1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Weer terug hier op het forum

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door MSC, 2 jan 2013.

  1. Hallo, ik ben Mario en ik ben na afwezigheid van enkele jaren ben ik weer terug op dit forum. Liefhebbers die vanaf het begin op dit forum rondneuzen kennen mij misschien nog wel als Focus 2. Ik heb de laatste 2,5 jaar een Ford Taunus als hobby gehad en daarom zat ik meer op andere sites/forums. Nu is mijn Taunus verkocht en heeft de Focus weer mijn volle aandacht. Een paar maanden geleden heb ik mijn Focus 2 fase 1 1.6 TI-VCT uit 2006 ingeruild voor een fase2 uit 2008. Het is een 2.0 TDCI Titanium BNS met X-Pack en nog wat opties die volgens mij niet op het X-pack zitten zoals privacy glass en een schuif/kanteldak. Van mijn vorige Focus heb ik 50 mm H&R veren overgezet en gecombineerd met Bilstein dempers (B 8 sprint). Hij staat nu op de originele 17 inch velgen met winterbanden. In de zomer rij ik met 18 inch (die ik ook onder mijn vorige Focus had). Er zijn nog wel wat plannen voor kleine veranderingen maar daarover later meer.

    Hier wat foto's (als het lukt):

    Mijn vorige:
    [​IMG]

    Ik weet dat het slechte foto's zijn en dat hij niet schoon is maar voor een eerste voorstelling moet het maar even.
    De Huidige:
    [​IMG]
    [​IMG]

    Onderstel:
    [​IMG]
     
  2. Welcome back Mario.

    Heb je ook foto's van de Taunus? Er zijn er hier genoeg waaronder ikzelf die gek zijn op oldtimers.
     
  3. Heb ik dan zekur deze koplampen van jou over genomen :P

    [​IMG]

    Ze bevallen prima! De linker xenon ballast wil wel eens uit blijven door de aan uit aan beveiliging. Doordat de motor dan start terwijl de lampen aan zijn door het drv relaid.
    Dit wil ik gaan veranderen door drl in de mistlampen te creeren...

    goh leuk dat je weer online bent dan.
     
  4. Welkom terug, een hoop nieuwe mensen voor jou dan waaronder mijzelf
     
  5. Welkom terug!
     
  6. Welkom (terug) Mario!
     
  7. Hoi welkom back :thumbs::thumbs:
     
  8. Welkom terug. Maar veren van een 1.6 benzine onder een 2.0 diesel? Gaat dat wel goed?
     
  9. #9 McGyver, 3 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 jan 2013
    Welkom terug! Mooie complete Focus!

    Dat was ook mijn eerste gedachte... Hij staat aan de voorzijde lager dan aan de achterzijde.
    [​IMG]

    en ik heb de thumbnails klikbaar gemaakt, kun je de foto in een groter afmeting bekijken.
     
  10. Welkom terug Mario :)
     
  11. Bedankt voor het welkom allemaal!!

    Blauwitje:
    Goed om te horen dat je er plezier aan hebt. Ik heb nooit last van storing gehad maar ik had dan ook geen DRL. Altijd eerst starten en dan pas alles aan zetten.


    Mike:
    Deze veren zijn voor alle motorvarianten. Ze zijn ook behoorlijk stug. Je hebt ook de 40mm variant van H&R en daarvan heb je volgens mij wel speciaal een variant voor de benzine en de diesel. Omdat deze zwaarder is dan de benzine heb ik nu ook Bilstein dempers eronder. Het rijdt wel een stuk beter. Mijn vorige reed ik met de standaard dempers en die 'stuiterde' meer. Nu ligt hij erg strak op de weg en daar hou ik wel van. Als je comfort wilt moet je het dus zo niet doen.

    Jason101:
    Een beetje off-topic maar hier een foto van mijn Taunus. Het was een TC1 Coupe 2300 V6 GXL uit 1974.

    [​IMG]
     
  12. welkom,
    Focus ziet er goed uit zo met die verlaging.
    Maak j nog een eigen topic in mijn focus
     
  13. #15 McGyver, 4 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 jan 2013
    Is dat wel zo? Voor de waarder belaste assen is er ook een langere variant.
    Als ik jouw vorige Focus bekijk en deze vergelijk met de nieuwe, vangt ligt 'ie nu minstens 3cm lager.

    EDIT: volgens mij heb ik nu de juiste documentatie gevonden!
    De 50mm verlangings veren zijn idd voor meerdere voertuigen (Ford & Mazda) en typen geschikt.
     
  14. Ik zal een topic openen in " mijn Focus" waar ik wat betere foto's ga posten en veranderingen ga bijhouden.
     

Deel Deze Pagina