1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

waar dienen deze stekkers voor

Discussie in 'Electronica' gestart door Fopjex, 23 mei 2013.

  1. bij het verwisselen van mijn lichtschakelaar viel mijn oog op deze 2 stekkers

    waar zijn deze voor?

    [​IMG]
     
  2. Lijken een beetje op de stekker van verlichting, probeer het een zal ik zeggen
    of er stroom op staat...
     
  3. Gokje....voorbereiding voor mistlampen?
     
  4. die zijn onderdeel van DRL.
    als je die 2 stekkers in elkaar drukt zullen je stadslichten permanent branden als de auto op contact staat.(ongeacht de stand van de lichtschakelaar)
     
  5. #5 Michiel35, 28 mei 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 mei 2013
    DRL voorbereiding op een focus 1 fase 2 ( want daar hebben we het hier over volgens t topic titel )? Hmm....dan ga ik eens kijken of de mijne dat ook heeft ( rij nl. altijd met licht aan, scheelt me weer een handeling :) )
     
  6. Iedere fase2 heeft deze stekkertjes.
    Maar niet iedere fase2 heeft de bedrading naar het drl relais liggen.
    Het drl relais zorgt icm een weerstand voor het permanent laten branden van de dimlichten. Voor xenon lampen zit die weerstand er niet op.

    je mag niet met alleen met je stadslicht rijden.
    je mag wel met alleen je dimlicht rijden (mits gedimd).
     
  7. ja, zoiets bedacht ik me later, over welke verlichting je mag voeren. Ik doe er niets mee ;) Draai wel gewoon de schakelaar aan en uit ;)
     
  8. Maar dat betekent dus dat als je deze stekkers met elkaar verbindt, je dimlicht altijd brandt zodra contact aan. En ook uit zodra contact uit? Da's handig!
     
  9. maar als ik het goed begrijp werkt t niet met xenon?

    dan heeft t voor mij geen nut aangezien dit er bij mij in komt
     
  10. nee de 2 stekkers achter je lichtschakelaar zetten je stadslicht, achterlichten en kentekenplaatverlichting aan.

    dit werkt altijd.

    Voor de dimlichten heb je een DRL relais nodig in de zekeringskast onder de kap.
    Meestal zit de bedrading er niet.
    Bij halogeen zit er dan ook een weerstand onder de zekeringskast, bij xenon is deze overbrugd (omdat je xenon niet kan dimmen met een weerstand)
     
  11. Aha, gelezen met wishful thinking in mijn hoofd. Je gaf inderdaad duidelijk dat het de stadslichten betrof...
     

Deel Deze Pagina