gegroet allen, plain and simple graag had ik eens geweten welke de mogelijke tuning-opties zijn (andere dan hem te chiptunen naar +-200pk) voor mijn focus 3, 2.0 TDCI wat is het prijskaartje hiervoor? geeft het beter vermogen? is het zijn geld waard? thx!
Makkelijkste is chippen. Maar ik denk dat je dit niet wil doen omdat het een leasewagen betreft? Wellicht ander luchtfilter (K&N) voor iets betere ademhaling. Zal iets helpen. Grotere intercooler (als die er al zijn). En anders gewoon rijden met 163 PK. Ben je volgens mij ook geen stakker.
Waarom zou je een leaseauto niet willen chippen, maar wel intercooler en luchtfilter willen veranderen?
ik denk dat ik mij verkeerd heb uitgedrukt ik ga hem wel degelijk laten chippen, wilde enkel weten wat ik voor de rest nog kan doen tegen welke prijs/prestatieverhouding
Chippen is uit te lezen op t moment dat de auto voor t verplichte onderhoud bij de dealer staat. Luchtfilter en intercooler kun je zelf verwijderen, gechipte software wordt lastiger....
Voordat er een spraakverwarring ontstaat: wanneer je dus met een gechipte auto (met de aangepaste software) bij de dealer komt, kunnen ze dus uitlezen. Bepaalde waardes zijn bij chippen heel anders dan stndrd. Een beetje monteur heeft dan snel door wat er aan de hand is en in geval van garantie kan dit een probleem opleveren.
Als ze bij de dealer software kunnen overschrijven, kunnen ze waarschijnlijk ook uitlezen. Wellicht dat ze er niet naar kijken maar dat weet ik niet. Zou de gok niet nemen zelf.
Of gewoon door je dealer laten verklaren geen problemen te hebben met chiptuning. Veel van onze Audis zijn ook gechipt, maar nooit problemen bij garantiezaken hoor.
Ik denk niet dat ze er achter komen, en als ze er wel achter komen dat erg vinden. Gewoon doen dus. Ik denk dat het nut van een intercooler bij een diesel overschat wordt ten opzichten van wat ze kosten.
er is op dit forum al zoooooveel geschreven over chiptuning en garanties.... als je gewoon je auto normaal gebruikt, en na chiptuning niet hem gaat gebruiken als rallykanon of formule 1 mobiel zal er niks gebeuren heh.
helaas is dat niet zo als ik een auto krijg dan merk ik aan het rijden of hij gechipt is of niet verder bij normaal gebruik merk je niks van enige dat ik uit kan lezen is de softwarenummer en datum van herporgrammeren, en nog paar andere waardes bij chippen worden deze waardes niet gewijzigd dus ik weet het niet verder kun je alleen zien als je in meting gegevens ziet dat in bepaalde situatie de druk vrij hoog blijft echter moet je dit net weten maar vaak merk je dit niet want anders geeft hij ook storing aan en door de tuning bedrijf die chipt hebben ze proefrit gemaakt kunnen dan ook garanderen dat geen een sensor probleem zou decteren verder intercooler doet degelijk wel iets maar als hij groter is dan zal hij bij langere en hogere belasting beter koelen. ga je normaal mee rijden en wil je 1 keer planken dan is het niet nodig je wint wel iets in maar voor die paar keer zou ik het niet doen vooral als de auto in de garantie zit, dan valt wel degelijk dit te zien en kunnen ze moeilijk doen
Op eBay zijn scherpe prijzen te vinden voor de K&N E-2993 en de Pipercross PX1746 cilindervormige vervangingsfilters.