1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Voorruitverwarming

Discussie in 'Electronica' gestart door Anthonie, 17 jul 2008.

  1. Hoi

    Bij mijn voorruit werkt er maar 1 kant van de verwarming, sommige doen het wel, maar dat is erg weinig. Wie weet wat ik hier aan kan doen?
    Het ligt niet aan de ruit, want die heb ik al laten vervangen.

    Anthonie
     
  2. lijkt me een garantie geval ...?
     
  3. mmmmmmm denk het niet, auto is van 1999.

    Anthonie
     
  4. Je zegt zelf dat de ruit al vervangen is...?

    Maar als een deel van de voorruit niet meer verwarmd kun je daar
    zo goed als niets aan repareren.....
     
  5. Nee dat is zo, maar zijn misschien wel meer dingen die kapot zijn dan de ruit! Maar waar kan ik zoeken

    Anthonie
     
  6. Voor zover als ik weet, zijn het allemaal "draadjes" die van boven naar beneden lopen en die dan allemaal parallel staan. Als er dus een breuk ergens zit door bijvoorbeeld een reparatie van een putje, dan doet die lijn het niet meer....
    aangezien dit allemaal tussen / in het glas zit, is er niets aan te repareren.

    Doet ie het nou helemaal niet meer dan zit er misschien een probleem in het voedings circuit.
     
  7. Hoi

    Hiervoor deed hij ook niet helemaal, alleen aan de bijrijderskant. Ik dacht, laat de ruit vervangen zal het wel over zijn, maar nee hetzelfde probleem. De ruit is nieuw, in de oude ruit zat een behoorlijke pit.

    Anthonie
     
  8. Je zou de stekker van de defecte kant even kunnen bekijken.
    Deze zit in onder de parafaanplaat in de hoek van de ruit.
    (er zijn dus 2 +stekkers onderaan de ruit)
    De massapool zit bovenaan de ruit in het midden: onder je binnenverlichting.
    (maar die zal wel goed zijn: want die massa is voor beide kanten)

    Als je de stekker hebt kan je even checken met een multimeter of er spanning op staat. Er zitten geen componenten tussen de stekker en het relais behalve een stekker onder de zekeringkast. Dus al er geen spanning op staat en de bestuurderskant werkt wel....... dan zal er een draadbreuk zijn of oxidatie. De beide plusdraden gaan namelijk in dezelfde pin in de zekeringkast.

    Dutchguy
     
  9. Oke Thanks, ga ik eens even uitproberen

    Anthonie
     

Deel Deze Pagina