1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Voorstellen Twan (focus RS)

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door twan, 4 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Teflon... weg gegooit geld! Maar goed ieder zijn ding! ;)
     
  2. Twan, kijk ook eens of Verhoeven een AFR en boost uitdraai kan maken.
     
  3. Sietze, het is een flon behandeling (zal hetzelfde zijn denk ik)
    Het is door een vriend van me gedaan dus was bijna voor niks.

    Johoo, ik zal het eens vragen als het mogenlijk is
    Ik zal eens terug kijken op oude uitdraaien wat daar op staat
     
  4. Dan zeg ik niks... :lol:
     
  5. Vandaag naar verhoeven tuning geweest in Harskamp
    De digitale uitdraai krijg ik nog binnen
    Hier de resultaten
    311.8 krukas pk @6760 rpm
    479 nm koppel @3838 rpm
    275 wielpk @6708

    Ik vond de pk,s wat tegen vallen mede omdat ik een compleet 3 inch uitlaat heb zonder kat en grote intercooler...
    De NM zijn wel goed .. heb 40 NM meer dan standaard
    Het zou kunnen dat mijn rs al standaard minder pks had dan standaard...
    Wel zat er een (bekende) dip bij 6000 toeren.
    Hun zien de RS als uitdaging dus dat komt helemaal goed
    De uitdraai zal ik hier nog neerzetten

    Het was een mooie dag met als top auto een nissan gtr van 2010 met 595 pk.....
    foto,s en film volgen zodra ik ze binnen heb
     
  6. Sinds kort is de CH-map beschikbaar voor de RS, die zorgt ervoor dat de koppel/vermogenskromme vloeiender verloopt en dat ie bovenin de toeren ook wat beter doortrekt (dus dipvrij). Het topvermogen zou minimaal verbeteren, maar nog steeds niet de beloofde 305 pk.
    Volgens sterke geruchten zou eind juli/begin augustus wéér een nieuwe versie komen (CJ), die de 6100-toeren-begrenzing in z'n 6 zou opheffen (en dan wel 305 pk ?).

    Maar om al jouw verbeteringen echt tot z'n recht te laten komen, zul je toch een tune-map (al of niet custom) erop moeten gooien, maar dat zul je zelf natuurlijk wel weten.

    En zoals al eerder door anderen aangegeven, de laatste 7-8 pagina's horen eigenlijk thuis in een nieuw draadje onder 'Mijn Focus'. Dit moet je even zelf maken, zodat één van de moderators deze pagina's daarheen kan kopieren.
     
  7. Hierbij de uitdraai
    Normaal rijd ik met 98 oktaan maar begin deze week had het vrouwtje hem volgegooit met 95 omdat hij best leeg was en het even rijdne was 98 pomp...(dit zal ook mischen beetje invloed hebben.
    Er wordt een compleet cutom made map gemaakt voor mijn RS ook de dip zal er uit gaan mede zal de top hoger gaan worden
    Zal een nieuw topic aan maken
    [​IMG]
     
  8. Zou je niet wachten op een goede fabriekssoftware update?
    En dan pas tunen? Lijkt me anders weggegooid geld :(
     
  9. tja wanneer krijg je die update van ford??????
    als ik met deze grafiek aankom zeggen ze dat ik al 5 pk meer heb dan standaard dus dan gaat dat niet door.
    En bij de ford roepen ze niemand terug voor en modificatie..
    En aan de balie weten ze niks van terug roep acties hier ...
    Mijn programma wordt compleet herschreven en zal richting de 370 pk gaan denk ik dus die update die ford er dan mischien gaat inladen zal dan toch vervallen lijkt me????
    Ook zullen ze zeggen dat het mischien door mijn uitlaat en intercooler komt.....
    Iemand ervaring met deze upgrade ofzo???
     
  10. Ik weet eerlijk gezegd niet wat je vraag is.
    De laatste update van Ford CH is weer een duidelijke verbetering, alleen de 6100 limiet zit er nog op. Dit maakt echter niets uit voor het vermogen. De limiet zit alleen in de 6de versnelling, en ik ga ervanuit dat het vermogen is getest in 4 of 5.
    Een map aanpassen is in de basis het beste als het vanuit de beste map wordt gedaan. In dit geval de CH versie. Ford kan je auto uitlezen en zien als er een update is, alleen dan wanneer ze een internetverbinding hebben liggen. Heeft de dealer dat niet en werken ze vanaf een cd dan zou het kunnen zijn dat ze nog niet op de hoogte zijn van een nieuwe map. CH is ook geen verplichte update.

    Het vermogen wat je hebt is zoals ik het wel verwacht had. De dip ziet er alleen niet goed uit. Ik heb nog geen mkII gezien met zo'n dip. Ik weet dat de CG map een "flat spot" heeft bij 4k rpm. Daar dit is duidelijk een dip.

    370pk met deze opties is haalbaar op de rollenbank, maar niet goed voor je auto. Tot pakweg 340-350 pk kun je uit met je standaard injectoren, daarboven met je grotere hebben.
    Daarbij ben ik ook wel benieuwd naar het compleet herschrijven van je map...doet Verhoeven dat? Ik denk namelijk niet dat verhoeven de expertise heeft om die map te herschrijven. Helaas is er te weinig kennis in NL om een Ford RS compleet te herschrijven. Hadden we hier maar zo iemand als JD Engineering.
     
  11. Oke klopt dat er ander injectoren in moeten.. wil dit eigenlijk (nog) niet dus ik kijk wel waar we op uitkomen met de standaard injectors
    Het type ecu wat nu in de rs wort gebruikt is een nieuwe systeem deze blijken ook in de nieuwe bmw te worden gebruikt
    Natuurlijk niet dezelfde maar met dezelfde princiepes
    Bij verhoeven doen ze veel in bmw.
    Ik zal eens bij ford gaan vragen voor die update,s
    Mijn vraag was eigenlijk wat ze bij ford zullen zeggen als je daar met een auto aankomt waar al wat dingen aan zijn veranderd ivm de update,s

    maar thanks voor het meedenken
     
  12. #92 Johoo_NL, 21 jun 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 jun 2010
    Zeggen ze niet veel van. Behalve dat je niet meer terecht kunt voor garantie, of het moet overduidelijk niets met de mods te maken te hebben.

    ECU, het kan dan wel dezelfde zijn als BMW gebruikt, maar de grote tuners hebben nog steeds niet de limiet eruit kunnen programmeren. Dat zegt mij al genoeg. RS-sen met 400pk of zelfs nog meer lopen geen streep harder dan de standaard versies.

    Ik wil niet doordrammen over de injectoren, maar persoonlijk zou ik dan niet over de 340pk grens heen gaan. Je wil echt niet hebben dat de motor op hogere toerentallen te arm loopt. Funest voor het blok. Ennu.....een motor wat armer zetten levert ook vermogen op...leuk voor de uitdraai, maar niet leuk voor je motor. ;)

    Ford zet zelfs ook al grotere injectoren in de RS500. En die zou 350pk moeten hebben. Als die al niet hetzelfde probleem krijgen wat de normnale RS heeft. Er mag nog steeds geen meetapparatuur op een "test/pers" RS500 gezet worden van Ford.
     
  13. [​IMG]

    Hier het verschil tussen de CG en CH map.
     
  14. Thanks
    Ik heb gebeld en ze gaan het navragen
    ps van welk forum komt die uitdraai
    gr twan
     
  15. Ik heb het via een Duitse kennis.
     
  16. Obers heeft terug gebeld en hebben de importeur gebeld en die zeiden dat de auto dan aan de kast moest (online) dan keken ze wat erin zat en konden ze eventueel een aapassing doen...
    Volgens obers deed de importeur er een beetje wazig over maar ik denk dat het over die update gaat die jij zei... maar dat ze het niet aan de boom willen hangen.
    als je niks zegt doen ze niks als je zegt dat je auto inhoud bij eenbepaald toerental dan gaan ze dit doen..
    Er is maar 1 terug roep actie op komst... problemen met het rempedaal (tehard of weg zakken dacht ik)
    Wat ik lees op engelse forums wordt bij die update ook het motor management meteen veranderd, de mensen die er heen gingen voor het rempedaal kregen een rs terug die veel soepler door trok ..... haha

    Maar bedankt voor je intressen en als je een keer tijd hebt kom ff wat drinken op de zaak
    gr twan
     
  17. Is volgens mij de CG-software, maar dat wordt dan meteen ook verholpen door de CH-software.
    Maar als je nog even wacht kun je meteen CJ erop gooien, want volgens onze duitse forumvrienden is die sinds deze week ook beschikbaar.

    Het lijkt Windows wel, iedere week een nieuwe update. :lol:
     
  18. Klopt, in zwitserland is er al een uitrol van de CJ map.
    Ik begin me langzamerhand af te vragen wat er aan de hand is. Iedere maand een nieuwe update en dat 6100rpm "probleem" is nog steeds niet opgelost. Ik zou zeggen....test voordat je iets uitbrengt of is het een bewuste keus om die 6100rpm limiet erin te laten?
     
  19. Zover ik het begrepen heb wordt met de CJ-map die begrenzing eruit gehaald.
    Maar ze (onze vrienden uit D) zijn 'as we speak' aan het testen.
     
  20. Volgens mijn zwitserse "bron" is dat nog steeds niet. Enkele melden dat ze 5km harder gingen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina