1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Waarom uitlijnen na vervangen veren

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door TNT, 7 feb 2009.

  1. De titel zegt het al: waarom moet je de auto opnieuw laten uitlijnen als je de vering verandert?

    Ik heb vandaag de veren vervangen door Eibach verlagingsveren, maar je maakt alleen de stabilisatorstang en de stuurstang los.
    Daarna schuif je het geheel uit de schokbreker. Je verdraait in principe niets, en plaatst het terug zoals het zat.

    Wat kan er nu verdraaien dan? Waarom uitlijnen?

    :) TNT :)
     
  2. De positie van de wielen tov weg is verandert door de lagere veer. Sommigen adviseren om pas uit te lijnen na een week of 4. Dan kan alles wat inzakken zegmaar. Bij mij was de auto gelijk na verlagen uitgelijnd. Maar het stuur was toch scheef gaan staan na een korte periode
     
  3. Mijn auto is ook verlaagd op die manier na idd 4 weken een bezoek gebracht aan de uitlijnbank en gok eens.....









    Hij hoefde niet bijgesteld te worden! :lol:
     
  4. Mijn auto is direct bij levering verlaagd, en een week of 4 later uitgelijnd. Er bleek helemaal niks aan te hoeven gebeuren. Mijn vorige auto is verlaagd, met dezelfde soort veren en ook door hetzelfde bedrijf, en daar was het behoorlijk nodig. Het hangt ook een beetje van de auto af denk ik.
     
  5. Dat klopt inderdaad. Bij ik dus heb gemerkt bij de ST is dat de uitlijning erg belangrijk is. Het stuurhuis is vrij direct. Dus als een wiel iets scheef staat merk je dat gelijk. Vandaar dat ik na 4 weken de auto opnieuw is uitgelijnd. Zie mijn topic daarover :wink:
     
  6. Weet niet hoe het zit met verlagen en uitlijnen :? :? Ik rij op verschillende hoogtes een paar keer per dag. 8) 8) Dus zou ik elke keer als ik van hoogte verandert de auto moeten uit laten lijnen. :shock: :shock:
     
  7. Jij rijd op een airride, Berry. Ik heb daar geen verstand van. Maar ik denk niet dat je appels met peren moet gaan vergelijken.
     
  8. Wat ik er mee bedoel te zeggen is dat je altijd wel even kan kijken of het goed zit met je uitlijning beter 1 x te veel gaan dan een setje banden verpesten en eventueel je lagers pesten. Ik heb hem ook uitgelijnt met een kleine aanpassing van de wielstand omdat ik in hoogte kan veranderen. En bij mij de banden slijtage iets harder gaat. En kwa vergelijking er gebeurd precies hetzelfde alleen bij mij constand verschillend en hij rijd in alle standen lekker dus zonder trillend stuur of iets. Dus zoveel verlopen zal hij niet doen.
     

Deel Deze Pagina