1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

voorruit verwariming inbouwen ford kuga?

Discussie in 'Prullenbak' gestart door vbreugel, 28 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik kreeg een vrijdag op het werk de vraag of het te doen is om voorruit verwarming in te bouwen in een ford kuga aangezien de klant toch een nieuwe voorruit nodig heeft en de verwarming wel erg mist bij deze auto.
    ik heb al even gezocht op internet maar mijn vraag is nu hoeveel techniek deelt de kuga met een focus. ik vind alleen focus threads en niks over de voorruitverwarming van de kuga namelijk.
    of is hier iemand die er ervaring mee heeft?
     
  2. gaat het om het nieuwere type Kuga of de oude?
     
  3. [MENTION=3422]antig01[/MENTION] volgens mij een nieuwer model maar dat weet ik niet zeker.
    heb de auto zelf niet gezien.
    was een vraag via mijn chef en die wist ook geen bouwjaar.
    maar zijn er dingen waaraan ik kan zien dat de auto is voorbereid?
     
  4. Je zou aan de hand van het onderdeelnummer van de BCM kunnen controleren of deze dit ondersteunt, en je zou in de EJB kunnen controleren of de pootjes van de betreffende relais (2 stuks) aanwezig zijn. Dan ben je al een heel eind.
     
  5. Bedankt [MENTION=3422]antig01[/MENTION] als de auto langskomt zal ik kijken dat hij voorbereid is en zo niet zal dus en de bcm en ejb vervangen moeten worden te samen met de kabelbomen?
     
  6. Ja, maar dan zal het kostenplaatje al gauw te hoog worden voor de klant.
     
  7. laat hem ook eens rijden met voorruit verwarming.
    Ik zou het NOOIT meer kiezen als optie.
    Ik heb er veel last bij tegenlicht.
    Voor die enkele keer dat ik het nodig heb.
     
  8. Ik zou het juist niet graag willen missen ook al heb ik het maar een keer of 20 per jaar nodig. Overigens ook als de ruiten beslagen zijn helpt het om snel de voorruit schoon te krijgen

    Zelf heb ik er geen last van bij het door de ruit kijken ook niet bij tegenlicht.
     
  9. Bij tegenlicht een goede zonnebril opzetten, geen voorruit verwarming zou voor mij een reden zijn om de auto niet te kopen.

    Maar even over de Kuga, ik heb het een keer uitgezocht voor een 1e model Kuga en daar liep het stuk op de prijs van een nieuwe voorruit. Aangezien deze hier toch moet worden vervangen zal het nog hangen op de ondersteuning van de BCM de rest "durf" ik wel aan te beginnen.
    Stekkertjes e.d. om een zekeringkast uit te breiden voor de relais heb ik wel liggen hier !
     
  10. Al het goed is komt de klant van de week langs om te kijken of het mogelijk is.
    heb vandaag gehoord dat de auto een jaar oud is.
    heb zelf ook voorruitverwarming met climate controle en wil het echt niet meer missen.
     
  11. +1 hier ook
     
  12. Mijn nieuwe voorruit(Focus RS2) oja zonder Ford LOGO, met verwarming en IR was ruim 800 euro meende ik, tel daarbij de overige kosten die nog gemaakt moet worden dan ga je al gauw richting de 1000 euro of meer.

    Die draadjes zie ik soms, meestal als je er op gaat letten en bij bepaalde lichtinval, ik stoor me er niet aan iig.
     
  13. ik heb er het meeste last van bij avondlicht, koplampen, achterlichten, zijn dan minder helder as in de auto van mijn vrouw.
     
  14. Ik heb er vooral last van als de ruit vies is aan de binnenkant. Verder wen je er snel aan vind ik en heb ik er alleen maar plezier van.
    Dat de lampen minder fel zijn is toch juist prettig?
     
  15. #15 Fred, 30 mrt 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 mrt 2016
    Heb je soms recent de voorruit moeten laten vervangen? Een collega van me heeft ook een :focus3:, moest laatst de voorruit laten vervangen, kreeg een Pilkington ruit erin waarmee hij heel veel last had van schitteringen etc. Ruit is er weer uit gehaald en nogmaals vervangen door SaintGobain ruit, problemen opgelost. Het kan dus een probleem van de ruit zijn.
     
  16. Alleen als het heel mistig is, wil het wel eens storen. Maar heeft dan ook te maken hoe mijn gemoedstoestand is.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina