waarom zijn er platen om de compressie te verlagen als je een turbo setup wilt. Moet dan toch niet nodig zijn...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Compressieverhouding Verhouding tussen de inhoud van zuiger omhoog en omlaag
Dat snap ik allemaal jongens, maar als de compressie bij een turbomotor nu al zo hoog is, waarom zou je dan een decompressieplaat invoegen bij een turboloze motor. Bij veel motoren (2.0L 130pk fofo1) is die compressie ook niet eens zo hoog (9,6:1). Kan daar toch rechtstreeks een turbo op zonder decompressie middelen. Heel ander onderwerp maar vroeg het me al een tijd af.
Dank voor het verplaatsen Heeft iemand een toevoeging op het geheel, begin heel nieuwschierig te worden.
Vaak zijn wel andere onderdelen in de motor aangepakt, denk aan hardere zuigers, stevigere drijfstangen, krukas, oliepomp en dergelijke...
Een gokje: om zelfontbranding van de benzine tegen te gaan, hoe hogere compressie je hebt, hoe hogere octaangetal je moet gaan gebruiken, vandaar dat er ook geadviseerd word om bv een ST en RS op RON 98 te laten rijden......dacht ik zo