. Ook die zal lek kunnen zijn. Hier is mijn topic http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=22256&page=3
ik heb juist dat het vooral bij 2000-2500rpm te horen is. dat kan dus de ene klep zijn ivm dan bedient wordt. met rijden zelf merk je niks van laatst bij ultimate tuning op de bank heeft hij een nette koppelcurve en vermogencurve. helaas was hij al getuned en blijkt op 149pk te hangen. met beetje geluk zijn de vacuumkleppen niet goed meer en levert het ook wat winst op met rijden. ik weet dat boven de bak de 2 kleppen zitten ervoor. kijken of ik deze los kan maken en zo kan controleren of het geluid weg is. als de auto stilstaat kun je het namelijk al horen
[MENTION=4637]trucker0werner[/MENTION] Is die tuning voor of na de testbank meting bij K&N Eindhoven gedaan? Bij K&N lieten ze bij jou een ander vermogen zien (verschil van 30 pk).
kennelijk was hij altijd al getuned je moet wel in de gaten houden dat 119pk toen vermogen op het wiel was en 149pk brekende vermogen op de motor is. weerstand van de aandrijflijn wordt namelijk ook gemeten en daardoor kom je op een x aan vermogen uit.
Zou het verschil bij jou dan ook van toepassing zijn op de andere 3 Rally Editions (Rykers, Steff en die van mij) die bij K&N Eindhoven op de testbank stonden?
wie weet ik weet wel dat de uitlaat zeker iets heeft geholpen maar ik liever een pc koop dan uitlaat ga vervangen
heb gisteren me vacuum afgesloten en gestart geluid was nog steeds aanwezig. tevens als ik de stekker van de klepjes voor de vacuumaansturing eraf haal zie ik de kleppen ook op en neer gaan. dus heb pech maar wel geluk geluk dat ik de spruitstuk niet hoef te vervangen pech dat het niet het probleem is. ik denk dat tussen mijn gasklep en luchtfilter de verbinding niet helemaal goed is. dus eerst de oude vertrouwde ford slang tussen zetten en dan kijken of het over is
Vandaag bij een garage geweest na bezoek aan tandarts tijd. Omdat na werk normaal geen tijd voor is. Hij gaat al wat meer geluid maken.... Vermoed dynamo. Als ik koppeling intrap zakt het geluid weg. Is er niet binnenkort een focus meeting omgeving brabant. Tot overmaat van ramp lig ik nu in scheiding...dus hoop te regelen en verwerken..pech achtervolgt me ... Mondeo airco stuk, was condensor. Iemand schade gemaakt op de Mondeo... Etc etc.. Maar ontopic... Met koude start lijkt het harder te klinken. Bij garage toen straks was het niet overduidelijk maar wel aanwezig... Ik heb wel een Ipad, zou daar wel mee kunnen opnemen, tijdens rijden. Bedankt voor de moeite van opnemen. Moet er bij zeggen dat de mondeo wel dezelfde motor heeft en heeft het geluid niet...2.0L duratec dus. Ps mondeo staat te koop...