1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Volgende Ford, ST170

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Alwin_74, 14 sep 2009.

  1. #1 Alwin_74, 14 sep 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 sep 2009
    Na twee vorige Fordjes (en een uitstapje naar Subaru), nu weer een Ford.

    Een heerlijke ST170.
    [​IMG]
    [​IMG]

    Hij rijdt super. Alleen een kleine frustratie. De limiet ligt wel een flink end verder dan mijn vorige (Centennial). Die kon ik heerlijk op de limiet rijden.

    Dat wordt toch nog ff lekker veel toeren om het autootje te leren kennen.;)
     
  2. WOW! Mooie auto, gave kleur!
    Met een dagje CPZ zal je de limieten toch wel sneller leren? ;)
     
  3. hele mooie focus!! de kleur vind ik ook supergaaf
     
  4. Wat is CPZ? Circuit rijden?
     
  5. Circuit rijden inderdaad.
    Circuit Park Zandvoort
    Net zoals de NS - NordSchleife
    wat je natuurlijk ook kan doen maar daar zou ik minder snel op de limiet rijden.
     
  6. Alwin, wat een ongelooflijk mooie :st: :thumds: en de kleur is geweldig kan niet ander zeggen.

    Ik denk niet dat Chris Controlled Parking Zone bedoeld :confused: want dat kan deze afkorting ook betekenen, maar Circuit Park Zandvoort :lol!:

    Oeps Chris was me voor zien ik net, berichtje heeft even opengestaan door een sproetje zal ik maar zeggen :mrgreen:
     
  7. Hele mooie focus, en ook zeker een hele mooie kleur
     
  8. Heel mooi!
     
  9. da's idd een hele mooie Focus!

    en de kleur is gewoon af!

    veel plezier ermee!
     
  10. Ok, snap 'm.

    Zelf ben ik alleen niet zo'n circuit-rijder. En snelweg doet me ook niks.

    Ik hou meer van rallyrijden. Geef mij maar bochtige weggetjes. Haaks of nog scherper. Rempunten vinden, goed asfalt checken (en de berm) op steentjes en dergelijke.

    Die Centennial kon ik mooi tegen 'power understeer' aan de bocht uit laten lopen.

    Met de ST170 gaat dat allemaal wat harder en nauwkeuriger. Maar geeft wel een kick, zeker het late remmen.

    Maar moet de auto toch nog wat beter aanvoelen om te voorkomen dat ik bochtuit de sloot in glij.;)
     
  11. Ondersturend rally rijden???!! Goed blijven oefenen zou ik zeggen. :mrgreen:
     
  12. Haha, niet alle bochten gaan met de handrem of scandinavian flick. Gewoon na de apex te veel gas geven en je dwijlt de bocht uit naar buiten.;)
     
  13. Zo dat is een mooie ST170:cool:
    Ik heb de mijne verlaagd, en na die verlaging kan ik hem lekkerde door
    de bocht krijgen:D
     
  14. Hoe veel lager heb je 'm dan?

    Ik doe 'm niet lager. Het is ook de boodschappenauto voor mijn vriendin. Overigens vind ik 'm mooi zo.
     
  15. Hij is maar 1 a 2 cm gezakt. Je ziet het wel, maar merk het nog meer. Ze zijn ook speciaal voor de ST170 en zijn van H&R:cool::cool:
     
  16. Een hele gave ST170!
    en een leuk kleurtje inderdaad.
     
  17. Is zo'n ST170 veel duurder in onderhoud van een 'gewone' 2 liter?
    Afgezien van veel sneller slijtende banden. :lol:
     
  18. Mooie fofo met dito kleur :thumbs:
     
  19. er zijn een aantal dingen die volgens mij niet op een gewoon 2.0 blok zitten.
    dan moet je denken aan variabel inlaat traject, variabele klep timing en andere zuigers.

    dingen die dus niet standaard zijn en die bij kapot gaan of vervanging meer geld kosten.
    het wil overigens niet zeggen dat dit ook makkelijk kapot gaat.
    van bovenstaande is alleen het variabel inlaat traject kwetsbaar, de rest gaat gewoon een auto leven mee, uitzonderingen daar gelaten dus.

    en oja mooie focus, vooral de kleur spreekt mij erg aan.
     
  20. Ik bedoel vooral de onderhouds gevoelig onderdelen en de onderdelen die periodiek vervangen moeten worden, zoals distributieriem, remmen, filters, etc.
    Dat zou voor mij een reden zijn om van een ST170 af te zien.
     

Deel Deze Pagina