1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.6 TDCi 110pk waste gate geluid bij diesel?

Discussie in 'Performance' gestart door FOCUSWAGON, 2 feb 2016.

  1. Is er ook een waste gate te maken zo als bij benzine motor?
    Bijvoorbeeld zoals bij de ST
    dat afblazen van de Turbo (waste gate)


    (domme vraag??)
     
  2. Waarom zou je dat überhaupt willen
     
  3. Ik zou jou velgen ook in geen honderd miljoen jaar onder mijn auto willen, maar jij ben er blij mee dus vanwaar deze opmerking?

    Ontopic. Het afblazen van een turbo, is om op het moment van het sluiten van de gasklep, de turbo door te laten draaien. Hierdoor is nadat je vlak daarna de gasklep weer opent (zoals bij doorschakelen) de turbo nog op toeren is en direct weer druk kan leveren, in plaats van dat de turbo door zijn eigen druk afgeremd wordt.

    Een diesel werkt met een luchtoverschot, er gaat altijd zoveel mogelijk lucht naar binnen. Er zit dus geen gasklep, en dus is het ook niet mogelijk (en nodig) om de turbo te laten afblazen.

    Er zijn echter wel sets om een dumpvalve electrisch te laten schakelen op bijvoorbeeld je koppelingspedaal. Echter heeft dit absoluut geen nut en zal de auto ook iets gaan roeten
     
  4. Bij mij zit er een half open luchtfilter op van K&N (57s). Hierdoor hoor je een klein beetje een soort van pssst geluid bij gas los laten maar hij gaat er ook een beetje van brommen en je hoort hem iets fluiten. Het is een 2.0 tdci 2 fase 2.
     
  5. bedankt voor de antwoordjes

    dan is het prima zo
     

Deel Deze Pagina