2.5i 20V 225pk Welke Airtec Intercooler?

Discussie in 'Performance' gestart door Marcel ST, 1 mrt 2014.

  1. Op aanvraag dus.:p is het zo te zien?
    Origineel of niet?

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. Blijf je topic effe volgen Ben benieuwd.
     
  3. Dat is nog de originele downpipe op de foto's
     
  4. Oke dankje!

    [​IMG]

    Andere intercooler er gister voor gezet, turbodruk komt nu ook al hoger.
    Denk dat ik hem volgende week naar verhoeven breng voor een chip op maat.
     
  5. Ja zoals gezegd is orginele downpipe.
    Mocht je deze veranderen moet je goed kijken of je er locking bolts bij krijgt.
    Vaak bij de aankoop downpipe krijg je een setje erbij ;)
     
  6. Oke dankje voor de tip!
    Ga hem eerst laten chippen, daarna maar eens verder kijken:)
     
  7. Persoonlijk zou ik nog ff wachten met chippen als je toch die downpipe wil gaan vervangen, pas als je alle hardware hebt vervangen is dan pas gaan chippen.

    Succes
     
  8. +1:rock:
     
  9. Zou ik ook doen.
    +2 dus.
     
  10. Klinkt logisch inderdaad, maar dit zal niet binnen nu en een halfjaar zijn dan denk ik, als ik na de chip rond 300 pk zit ben ik eerst wel even tevreden:).
     
  11. #31 Sbro.nl, 18 mei 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 mei 2016
    Snap ik, maar als je een map op maat laat maken moet je eerst zorgen dat alle hardware perfect is, anders kun je later nog een keer.
    Door een grotere downpipe spoelt je turbo sneller op en veranderd de tegendruk, hier kan de tuner dan rekening mee houden en zo een perfecte map schrijven op jou St.
     
  12. Dan zou ik eerder voor bluefin of dreamscience kiezen als je toch perse eerst wilt chippen.
     
  13. #33 Jkammenv, 18 mei 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 mei 2016
    Ik heb eigenlijk meer vertrouwen in een chip op maat. Weet dan zeker dat die echt op mijn auto is afgestemt.
    Heeft zo'n grotere downpipe nou echt heel veel nut?
    Heb al zitten kijken, voor €230 heb ik 1 van mangoose (is de rest ook).
    Heb zelf het idee dat je dan bezig dan blijven.
    Voor mij is 300 pk genoeg, denk dat ik dat met deze optied wel bijna haal.
     
  14. #34 dutchguy, 18 mei 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 mei 2016
    Zonder het vervangen van de downpipe ga jij de 300pk niet halen.
    280pk misschien, maar met hoge egt waarden.

    Ik ben het met de rest eens: eerst hardware in orde maken, dan chippen.

    Voor 300pk ben je nodig:

    Intercooler, downpipe met decat of sportcat, vervangingsfilter met ecu spacer of complete cais.
    De koppeling komt daarna vanzelf ;)
     
  15. #35 Jkammenv, 18 mei 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 mei 2016
    Oke oke! Denk dat jullie me hebben overgehaald..
    http://j-w-racing.co.uk/product.php/7287/2618/mongoose_downpipe___ford_focus_st

    Gaat deze passen?
     
  16. Die gaat wel passen.
     
  17. De lockingbolt's zijn in mijn ogen zeer ver overprijst

    Je kan ook NordLock ringen gebruiken (M8 versie), die werken perfect hier op mijn RS2

    >>Klik<<

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  18. Precies, en dan in combinatie met kraagbouten M8 10.9. Zo bespaar je ook de dure bouten van Ford zelf.
     
  19. Overprijst en overrated voor mijn idee inderdaad.
    Met hoeveel bouten moet hij vast? Bestel ik die ook meteen.
    Heb de downpipe besteld ondertussen ook besteld!
    Volgende week ergens binnen! Wie weet word het nu toch eens wat
     

Deel Deze Pagina