1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wederom hulp

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Draken, 14 aug 2011.

  1. Hallo allemaal,

    Ik heb nu 2 problemen met mijn focus wagon 1.8 tddi uit 2000.

    1: bij het remmen bij lagere snelheden komt de auto met een trommelend geluid en dito gevoel tot stilstand. Het getrommel doet mij denken aan de ABS maar dan behoort hij geen geluid te maken lijkt me. Het kondigt zichzelf ook aan wanneer de voet al lichtelijk de koppelingpedaal aaraakt is er al een trilling te voelen die bij het remmen in ''trommelen'' eindigt.

    Volgens een garage houder is na het vervangen van een van de fusee's en remschijf geen direct gevaar maar lekker is het niet. Bij elke rit gebeurt dit wel eens maar gelukkig niet de gehele tijd. Zelf dacht ik aan een ABS sensor maar wellicht weet iemand wat dit kan zijn.


    2. sinds kort wil de auto bij vol gas even inhouden om vervolgens wel weer te gaan. vervuilde diesel of iets anders? geen koppelingsprobleem lijkt me die is net vervangen met drukgroep e.d.

    graag hulp!
     
  2. Ik heb de zelfde Focus, zelfde bouwjaar en ik ben ook niet enthousiast over de remmerij. Bij mij iets anders, bij lang (stevig) remmen lijk ik ook dat trommelende gevoel te ervaren. Het komt niet echt betrouwbaar over. Ik dacht eerst aan remblokken die op zijn maar voor de voorkant is dat zeker niet het geval. ??
     
  3. Ik ken wel idd dat als je bv van de snelweg afkomt en stevig afremt, dan
    hoor je hem brommen en voel je dit ook in het pedaal, en het is absoluut niet
    de ABS, meestal was dit zodra de remblokken voor dunner werden en dus te
    heet werden, een soort van glazuren van de blokken;)
     
  4. Zoals jij het beschrijft is het precies. Ik heb het eens bekeken maar er is voldoende 'vlees' op de blokken. Het kan niet echt kwaad???? of toch maar blokken vervangen???


     
  5. Er is een minimum wat voorgeschreven word wanneer de blokken eruit moeten
    in ons vak noemen ze dat een kwart voor het afbreken:mrgreen:
    Maar bij onze vorige Focus I (1.6i Fase II) zaten originele blokken, en die
    deden dit dus ook, terwijl ze nog 75% waren, waren dus gewoon te hard en
    konden de warmte niet goed afvoeren, wat het voorgeschreven minimum is
    kan ik zo even niet vinden, maar dacht dat nieuw een voering had van 12mm
    en ik gok dat je bij 3mm ze wel mag vervangen;)
     

Deel Deze Pagina