1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Volvo V40 - 1.6D blok (PSA - Ford) - Verstuiver stuk

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Rickvh, 29 jun 2018.

  1. Hi allemaal,

    Wellicht goed om weer eens even een topic hier te openen (ook al heb ik een Volvo V40), aangaande het 1.6D blok van PSA/Ford welke ik heb.

    Ik heb reeds langere tijd problemen met mijn auto (stotteren bij cold start / blue smoke) waarvoor mijn auto meermaals terug is geweest naar de dealer.
    Nu - na 4x terug gaan zijn de verstuivers getest (99.000km) en bleek er een verstuiver een te lage inspuitdruk te hebben welke nu vervangen is. Het probleem schijnt te zijn opgelost.

    Enige vraag waar ik nog mee zit - is het geen probleem om slechts 1 verstuiver te vervangen?

    Wellicht weten jullie raad?

    Thanks!
     
  2. 1 verstuiver vervangen kan altijd.
    Ze staan los van elkaar.
    Als de andere 3 gewoon goed zijn hoeven ze niet vervangen te worden.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
     
  3. Kan idd geen kwijt. Heb je 3ton op teller staan is het slimmer om alles te vervangen maar ja dan ben je goeie 1200euro verder. Inspuiten gebeurt door een klein gaatje wat net zo groot is als haarpijl of zelfs kleiner. Dus marge is klein. Dan na te gaan dat er bii volgas inspuiting bij 1400bar gebeurt, max haalbaar is 2200bar. Alleen haal je dit niet, tenzij alles op max vast staat.

    Te lage inspuitdruk, zal iets anders geweest zijn. Ivm de druk van alle cilinders gelijk is. Mogelijk dat stift inwendig niet goed afsluit en zo de druk niet vasthoud
     
  4. In dit geval was het blijkbaar een defecte verstuiver en is het opgelost d.m.v. vervangen. Het komt bij de 1.6 HDi van Peugeot ook wel eens voor dat er een elektrische storing optreed. Meestal is dit wel af te leiden aan de foutmelding in de boordcomputer. Dan is er vaak sprake van een slecht contact doordat het stekkertje dat op de verstuiver zit vervuild is. Simpel schoonmaken is meestal voldoende en anders het stekkertje vervangen.
     
  5. Ik heb een zelfde probleem met een Peugeot 407 1.6 HDI. Wil zelf de verstuiver vervangen. Heb in het verleden al eens de brandplaatjes vervangen, het vervangen van de verstuiver zal dus geen probleem moeten zijn.
    De vraag die ik heb is: Moet een nieuwe verstuiver altijd aangemeld worden in de ECU?
     
  6. Ja elke verstuiver heeft een correctienr op de verstuiver staan. Aan de hand van dit nr weet de computer hoe hij de verstuiver orecies aan moet sturen.
    Het is zelfs zo dat als de motor goed loopt. Je verstuiver gaat wisselen de motor slecht begint te lopen.
     

Deel Deze Pagina