1.6 TI-VCT 105pk Vmax in 4 of 5?

Discussion in 'Performance' started by focusp, Nov 3, 2013.

  1. Iemand al eens "flat out" gegaan met de 1.0 100pk en in welke versnelling haal je de max. snelheid? Bij 120 in 5 draait het motortje ongeveer 3000 toeren. Bij Vmax (185) zou ie dan nog maar zo'n 4600 toeren maken. Misschien wat weinig? In 4 zou ie bij 185km/h 6000 toeren draaien. Dat is ook het toerental waarbij het max. vermogen wordt gegeven maar veel koppel is er niet meer over bij dit toerental. Heb geen haast hoor, ben gewoon benieuwd. Jaja en nu niet roepen dat ik het dan maar zelf moet proberen, ik kom voorlopig niet bij onze oosterburen op visite.
    OT, waarom kan ik geen focus 3 1.0 selecteren als voorvoegsel? Heb nu maar iets anders gekozen omdat dit moet :nocheer:
     
  2. In zijn 5 moet de motor harder werken en zal door de verhouding misschien niet voldoende vermogen over hebben om boven de 4600 toeren uit te komen.
    In zijn 4 heeft hij het door de betere verhouding dan wat makkelijker. Alleen zit je dan misschien weer met een toerentalbegrenzer.
     
  3. wat ik weet van de peugeot 107 met zijn 3cil. 1liter 68pk
    in zijn 4 haal je max 170
    zet je hem in zijn 5 dan zakt hij terug naar 160km/h

    misschien dat je hier wat aan hebt.
    even uitgegaan van de informatie op unlimitedtuning.nl

    peugeot ogegeven 157km/h max
    bij deze focus opgegeven 185km/h

    zit iets meer vermogen in de focus maar meer koppel. gevolg is de hogere snelheid. als ik het zo kijk is 185km/h dus in zijn 5de versnelling.
    in zijn 4 is de kans dat hij dicht bij de 200km/h zal komen
     
  4. 170km/h in een 107 dan heb je wel een doodswens:shock:

    Trouwens de focus is een turbo motor, dus is totaal niet vergelijkbaar met de 107.
     

Share This Page