1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Welke remblok is als oem part beter?

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Boomerang78, 6 jun 2010.

  1. Ben alvast aan het rondkijken voor remblokken en nu zag ik op internet de EBC Ultimax remblokken.

    Is deze net zo goed als de oem remblokken van Ford of iets beter?

    Voor mij is het belangrijk dat ze lang meegaan, goed blijven werken en niet zoveel remstof veroorzaken.
     
  2. Irwan,

    Hoewel de :st: andere remschijven en blokken meekrijgt vanuit de fabriek dan de 2.0L, moet ik zeggen dat ik met de blokken en remmen welke nu onder jouw FoFo gemonteerd zijn, nooit problemen heb gehad anders dan de, soms moeilijk te verwijderen, hoeveelheid remstof :nocheer:

    Bij de :st: was dit probleem ook aanwezig totdat ik de blokken heb laten vervangen door EBC Redstuff. Vanzelfsprekend is er nog steeds spraken van remstof maar de hoeveelheid is aanzienlijk minder. Omdat de samenstelling van de EBC Redstuff blokken geen ijzer bevat hecht de stof nauwelijks aan de velgen en is met een droge doek te verwijderen, of een hogedrukreiniger natuurlijk net wat je wilt ;)

    Of dit verhaal ook opgaat voor de EBC Ultimax remblokken weet ik niet, maar nu ik eenmaal ervaring heb met EBC denk ik dat ook dat wel goed zit.
     
  3. Voor jouw wagen, zou ik de Greenstuff of de Redstuff nemen. Ga je imho veel meer geniet van hebben dat de EBC Ultimax.
     
  4. #4 kolere, 20 sep 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 sep 2010
    Ik denk dat ik mijn vraag in dit topic ook wel kan stellen. Waarom kost het 165 euro bij de dealer om voor je remblokken te laten vervangen. Ik wilde dit laten doen, maar denk dat ik het maar zelf doe, zoveel werk is het ook weer niet. Heeft iemand enig idee wat OEM remblokken kosten? Of kan je net zo goed een goed setje bij Brezan halen? Ik ben op zoek naar goede blokken, maar ik race niet dus hoeft niet superieur te zijn. Als het maar goed remt en enig tijdje mee kan.

    Is er een manier om je schijven te controleren? Heb geen zin dat ik de blokken vervang en 2 maanden later mijn schijven moet vervangen inclusief weer nieuwe blokken (zitten er al 150.000km op). Bij de onderhoudsbeurt was de enige aanmerking dat de blokken de volgende keer vervangen moestern worden.

    Ford prijslijst:
    http://www.ford.nl/cs/BlobServer?blobtable=MungoBlobs&blobcol=urldata&blobheadervalue1=attachment%3Bfilename%3D%22Onderhoudsschema_Focus_CMAX.pdf%22&blobheadervalue2=abinary%3Bcharset%3DUTF-8&blobheadername1=Content-Disposition&blobheadername2=MDT-Type&blobheader=application%2Fpdf&blobwhere=1214365692218&blobkey=id

    Of zijn deze ook goed:
    Remblokken OE Ford V ( R37422OE ) 60,75 euro
    http://www.onderdelendirect.nl/ford/focus-ii-da_/18378/remdelen-droog/remblokken-oe-ford-v/r37422oe

    Remblokken OE Ford V zelfde naam maar bijna 100 euro, wat is het verschil??
    http://www.winparts.nl/Onderdelen/Remsysteem/Remdelen droog/FORD/FOCUS II ^ 2004.11-???

    Ik zou het buitenproportioneel veel geld vinden om 100 euro arbeidsloon te moeten betalen voor het vervangen van de remblokken voor.
     
  5. Ik zit ook met een soortgelijk probleem... Na gisteren en vandaag een aanloopgeluid gehoord te hebben ff gekeken en m'n remblokken voor zijn tot op het metaal versleten.

    Ik ben tevreden met de Ford blokken die er tot nu toe onder hebben gezeten. Dus ik zoek iets vergelijkbaars. Nou zie ik dat er twee types remblokken zijn voor mijn st170:

    Finis 4346371 (Motorcraft)
    Finis 1359884 (?) (hier staat Economy bij vermeld) zie: http://www.fordst170.co.uk/finis.php

    Heb net de dealer gebeld en die beweert dat het plaatsen van die Motorcraft blokken 165 euro kost. Die "Economy" dingen zijn, tot mijn verbazing, duurder... nl 199 euro.

    Weet iemand het verschil tussen bovenstaande blokken? Of... kan ik, gezien de prijs, beter voor Green Stuff pads gaan? Die zijn sowieso beter en, met een prijs van zo'n 100 euro, goedkoper. Dit is niet onbelangrijk omdat ik m'n auto binnenkort wil verkopen en er niet teveel geld aan wil spenderen. Aan de andere kant wil ik de auto natuurlijk niet verkopen met slechtere pads dan OEM-kwaliteit.

    Alvast bedankt ;)
     
  6. Hey,

    originele ford onderdelen gaan steeds een goed resultaat opleveren qua remvermogen, bij aftermarket parts die je bij de brezan haalt moet je beetje opletten, niet allen zullen evengoed presteren. tot sommige zelfs ronduit slecht vooral bij hogere snelheden.
    Echter niets weerhoud je om deftige aftermarket blokken te monteren die ook minstens evengoed presteren dan OEM blokken. Dikwijls zijn dit merken die ook OEM parts leveren:mrgreen:
    dit zijn enkele merken waar ik zelf reeds goede ervaringen mee heb
    * TEXTAR
    OEM bij oa BMW
    * FERODO
    OEM bij oa FORD
    * ATE
    OEM bij o a MERCEDES, PEUGEOT
    * PAGID
    Wil je wat extra dan zijn er
    * FERODO DS2500
    zeer grote tevredenheid van iedereen die ik ken dat er mee rijdt
    * PAGID blauw
    meesten klagen over piepende remmen, eerder competitie gericht
    * EBC
    ben ik persoonlijk niet zo'n voorstander van, OK zijn goedkoop, echter heb het ooit egpresteerd om een stel Greenstuff te verslijten op 1000 km zonder op circuit geweest te zijn. Redstuff zou beter zijn. prijs/kwaliteit valt natuurlijk mee wegens lage prijs.

    mvg Chris
     
  7. Dankjewel voor je uitgebreide antwoord, Chris ;)... maar ik wil het eigenlijk "simpel" houden omdat ik, zoals gezegd, de auto binnenkort ga verkopen. Ik zoek remblokken die minstens gelijk zijn aan de OEM-pads, waar ik zeer over te spreken ben. Bij Ford hebben ze dus twee modellen waarbij ze mij het verschil niet konden uitleggen. Het enige was dat de goedkopere versie van Motorcraft was... dat staat trouwens ook op m'n pads achter. Maarja, daar rem je niet zo hard mee ;)

    Weet iemand het verschil tussen deze pads:
    Finis 4346371 (Motorcraft)
    Finis 1359884 (?) (hier staat Economy bij vermeld) zie: http://www.fordst170.co.uk/finis.php
     
  8. Beste,

    zoals reeds gezegd in vorige post, die merken die ik daar opnoem leveren gelijkwaardige prestaties als OEM blokken en gaan waarschijnlijk goedkoper zijn dan OEM Ford. weet niet het verschil tussen die twee originele die jij aanhaalt, weet wel dat zulks ook bij de Focus RS bestaat, de goedkope zijn daar goed vor straatgebruik, dus ook zeker goed voor jouw auto om te verkopen, ga je niet mee in de problemen kopen, de duurdere zijn iets beter materiaal, quasi vergelijkbaar met bv Ferodo DS, achter x maal duurder, dit is wel over de RS gesproken.
    Kijk effe op www.hbase.nl, vind je gelijk prijzen voor bv ferodo, let wel dit zijn bruto prijzen, dus gaat normaal nog korting af en moet nog BTW bij.
    Links die jij meegeeft geven niet aan over welk merk bloken het gat, kan dus best "witte producten" zijn die niks waard zijn. Ik weet toch graag wat ik koop

    hoop je hier wat mee kan

    mvg Chris
     
  9. Me garagist raadt remblokken aan (als je er neemt van Ford) met Fo Mo Co erop en niet die van Motorcraft.
     
  10. Dankjewel Chris ;), ik zie voor mijn auto overigens alleen TRW en BOSCH op die site die je opgeeft... geen Ferodo. Maar ik kom er wel uit ;)

    En waarom zegt jouw garagist dat, Dragunov?
     
  11. Hey,

    kijk dan eens op de belgische afgeleide www.hbase.be, daar staan ze er zeker bij

    gReetS
     

Deel Deze Pagina