voorruit verwarming doet het voor de helft

Discussion in 'Techniek & onderhoud' started by michel1975, Feb 14, 2009.

  1. hallo focus fans.

    Nu met dit winterse weer kom ik erachter dat mijn voorruit het maar voor de helft doet.
    Alleen de bijrijders kant doet het.
    Heb informatie ingewonnen bij mijn ford dealer.en die gaf aan dat de aansluiting onder de parrafan wel eens voor problemen kon zorgen.
    Dus heb ik de boel uitelkaar gehaald.
    Ik heb stroom bij de aansluiting.
    Wat kan de oorzaak zijn?


    groeten Michel
     
  2. heb je geen ster in je vooruit?
    meschien dat die 1 van de draden onderbreekt?

    Gr Danny
     
  3. dit probleem heb ik gedeeltelijk... mijn bijrijderskant doet het harstikke goed, alleen voordat de bestuurderskant een beetje fatsoenlijk begint te werken zijn we weer een tijdje verder.
    Zijn het 2 losse circuits?
     
  4. Links en rechts zijn absoluut 2 verschillende circuit`s.
    Als je bij de aansluiting spanning hebt dan zit er niks anders op dan een nieuwe ruit te plaatsen
     
  5. Hoi

    Ik had precies hetzelfde. Nieuwe ruit laten plaatsen bij Carglass, maar toen ik hem weer nodig had, deed hij het dus ook nog maar voor de helft. Terug gegaan naar Carglass, daar hebben ze alles nagekeken, en wat zeiden ze.............komt zo vaakvoor dat de ruit al kapot is voordat ze weer in de auto worden geplaatst. Ze hebben weer een nieuwe ruit geplaatst en deze werkt wel goed.

    Anthonie
     
  6. Oke, dus 2 losse circuits, is er dan nog iets waar ik naar kan kijken waarom links langzamer gaat dan rechts?
     
  7.  
  8. Ik zat me vandaag toevallig af te vragen of je met voorruitverwarming uit moet kijken met sterretjes in de voorruit en andere glasschade (zag net een scheur in de voorruit van mijn huidige auto :( ).
    Hoe zitten die verwarmingsdraden eigenlijk in/op de voorruit? (buitenkant / binnenkant / in het glas)
     
  9. Het electrische gedeelte van de ruit is op zich niet zo heel erg gevoelig voor steenslag. De ruit bestaat idd uit 2 verschillende circuits. Bij de fase1 zijn er dan 2 stekkers in beide hoeken van de parafaan, samen met 2 massa-schroeven. De fase2 (en de laatste serie fase1) hebben slechts 1 stekker precies in het midden van de ruit, maar met 1-pin voor elk ruitdeel. De massa zit dan achter je binnenverlichting in de vorm van een lintkabel aan een massaschroef.

    Ik heb zelf meerdere malen gehad dat de bijrijderskant niet goed meer functioneerde. De oorzaak zat altijd in de stekker (deze was zelfs een keer half gesmolten). Ga deze pins maar eens schoonmaken met contactspray en ros er een schone spijker in om de aanslag te verwijderen.

    Dutchguy
     
  10. ..heb hetzelfde probleem... :? geen idee waar ik moet checken... :roll:
     
  11. Ik heb door een ruitenboer een nieuwe ruit laten plaatsen,
    Bij mij was ook de voorruitverwarming kapot en de ruit zelf was nog helemaal heel.

    en als je all risk verzekerd bent, kost het je helemaal niks, geen eigen risico en ook gaat er niks van je no-claim af!
     
  12. De verzekering zal er niet echt blij mee zijn. In november had ik een barst in m'n verwarmde voorruit door steenslag, het kostte hun € 1066,-.
    Heb zelf niks hoeven te betalen, blijf daardoor wel op dezelfde trede staan. Moet je niet te vaak hebben...
     

Share This Page