Welke nieuwe Focus nemen?

Discussion in 'Techniek & onderhoud' started by Clipper, Mar 7, 2009.

  1. Beste Focus-clubbers,

    Ik ben net nieuw hier en wil graag jullie advies m.b.t. het kopen van een nieuwe Focus. Na een Escort Clipper 1.6 (1997) en twee Opels Zafira 2.2 (2001 en 2004) wil ik een Focus Wagon kopen. Ik heb verschillende vragen.

    * Zit er duidelijk een groot verschil tussen de 1.8 Flexifuel en de 2.0 Duratec-HE? 1.8 loopt op E85, dat lijkt me wel wat, maar een pittige 2.0 is ook niet verkeerd.

    * Klopt het dat xenon niet leverbaar is i.c.m. adaptieve koplampen? Waarom, bijvoorbeeld bij de S-Max is dat standaard met xenon!?

    * Iemand ervaring met de optie "sportieve wielophanging", hoeveel cm verlaging is dat?

    * Iemand ervaring met de optie "elektrisch verstelbare pedalen"?

    * Enkel bij de 18" 7-spaaks en 10-spaaks Y-velgen staat in de accessoirelijst "incl. stuuruitslagbegrenzer". Is dat bij de andere 18" (ook de af-fabriek mogelijkheid) niet nodig?

    * Weet iemand hoe het uitlaatsierstuk eruit ziet (evt. onder een RS-accessoirebumper), want de pijp zit standaard best ver onder de bumper en is schuin. Hoe zit dat gemonteerd?

    * Is deze pookknop ook op een nieuwe Focus te zetten? Hij staan nl. niet meer in de nieuwste accessoire lijst van Ford, alleen in die van voor de laatste facelift. [​IMG]

    Nou heel wat vraagjes, ik hoop dat jullie ze kunnen beantwoorden!
     
  2. de flexifuel schijnt om de 10000km een beurt te moeten hebben en de rest om de 20000km.
    Heeft te maken met de mandere soort brandstof welke er ook in kan, waardoor de olie veel meer schijnt te vervuilen.
    Houd men zich hier niet aan, dan schijnt de garantie te vervallen

    Althans dat werd bij de dealer vertelt.

    Groetjes Ton
     
  3. Ja ervaring mee, zou 0,5 cm lager moeten liggen, maar bij mijn auto leek het destijds wel een verhoging van 0,5 cm..... :shock:

    [​IMG]

    Persoonlijk zou ik die optie niet nemen als ik jou was. Dan kun je beter op een later moment kiezen voor een setje Eibach veren, dan zie je tenminste dat de auto wat lager ligt en dit rijdt nog behoorlijk comfortabel.

    Ik weet het niet 100% zeker, maar het lijkt me sterk dat die pookknop niet gemonteerd kan worden.....
     
  4. Dat is dus 2 keer per jaar een beurt, bij een gemiddelde van 20.000 p/j.
    Als ze hetzelfde tarief bereken als een normale kleine beurt heb je zo ook niet veel voordeel van eventuele bio-brandstof. :think:

    Is wel weer beter voor het milieu natuurlijk. :angel:
     
  5. Uit de engelse accesiore folder
    pook knop met bestelnummers

    Gear Lever Knob
    Aluminium design 1

    For 5-speed transmission
    1 359 006

    For 6-speed transmission,
    from 10/2005 onwards
    1 425 723

    Groetjes Ton
     
  6. Je hoeft alleen iedere 10.000km voor een beurt te komen als je op E85 rijdt. Verder vind ik de Flexifuel niet zo fijn lopen t.o.v de gewone 1.8
     
  7. Hij moet iedere 10.000 ververst worden en iedere 20.000 een beurt hebben gelijk de andere Focussen. Deze verversing kost thans 99 euro. Gezien het feit dat deze auto nieuw 1400 euro goedkoper is en niemand 28 jaar in zijn auto rijdt is er toch wel een financieel voordeel aan.
     
  8. Dit is niet wat de ford dealer vertelt.
    Werd zelfs bij vertelt dat de meeste verkopers het niet eens naar de klanten melden, maar dat ford wel de garantie in kan trekken omdat niet is aan te tonen op wat voor brandstof de auto gereden heeft.

    Hebben nu zelf een 1.6, komt ook goed mee.

    Groetjes Ton
     
  9. @Vessel

    Dit is mij door Ford zelf verteld!
     
  10. Op de 1.6 zat tijdelijk €4500 korting, nog voordeliger :D

    Groetjes Ton
     
  11. Vraagje wie bedoel je met ford?
     
  12. Importeur
     
  13. leuk, dan vertellen dealers en importeur dus wat anders.

    Maar, laten we maar niet teveel :offtopic: gaan.

    Groetjes Ton
     
  14. waarom zou een flexifeul kopen,
    ik zou lekker voor de 2 liter gaan

    ik heb zelf ook een 1.6 110PK maar het gaat wel als de brandweer

    ik heb proef gereden in de 2 liter station en de 1.6 liter Hatchback
    ik vond de Hatchback lekkerder rijden en het feit dat mijn vriendin het gevoel had dat we in de auto van "papa" rijden en dat wilde ze niet

    maar ik kan je vertellen ik heb nu in aardig wat auto`s gereden
    verschillende merken en ik vind de focus toch echt wel 1 van de lekkerste auto`s om in te rijden ik vond de golf 5 ook wel super rijden maar die was toch iets minder snel weg dan mijn focus

    ik rij nu tijdelijk in een volvo C30 omdat mijn focus schade had en opnieuw gespoten wordt. ik vind het rond uit een Klote auto hij rijd echt voor geen meter


    ik zou voor de 2 liter gaan en dan met style pack 3

    Qtop (Quito) heeft ook een focus statio met style pack 3
    alleen dan de 1.8 maar die rijd echt super lekker en ziet er ook super mooi uit
     
  15. Was het niet zo dat de focus,c-max,volvoc30 ,40 en 50 in feite de zelfe basis hebben????
    bij die volvo's is allles fomoco

    Zou een c30 dus eigenlijk nit zo'n kl.te auto moeten zijn.

    Groetjes ton
     

Share This Page