Hallo ben Wesley kom uit Veenendaal en heb maandje terug een focus tddi gekocht van 2000 met kapotte brandstofpomp. Hier wat foto's zo kwam hij binnen op mijn werk. Bezig met de brandstofpomp. Na kleine was beurt..( dat was wel nodig) 2 weken geleden Velgjes gekocht.. MS Design Cup 7,5 J ET 42 16 inch. Banden gelijk gemonteerd.. Pirelly P Zero Nero 205 45 16. Vorige week beetje stereo ingebouwd. Radio 6000 vervangen voor Pionier 6800 Polk/Momo subwoofer + versterker ingebouwd. Me interieurfilter even vervangen..( dat was ook wel nodig) 2e paasdag puzzelrit gereden van Ford XRRS-Club. In het doornsegat ff paar kleine foto'tjes gemaakt. Dat is voor nu mijn Focus Greetz Wess.
Ja plannen genoeg.. alleen even kijken wat ik nammelijk ga doen. ik wilde hem ook heeeel graag gaan chippe alleen het zo word afgeraden.. weet ik niet of ik het ga doen.. want de focus heeft nu 258000 gelopen. Misschien houd ik hem nog even en dan ga ik hem verkopen, en een andere zoeken met minder kilometers.
Zo: even een update Ik blijf deze focus lekker rijden. ik kan aan deze auto geen hele grote onkoste meer krijge, omdat de balangrijkste dingen wel vervangen zijn zoals: brandstofpomp, koppeling, vliegwiel. Dus ik wil lekker blijven rijden met deze!! Heb v-maxx schroefset besteld. En een chiptuning box van DTE. Dit weekend heb ik de spullen. Ik show de pics na dit weekend!!
Focus Wess-rs update: gechiped!! Zo Kleine update: Chipbox zit er in, en trekt als een beer!! Hier wat foto's van het monteren. Specificaties: Tot zo ver!!
Ja, heel misschien dat ik hem zaterdag op Lelystad ( ford meeting) op de rollenbank zet, maar hij roet heel erg.. deed hij al erg zonder.. dus ik wil dat eigenlijk eerst even fixen.
Als ik zo naar je intercooler kijk, is die ook niet erg fris meer, ik zou die ook maar eens vervangen, grote kans dat je roetproductie dan een stuk minder is, bij de mijne heeft het wel heel erg gescheelt.
Dat de intercooler wat vervuild is aan de buitenkant zegt toch niets? EGR afdichten scheelt bij mij heel veel in zwarte wolken achter de auto.
Intercooler is het niet, die is gereinigd voordat ik er mee ging rijden. Vriend van mijn heeft ook egr afgedicht.. dat scheelde bij hem wel 80% roet uitstoot. Morgen ga ik hem dicht maken!
Zo update voor vandaag: EGR afgedicht + voor schroefset gemonteerd. Morgen worden de nieuwe stelringen voor achter opgestuurd. dan kan ik vrijdag avond de achterkant monteren. Het EGR plaatje. Voorveer. Einde van de week nieuwe update. Mvg Wesley.
He Wes, Gaaf om te horen dat het dichten van de EGR bij jou ook zoveel scheelde. Ik heb het idee dat hij bij mij nu minder roet dan dat ie deed voor het chippen. Vooral als je boven het turbobereik kwam wilde ie behoorlijk roken. Ik heb bij mij trouwens de beide luchttemperatuursensoren schoongemaakt met een beetje remmenreiniger. Ook het luchtslangetje naar de MAP-sensor heb ik vervangen (Die brak af toen ik met de EGR bezig was). Ik heb er, bij gebrek aan beter, een iets grotere op gezet. Kan de reactietijd alleen maar ten goede komen zou je zeggen.
Na het laten chippen van mijn focus tddi wagon het zelfde probleem als meerdere van jullie hier. ROET,ROET,ZWART en nog een ROET. Nu lees ik hier de egr klep dicht maken? Wat doet deze? Waarom dicht maken? En hoe dicht maken? Vast kunnen jullie me hier meer over vertellen!
Hier een heel topic over EGR-klep dichtzetten. Hopelijk vind je daar wat je zoekt ;-) En hier nog een link over de werking van de EGR