1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Volvo stopt ontwikkeling diesel auto's

Discussie in 'Algemeen' gestart door jjonkie, 17 mei 2017.

  1. Dan hoop ik dat de opbrengst voldoende is. De huidige cellen zouden nog niet voldoende opbrengen om het verbruik te compenseren begreep ik.
     
  2. geloof je het zelf?
    de olie industrie is machtiger dan die figuren daar in Den Haag die niet eens een kabinet kunnen vormen.

    en hoeveel (kilo)meter oplaadkabel krijg je er dan bij?
    bij ons in de straat zijn 40 parkeerplekken voor 48 woningen, en met een gemiddelde van 1,2 auto's per woning kun je zelf wel uitrekenen dat dat niet gaat natuurlijk.
     
  3. #23 jjonkie, 20 mei 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 mei 2017
    Klopt, een huidige generatie zonnepaneel meet 1.60 bij 1 meter een brengt maximaal 300 kWh op per JAAR ! En dan moet dat dus op je dak en de auto altijd in de zon staan en onder een hoek van 45 graden richting het zuiden...

    En dan kun je er ongeveer 1500-3000 km per JAAR mee rijden.

    Dat gaat em dus niet worden.

    Wellicht leuk als aanvulling of als ondersteuning voor airco etc maar zit er momenteel niet in.

    Van de overheid hoef je niet veel te verwachten in deze, het enige waar je op kunt rekenen is dat het nu nog goedkoop is maar zodra er veel meer electrische auto's komen zullen die ook belast worden. De melkkoe zal niet worden geslacht dat is zeker.

    Voor mensen met een oprit is het makkelijker inderdaad, kabel prikken en klaar. Voor bovenstaande scenario is het lastiger maar wel op te lossen. Denk aan inductie lussen in de grond etc. Tevens is het niet ondenkbaar dat we over 20 jaar niet allemaal meer een eigen auto hebben. Car sharing is voor vele ondenkbaar maar ik ben bang dat het wel zo ver gaat komen.

    Op zich ook logisch natuurlijk. Een auto staat 99 procent van de tijd stil en ruimte in te nemen.
     
  4. Van me leven niet dat ik ooit een auto deel met een ander

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
     
  5. +1:mrgreen:
     
  6. Ik ben bang dat als je de auto moet gaan delen met anderen er niemand zich verantwoordelijk voelt voor de auto. Met als gevolg dat de auto uitgeleefd wordt.
    Tenzij de overheid dit gaat verplichten denk ik dat niet iedereen een gedeelde auto neemt (ik ook niet).
     
  7. En toch gaat het autogebruik en -bezit totaal veranderen de komende jaren. Big data gaat veel veranderen. Vanaf 2022 zijn alle nieuwe autos uitgerust met veel meer sensoren en wordt die data verplicht vrijgegeven.

    Sensoring, energietransitie, smart mobility, het is al onderweg, het is onvermijdelijk.

    Over een paar jaar geven de autos zelf aan waar er veel geremd wordt, hoppa, de wegbeheerder weet waar de knelpunten zijn en hoe ze beginnen. De vri geeft aan wanneer het groen wordt en hoppa, je auto vertraagt zodat er niet gestopt hoeft te worden. Legio mogelijkheden die we nu niet kennen en willen zien. Maar dat gaat door en heel snel. Ik voorspel dat er sprake zal zijn van disruptieve veranderingen.

    Dus wie ooit een dikke 6 cillinder of v8 wil rijden: ik zeg koop m maar vast.... voor je het weet ben je te laat.
     
  8. Als auto liefhebbers zitten we hier niet op te wachten. Daar ben ik het mee eens. Wij zijn ook bereid meer en beter dan gemiddeld te investeren in onze bolides. Hier op dit forum verzamelen zich liefhebbers en die lenen hun auto niet uit ! :lol:

    maar het gros van auto rijdend Nederland wil gewoon van A naar B.

    De overheid zal het niet kunnen verplichten maar ik denk dat als Car Sharing goed uit ontwikkeld is en je niet de vaste lasten hebt, en geen parkeer ruimte hebt dat het voor veel mensen wel heel interessant is. Het is dan ook niet meer jou auto die je uitleent maar je leent een algemeen bezit. En daar zullen wel wat gedrag regels aan komen te zitten met betrekking tot hoe je er mee omgaat.

    Toen ik 18 werd, haalde ik mijn rijbewijs en kocht ik een auto. Als ik nu kijk naar jongeren van die leeftijd zie ik maar weinig met een eigen auto.

    Een eigen auto zou dus wel eens iets voor de "rijken" kunnen worden....

    En inderdaad, wil je nog genieten van een V6 of V8 of een diesel... doe dat nog even....
     
  9. In 2025 is je auto met brandstofmotor niet veel meer waard. Koop je nu nog zo'n auto nieuw mag je er rekening mee houden dat hem in 8 jaar helemaal afschrijft. De onwikkelingen op EV gebied gaan razendsnel. En met de dieselschandalen en de NOx uitstoot van die motoren moet je er niet raar van opkijken als de accijns op een liter diesel op termijn wordt gelijkgetrokken met benzine. En dan zal het bedrijfsleven wel op een of andere manier gecompenseerd worden. Voor personenauto's zie ik geen toekomst meer voor diesel. Helaas, want het rijdt fijn en zuinig.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
     
  10. die accijnzen moeten ergens vandaan komen toch/
    of het wordt in de toekomst op KW geheven of de brandstofprijs wordt exorbitant hoog.
    dan wordt het zelfs interessant om vanuit de randstad over de grens te gaan tanken (met paar jerrycans mee ;))

    zelf denk ik dat er altijd verbrandingsmotoren blijven, LPG was ook zoveel schoner maar heeft ook niet de overhand gekregen.
    dat iedereen over 50 jaar elektrisch is een utopie denk ik, dat het merendeel van het wagenpark in NL uit elektrisch aangedreven auto's bestaat is wel groot.

    ik denk ook niet dat het de bedoeling is om kolencentrales te gaan bouwen om aan de vraag van elektra te kunnen voldoen.
     
  11. de volgende motor die in de problemen komt is de direct ingespoten benzine .
    Deze heeft namelijk net als een diesel een NOx probleem, sssssssssst, niet verder vertellen.
    ik zou als de prijs nog wat lager ligt best een E auto willen.
    en dan een lekkere dikke benzine bak erbij voor de hobby.
    Nu rijd ik met de ST ook woonwerk, zonde van de auto
     
  12. met ingang van 2018 worden benzine auto's ook uitgerust met een roetfilter.
     
  13. Ik denk dat als wij eenmaal gewend zijn aan die stille en koppelrijke E aandrijving met een lachje terugdenken aan de tijd dat wij ons moesten behelpen met een verbrandingsmotor.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
     
  14. Ik denk dat dat meer iets is voor de volgende generatie auto rijders als ik elektrisch moet gaan rijden ga ik dat motor geluid wel missen.

    Maar dan wordt het tijd voor een motor heb ik toch nog wat om te brommen

    Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk
     
  15. Mijn ervaring is dat je dat gemis van geluid heel snel gaat waarderen. Heerlijk.

    Sterker nog, motor geluid vinden mijn kinderen maar raar....
     
  16. Als je een een tijdje een tesla heb gehad . Geleend van mijn broer.

    Dan wil eigenlijk niets anders meer.
    Zodra het financeel kan komt hier ook een e.v

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
     

Deel Deze Pagina